Numer postu:#4 przez Albercik » Cz 13:58, 03 sie 2017
Ok. Pamiętaj, że pompy paliwa nie będzie słychać za każdym razem, a tylko jak spadnie ciśnienie w układzie.
Jeśli chodzi o przewody pompy i sterowanie, pompa ma 4 przewody:
1. Sygnał poziomu paliwa do zegarów,
2. Sygnał poziomu paliwa do zegarów,
3. Czerwono-fioletowy - masa idąca od wyłącznika bezwładnościowego, następnie do punktu masy C30. Drugi sygnał z wyłącznika idzie do pinu 15 wtyczki G Body komputera.
4. Fioletowo-żółty - +12V idące z pinu 20 złącza D w skrzynce bezpieczników pod maską z bezpiecznika F22 (20A). Do bezpiecznika prąd dochodzi z przekaźnika T09 w skrzynce pod maską. Przekaźnik ten sterowany jest bezpośrednio z ECU (sterownika silnika).
Aby sprawdzić czy to pompa, czy zasilanie - robisz tak:
- odepnij tą pomarańczową wtyczkę od pompy, wepnij miernik (multimetr) pomiędzy piny 3 i 4 i przekręć kluczyk. Jeśli pojawi się prąd - padła pompa. Jeśli nie - czytaj dalej,
- odepnij miernik od pinu 3. i podłącz go do jakiejś masy w aucie (nawet śruba będzie dobra, byle by nie lakierowana - goły metal połączony z karoserią), a następnie przekręć kluczyk. Jeśli pojawi się prąd - znaczy, że wystrzelił czujnik bezwładnościowy i trzeba go po prostu wcisnąć. Powinien być pod fotelem kierowcy. Jeśli prądu nie ma nadal - czytaj dalej.
- sprawdź bezpiecznik F22 pod maską. Wyjmij go, przekręć kluczyk i sprawdź, czy na jednym z pinów masz +12V. Jak masz - spróbuj wstawić inny bezpiecznik. Jak to nie pomoże - szukał bym przerwy w obwodzie (czytaj dalej)
- Raczej przekaźnika nie obstawiam, bo on zasila więcej rzeczy, więc miał byś więcej kontrolek na desce, dlatego pytanie za 1000 punktów: czy masz alarm z odcięciem zapłonu? U mnie był problem, że pompa dawała za niskie ciśnienie, a się okazało, że jakiś debil, który podłączał alarm - przeciął przewód zasilający pompę i skręcił go nawet bez lutowania z przewodami od alarmu, a całość zawinął taśmą. Po latach to pośniedziało i przestało dobrze przewodzić prąd. U Ciebie może być wadliwa centralka alarmu i może nie podawać prądu do pompy.