zibi63 napisał(a):Coś Wam się pomyliło i sprowadzacie dyskusję na fałszywe tory. Przedstawione instrukcje dotyczą dwóch różnych odmian silnika Pandy. Oleje 10W40 zalecane były do silników 1.1 i 1.2 . Jest to półsyntetyk . Do tych silników w zupełności wystarcza przez całą jego żywotność, bez konieczności kombinacji z 15W40. Kto chce lepiej leje 5W40. Niewiele to pomoże ale też nie zaszkodzi. Większe koszty. Lanie zaś 5W40 klasy C3 to raczej bezsens. Koszt wysoki, zysk żaden. Olej ten przeznaczony jest do wersji silnika 1.2 o mocy 69 KM i normie emisji spalin euro 5. Lanie 5W30 to nieporozumienie. Jest to olej rzadszy od 5W40 przeznaczony do odpowiednio skonstruowanych silników. Ma obniżać opory tarcia. W ekstremalnych warunkach można zerwać film olejowy. Przy normalnej jeździe będzie pełnił rolę smarowania i chłodzenia. Było to poruszane w wątku olejowym i resztę szczegółów można tam znaleźć.
Powrót do Mechanika - problemy techniczne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości