Miro napisał(a):bartus2737 napisał(a):ale jak mie wzrok nie myli to było napisane że są bez automatu:(
Zawsze można dokupić Automat nie jest drogi
przeciez zwykly przekaznik wystarczy...
Miro napisał(a):bartus2737 napisał(a):ale jak mie wzrok nie myli to było napisane że są bez automatu:(
Zawsze można dokupić Automat nie jest drogi
6.19. Światło do jazdy dziennej (1)
6.19.1. Stosowanie
Nieobowiązkowe w pojazdach silnikowych. Zabronione w przyczepach.
6.19.2. Liczba
Dwa.
6.19.3. Układ
Brak oddzielnych wymogów.
6.19.4. Położenie
6.19.4.1. W kierunku poprzecznym: punkt na powierzchni widocznej w kierunku osi odniesienia, który
znajduje się najdalej od środkowej wzdłużnej płaszczyzny pojazdu, nie może być oddalony
o więcej niż 400 mm od skrajnej krawędzi zewnętrznej pojazdu.
Odległość między krawędziami wewnętrznymi dwóch powierzchni widocznych w kierunku
ich osi odniesienia musi wynosić co najmniej 600 mm.
Odległość ta może być zmniejszona do 400 mm, gdy całkowita szerokość pojazdu jest
mniejsza niż 1 300 mm.
6.19.4.2. W pionie: nad podłożem nie mniej niż 250 mm i nie więcej niż 1 500 mm.
6.19.4.3. W kierunku wzdłużnym: z przodu pojazdu. Warunek ten uważa się za spełniony, jeżeli
emitowane światło nie utrudnia kierowcy jazdy w sposób bezpośredni lub pośredni poprzez
lusterko wsteczne i/lub inne powierzchnie pojazdu odbijające światło.
6.19.5. Widoczność geometryczna
Poziomo: na zewnątrz 20° i do wewnątrz 20°.
Pionowo: do góry 10° i do dołu 10°.
6.19.6. Ustawienie kierunkowe
Do przodu.
(1) Instalacja tego urządzenia może być zabroniona na podstawie przepisów krajowych.
6.19.7. Połączenia elektryczne
Jeżeli występują, światła do jazdy dziennej muszą włączać się automatycznie, kiedy urządzenie
włączające i/lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika.
Aktywacja i dezaktywacja funkcji automatycznego włączania świateł do jazdy dziennej musi
być możliwa bez użycia narzędzi. Światła do jazdy dziennej muszą wyłączać się automatycznie po włączeniu świateł drogowych lub mijania, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te
wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach
czasu.
6.19.8. Wskaźnik kontrolny
Wskaźnik kontrolny załączenia nieobowiązkowy.
6.19.9. Inne wymagania
Brak.
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 30.5.2007
luq3 napisał(a):nie bardzo rozumiem w ustawie jest napisane, że ""aktywacja i dezaktywacja funkcji automatycznego włączania świateł musi być możliwa .... "" czyli w jaki sposób to trzeba zrealizować (włącznik to raczej nie narzędzie ale może się mylę i w prawniczym bełkocie to jest narzędzie). Włączanie po zapaleniu silnika i wyłączanie po zapaleniu świateł postojowych to nie jest aktywacja i dezaktywacja funkcji automatycznego włączania tylko normalna praca świateł dziennych
Aktywacja i dezaktywacja funkcji automatycznego włączania świateł do jazdy dziennej musi być możliwa bez użycia narzędzi.
Worczynski napisał(a):Mam pytanie poza prawem Czy do montażu Philips Daylight w Pandzie actual naprawdę konieczne jest ściąganie zderzaka? Niech się wypowie któryś z kolegów co taką sztukę robił Bo na wszelakich filmach wygląda to tak, że uchwyt trzyma się na wkrętach, czyli logicznie myśląc mógłbym wiercić w zderzaku na aucie?
Worczynski napisał(a):wiem, że można szukać i szukać. Ale philipsy mają zupełnie inny sposob montażu, na klips, do którego przykręcenia na oko nie trzebaby ściągać zderzaka, odmienny od wszystkich innych lamp, stąd moje pytanie w temacie.
Powrót do Elektryka - problemy techniczne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości