arnold napisał(a):Cytat wyrwany z kontekstu.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Nie. Przynajmniej dla mnie
Producent producentowi nie równy, nawet mimo zachowania tych samych klas na opakowaniu. Sama klasa oleju to nie wszystko. Są oleje, które ulegają szybszemu zużyciu (mniejsza trwałość), pomimo spełniania tych samych teoretycznie norm.
Dla przykładu: oleje valvoline i havoline to są oleje, które zazwyczaj wymienia się po 8-10 tys. km bo już się nie nadają do eksploatacji. Mobil1, Castrol to takie zwykłe oleje, które dają radę od wymiany do wymiany chyba, że jest takie lato teraz (po 40 stopi) i zima, jak była (po -30 stopni). Tego oleje nie lubią, niezależnie od cyferek na butelce. Castrol Pro, Shell Helix Ultra są np. olejami o podwyższonej trwałości, a co za tym idzie - ich żywotność jest wydłużona. Oczywiście nie chodzi tu o wymianę co 30 tys. km. bo od tego są oleje typu longlife (mam taki w passacie), lecz o zachowanie parametrów najbardziej zbliżonych do nowego oleju po wymianie i po przejechaniu tych 15. tys. km.