Nierówna praca silnika.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Nierówna praca silnika.

Numer postu:#1  Postprzez Jarecki8810 » Pt 1:31, 15 cze 2012

Witajcie,

Mam problem. Od kiedy wymieniłem przewody WN, silnik zaczął stroić fochy. Jeśli mamy obroty mniejsze niż 2500rpm i mocniej depniemy gaz to szarpie, jakby się dławił i co jakiś czas strzela w filtr powietrza (gaz fabryczny). Powyżej 3000rpm można deptać do oporu i jedzie normalnie. Problem w tym, że taka jazda sporo kosztuje (ponad 11l LPG/100km) dlatego chciałbym się tej usterki jak najszybciej pozbyć.

FES pokazał coś takiego:

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: km
Ilość ponownych zapisów:
Obciażenie silnika: 6,875 Kg/h
Wyprzedzenie zapłonu: 9,6 °
Ciśnienie atmosferyczne: 985 mBar
Stan silnika: W ruchu
Czas wtrysku: 1,886 ms
Kąt przepustnicy: 0,1 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Wypadające zapłony (uszkodz. katalizatora): Ok
Sonda lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 750 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 2,4 %
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Włączony bieg: 0
Rozruch silnika:
Centralka silnika:
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 1,000 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 1,015 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 1,108 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,966 V
Czas ładowania cewki 1: 2,008 ms
Czas ładowania cewki 2: 1,966 ms
Czas ładowania cewki 3: 0,104 ms
Czas ładowania cewki 4: 0,000 ms
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %



Zainteresowały mnie czasy ładowania cewki. Czy to znaczy, że jest uwalona?
- Najlepszym przyjacielem faceta jest pies !
- A kobieta ?
- Walczy o dziewiąte miejsce z lodówką ...
Jarecki8810
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 491
Dołączył(a): So 4:09, 07 sty 2012
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36

Re: Nierówna praca silnika.

Numer postu:#2  Postprzez johnydeep » Pt 12:37, 15 cze 2012

na to wychodzi, nowe kable nie oznacza dobre, wsadz stare ponownie i problem powinnien zniknać, a nowe oddasz na reklamacje, strzały w kolektorze znacza o tym ze iskra ci lata po kablach, badz masz 1 fajke nie załażona na swiece, badz cewki. innej opcji praktycznie nie ma skoro auto wczesniej chodziło :)
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Re: Nierówna praca silnika.

Numer postu:#3  Postprzez mzungu86 » So 0:44, 16 cze 2012

na sto procent kable są nieprawidłowo założone, miałem to samo, ciężko rękami to poprawnie zrobić, ja użyłem fachowych szczypiec którymi nałożyłem fajkę na świece do samego końca aż poczułem kliknięcie dzięki temu wiedziałem że siedzi poprawnie i problem minął, sprawdź u siebie jestem pewny że to pomorze:]
mzungu86
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): N 10:37, 10 lip 2011
Lokalizacja: Niepołomice
Wiek: 38
Panda: 1.1 lpg

Re: Nierówna praca silnika.

Numer postu:#4  Postprzez Jarecki8810 » So 1:41, 16 cze 2012

pomoże

:mrgreen:


Dobra, dziś się poszarpię z nimi jeszcze trochę. Ale ten, który zaprojektował tak gówniany dostęp do świec powinien do końca życia ludziom za free kable zakładać. :strzela:
- Najlepszym przyjacielem faceta jest pies !
- A kobieta ?
- Walczy o dziewiąte miejsce z lodówką ...
Jarecki8810
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 491
Dołączył(a): So 4:09, 07 sty 2012
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36

Re: Nierówna praca silnika.

Numer postu:#5  Postprzez mzungu86 » So 10:10, 16 cze 2012

"pomoże"
oj tam oj tam, późno już było gdy to pisałem w dodatku pod wpływem ;)
mzungu86
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): N 10:37, 10 lip 2011
Lokalizacja: Niepołomice
Wiek: 38
Panda: 1.1 lpg

Re: Nierówna praca silnika.

Numer postu:#6  Postprzez oxydian » Pn 21:53, 18 cze 2012

Te koncowki kabli, ktore ida do cewki wymagaja czasami lekkiego rozgiecia, musza wchodzic z oporem w gniazdka a nie latac luzno. Z reszta widac w danych z FES, ze jedna cewka nie podaje napiecia (czas ladowania - 0,000ms). Tak sie sklada, ze dzis zmienialem kable (NGK) i mialem podobne zjawisko :) Niewykluczone też, ze akurat padła cewka... ale zrob tak jak Ci mowie i raczej problem zniknie.
oxydian
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 112
Dołączył(a): Wt 0:10, 29 maja 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 12
Panda: 1.2 8V LPG Stag4Plus
Imię: Dariusz


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron