Pentium napisał(a):Skoro nie masz iskry na wyjściu jednej cewki starej i nowej, to znaczy, że nie dochodzi prąd do cewki z komputera silnika. Przewody zasilające cewki dochodzą bezpośrednio do komputera silnika. Odepnij akumulator (dla bezpieczeństwa elektroniki), odłącz wtyczkę z komputera i obejrzyj styki wtyczki i gniazda w kompie pod kątem ew. zaśniedzenia styków. Spryskaj styki wtyczki i kompa preparatem do czyszczenia styków elektrycznych, włóż kilkakrotnie wtyczkę w gniazdo - delikatnie i dokładnie, żeby nie zgiąć przypadkiem styków w kompie. Potem dobrze jest wydmuchać sprężonym powietrzem nadmiar preparatu z wtyczki i gniazda. Jeżeli styki komputera zasilające cewki nie przewodziły prawidłowo prądu, to w/w czynność powinna przywrócić prawidłową pracę silnika.
Jeszcze przed sprawdzaniem styków wtyczki możesz sprawdzić, czy to akurat to, poruszając wiązką przewodów przy samej wtyczce komputera na pracującym silniku, jeżeli silnik będzie zaskakiwał na cztery cylindry i ponownie tylko na dwa, wskazuje to na szwankujące styki w kompie.
Jeżeli czyszczenie styków nie pomoże, to pozostaje mierzenie multimetrem ciągłości przewodów od cewki zapłonowej do wtyczki komputera silnika, rozpiska wtyków komputera silnika jest w książce Naprawy Fiat Panda J.Zembowicza.
Kilka miesięcy temu robiłem to w Pandzie znajomej, "przyjechała Maluchem - 2 cylindry, odjechała Pandą - 4 cylindry"
Powrót do Elektryka - problemy techniczne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości