Ubywa oleju w silniku

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#31  Postprzez Vossák » Wt 16:06, 11 paź 2016

To prawda, ale piszę odnośnie zużycia oleju przez producenta w normie .... i ta jest bardzo wysoka w porównaniu z innymi markami
Vossák
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): Śr 18:18, 05 paź 2016
Lokalizacja: Schlesien
Panda: 4x4 Trekking
Imię: Mira

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#32  Postprzez Albercik » Wt 16:09, 11 paź 2016

To je pravda ;)

Pierwsza Kia Ceed 1.6 CRDi - maksymalne zużycie oleju według instrukcji to prawie 1L/1000 KM.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#33  Postprzez Vossák » Wt 16:16, 11 paź 2016

:roll:

Troche off:Moja Octavia-320 000km bierze maximalnie 1dcl 5W40 za 15 000km i wszyscy niemcy są na podobnych stanowiskach
Vossák
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): Śr 18:18, 05 paź 2016
Lokalizacja: Schlesien
Panda: 4x4 Trekking
Imię: Mira

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#34  Postprzez Albercik » Wt 16:23, 11 paź 2016

Mój Passat 2.0TDI - 287 000 km, bierze max pół miarki 5W30 na 30 tys. km. ;)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#35  Postprzez Vossák » Wt 16:43, 11 paź 2016

Na to niestety sie pandziorka nielapie,alfy juz wcale nie :?
W instrukcji jest mozliwosc oleja 10W40(samo i 5W itd.),ja go leją(w rade doświadczonych mechanikow) i jestem spokojny,niemiznie i silnik chodzi cisza,czego więcej można chcieć :D
Vossák
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): Śr 18:18, 05 paź 2016
Lokalizacja: Schlesien
Panda: 4x4 Trekking
Imię: Mira

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#36  Postprzez Albercik » Wt 16:53, 11 paź 2016

Jak w instrukcji jest 10W40 to lać 10W40. Jak jest 5W40 to lać 5W40 i tyle :) Ja mam 5W30 i też cicho chodzi :)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#37  Postprzez AdaMs » Wt 18:21, 11 paź 2016

10W40 i 5W40 płynność na gorąco mają bardzo zbliżoną, ale płynność na zimno jest już znacząco lepsza w przypadku ''piątki''. Przekłada się to na lepsze smarowanie podczas zimnych rozruchów (minusowe temperatury). Od 7 lat tak jeżdżę i jest bez problemów :ok: Jeśli chodzi o fiata, z tym silnikiem, zawory nie klepią od jakości oleju, po prostu może luz się zwiększył. Olej ma wpływ na kasatory hydrauliczne itd :)
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#38  Postprzez morpheus1581 » Wt 21:39, 11 paź 2016

Panowie. Jak najdłużej lać 5w. To najlepsze oleje.
Przy przebiegu ok 200 tysi można zacząć lać 10 w. Dopóki oleju nie bierze lać 5 w i dobry a nie żaden tani olej.
Poza tym nie slyszalem aby do jakichś aut od nowości lano 10 w. Tylko 5 w.
Zasada jest taka:
Jak najdłużej 5 w.
Później ewentualnie 10 w.
A 15 w to już jak olej bierze.
Pamiętajcie też ze kiedy już zaczniemy lać 10 w to nie możemy wrócić do 5 w. I tak samo z 15 w na 10 w lub 5 w.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#39  Postprzez Albercik » Wt 21:54, 11 paź 2016

To kolejna bajka z tym, że nie można wrócić z jednego na drugi i z powrotem...

Ja na prawdę nie rozumiem po co powtarzacie te utarte teorie z palca wyssane...

Po 1. Jak w instrukcji napisane 5W to lać 5W. Nie 10W. Nie 15W. Tylko 5W. Jak zaczyna brać - remont silnika.
Po 2. Jak jakiś baran zaleje np 15W do silnika, gdzie powinno być 5W - jak najbradzie można zalać 5W bez szkody dla silnika, a wręcz z zyskiem dla niego.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#40  Postprzez morpheus1581 » Wt 22:52, 11 paź 2016

Starszy jestem :D
A tak poważnie może powrót nie jest taki zły ale najlepsze oleje to 5 w
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#41  Postprzez Lexxiu » Wt 23:05, 11 paź 2016

Można wrócić jak najbardziej... z 15w nawet na 5w
Ale z reguły jest tak ze jak auto zaczyna brac olej przy 5w to zalewają go 10w i analogicznie jak bierze przy 10w to zalewają 15w
wtedy wracajac spowrotem auto żre olej wiec albo remont albo zostanie jeszcze przy gęstszym

Ja sam w swoim drugim aucie tak zrobiłem... poprzedni właściciel nie wiedział jaki olej był wiec zalał mineralnym z racji tego że auto miało ponad 200tyś najechane... ja zmieniłem na półsyntetyk pojezdzilem pół roku i zalałem pełnym syntetykiem i tak śmigam.. ale fakt że na pełnym syntetyku auto od wymiany do wymiany weźmie z 200ml a to nic przy 6,5L
Lexxiu
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): Pt 13:30, 30 wrz 2016
Lokalizacja: Rydułtowy
Panda: 1.1 2005r
Imię: Leszek

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#42  Postprzez zibi63 » Wt 23:43, 11 paź 2016

Coś Wam się pomyliło i sprowadzacie dyskusję na fałszywe tory. Przedstawione instrukcje dotyczą dwóch różnych odmian silnika Pandy. Oleje 10W40 zalecane były do silników 1.1 i 1.2 . Jest to półsyntetyk . Do tych silników w zupełności wystarcza przez całą jego żywotność, bez konieczności kombinacji z 15W40. Kto chce lepiej leje 5W40. Niewiele to pomoże ale też nie zaszkodzi. Większe koszty. Lanie zaś 5W40 klasy C3 to raczej bezsens. Koszt wysoki, zysk żaden. Olej ten przeznaczony jest do wersji silnika 1.2 o mocy 69 KM i normie emisji spalin euro 5. Lanie 5W30 to nieporozumienie. Jest to olej rzadszy od 5W40 przeznaczony do odpowiednio skonstruowanych silników. Ma obniżać opory tarcia. W ekstremalnych warunkach można zerwać film olejowy. Przy normalnej jeździe będzie pełnił rolę smarowania i chłodzenia. Było to poruszane w wątku olejowym i resztę szczegółów można tam znaleźć.
zibi63
Stały bywalec
 
Posty: 251
Dołączył(a): Śr 19:58, 13 lis 2013
Lokalizacja: Horodło
Panda: Actual 2011
Imię: Zbyszek

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#43  Postprzez morpheus1581 » Śr 0:18, 12 paź 2016

Nie nie nie moj drogi Kolego. 5w30 nie jest rzadszy od 5w40 tylko bardziej lepki.
Oba są tak samo gęste.
Pierwsze oznaczenia 5 to gęstość a 30 czy 40 to lepkosc.
5w30 jest tak samo gęsty jak 5w40 tylko bardziej lepki
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#44  Postprzez Albercik » Śr 11:02, 12 paź 2016

To kończąc jałową dyskusję - powiem tylko tyle, że w pełni zgadzam się z Leszkiem: powrót do rzadszego oleju najczęściej skutkuje 'braniem' oleju przez silnik, ale nie dlatego, żę z 15W ktoś zalał 5W, tylko dlatego, że silnik brał 5W więc ktoś zalał 15W (co jest IMO zabójcze dla silnika). Zbyszek też ma rację z laniem 5W30, choć ja taki zalałem bo... miałęm taki pod ręką.

Dziś zamówiłem nowy filtr i 3 litry oleju Selenia 20K ze strony ricambi.pl -> dobre ceny i zarzekają się, że oleje świeże i oryginalne.

Wracając do tematu luzów zaworowych: dziś rano, po całej nocy posłuchałem sobie jak pracuje silnik zaraz po odpaleniu. Słychać było zawory na pierwszy rzut ucha, ale po dokładnej analizie (otwarciu szyby :D ) wyszło na to, że to wcale nie zawory klepią, tylko - na zewnątrz - wyraźnie słychać cykanie wtryskiwaczy, które po jakiejś chwili cichnie trochę i po zamknięciu szyby już go nie słychać ;)

Jak widać - czasem, przed rozebraniem silnika - wystarczy go dobrze osłuchać ;)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#45  Postprzez Vossák » Śr 16:14, 12 paź 2016

zibi63 napisał(a):Coś Wam się pomyliło i sprowadzacie dyskusję na fałszywe tory. Przedstawione instrukcje dotyczą dwóch różnych odmian silnika Pandy. Oleje 10W40 zalecane były do silników 1.1 i 1.2 . Jest to półsyntetyk . Do tych silników w zupełności wystarcza przez całą jego żywotność, bez konieczności kombinacji z 15W40. Kto chce lepiej leje 5W40. Niewiele to pomoże ale też nie zaszkodzi. Większe koszty. Lanie zaś 5W40 klasy C3 to raczej bezsens. Koszt wysoki, zysk żaden. Olej ten przeznaczony jest do wersji silnika 1.2 o mocy 69 KM i normie emisji spalin euro 5. Lanie 5W30 to nieporozumienie. Jest to olej rzadszy od 5W40 przeznaczony do odpowiednio skonstruowanych silników. Ma obniżać opory tarcia. W ekstremalnych warunkach można zerwać film olejowy. Przy normalnej jeździe będzie pełnił rolę smarowania i chłodzenia. Było to poruszane w wątku olejowym i resztę szczegółów można tam znaleźć.


amen...

Tylko dodam,ze dle instrukcji(mojej instrukcji 2005) jest olej 5w30 polecany tylko pod czeste temperatury -20 :wink:
Vossák
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): Śr 18:18, 05 paź 2016
Lokalizacja: Schlesien
Panda: 4x4 Trekking
Imię: Mira

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron