Dusi się przy nagłym dodaniu gazu.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Dusi się przy nagłym dodaniu gazu.

Numer postu:#1  Postprzez august » So 23:06, 20 lut 2016

Cześć. Mam problem z obrotami w silniku 1.1
Gdy silnik jest na biegu jałowym, chodzi równo. Przy nagłym dodaniu gazu - przydusza się, obroty spadają do 300-400 obr/min, światła przygasają.



Najwyraźniej widać to w 48. sekundzie filmu

Gdy dodaję gazu delikatnie - nie ma tego efektu.

Filtr wymieniony, świece, przewody zapłonowe. Efekt występuje na LPG i benzynie. Zarówno na ciepłym jak i na zimnym.
Uszczelniałem dolot, myślałem że to jakieś lewe powietrze, bo syczało przy obudowie filtra. Obudowa filtra po starej instalacji podciśnieniowej była podziurawiona - wymieniłem obudowę na nową (używaną).
Niewiele się zmieniło.. Czy w Pandzie 1.1 jest coś takiego jak "lewe powietrze"? Nie znalazłem przepływomierza.

Czyściłem przepustnicę - ale nie dałem rady wyczyścić tłoczka i szczeliny biegu jałowego - zrobię to w poniedziałek zmywaczem do hamulców.
Sprawdzę jeszcze oporność czujnika położenia przepustnicy. Może to pomoże.

Czy ktoś ma pomysł co jeszcze może być powodem?

Czy obudowa filtra w Pandzie jest standardowo montowana na dwie śruby i się buja czy tylko ja tak mam? Patrząc od przodu jest mocowanie na śruby w lewym górnym i prawym dolnym rogu.
Od strony chłodnicy są mocowania na sprężyny.. i to wszystko? Na wejściu przepustnicy obudowa się przesuwa ponad centymetr. Wydaje mi się, że coś jest nie tak. Może nie mam jakiegoś mocowania dodatkowego.

Czy zakrywając ręką wlot do obudowy filtra powietrza silnik powinien się zadusić?
august
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 105
Dołączył(a): Wt 15:44, 20 paź 2015
Lokalizacja: Poznań
Panda: 1.1 MPI 2005
Imię: Michał

Re: Dusi się przy nagłym dodaniu gazu.

Numer postu:#2  Postprzez Klapi » Pt 18:23, 26 lut 2016

Krokowieć?? hmmm
Klapi
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): Pt 16:37, 26 lut 2016
Lokalizacja: Zawiercie
Panda: 1.1 (169)
Imię: Seba

Re: Dusi się przy nagłym dodaniu gazu.

Numer postu:#3  Postprzez morpheus1581 » Pt 18:59, 26 lut 2016

A może przepływomierz
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Dusi się przy nagłym dodaniu gazu.

Numer postu:#4  Postprzez august » Pt 21:34, 26 lut 2016

Przepustnicę wyczyściłem.
Obroty jałowe trzyma równo. Jest ok, dopóki nie otworzę przepustnicy.

W 1.1 nie ma przepływomierza. Jest MAP sensor, który też jest na liście podejrzanych zaraz obok jakiejś nieszczelności w kolektorze ssącym.
august
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 105
Dołączył(a): Wt 15:44, 20 paź 2015
Lokalizacja: Poznań
Panda: 1.1 MPI 2005
Imię: Michał

Re: Dusi się przy nagłym dodaniu gazu.

Numer postu:#5  Postprzez Romix13 » So 20:14, 27 lut 2016

morpheus1581 napisał(a):A może przepływomierz

Przepływomierz jest tylko w 1.3
august napisał(a):Przepustnicę wyczyściłem.

A robiłeś kasowanie autoadaptacji czyli parametrów autoadaptacyjnych FESem bądź MESem ? która jest zalecana po takim zabiegu 8)
Na forum było oklepane kilka razy. Dzięki niej body przystosowuję na nowo dawkę mieszanki powietrza i PB oraz zachowanie krokowca.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Dusi się przy nagłym dodaniu gazu.

Numer postu:#6  Postprzez august » N 17:11, 28 lut 2016

Nie robiłem. Słuszna uwaga. Lecę to sprawdzić!
Dziś jeszcze poczułem spaliny w kabinie na postoju. Nieszczelność odmy?
august
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 105
Dołączył(a): Wt 15:44, 20 paź 2015
Lokalizacja: Poznań
Panda: 1.1 MPI 2005
Imię: Michał

Re: Dusi się przy nagłym dodaniu gazu.

Numer postu:#7  Postprzez august » N 19:44, 28 lut 2016

Mam problem.
Nie widzę opcji adaptacji przepustnicy, ani w MES 2.2, ani w FES 3.5.
Dodatkowo nie chce mi zresetować parametrów autoadaptacji ECU.

Obrazek

A tutaj wykres jak reagują obroty na otwarcie przepustnicy:
Obrazek

Nagłe otwarcie przepustnicy w 90% przypadków powoduje spadek obrotów do około 550 obr/min. Na wykresie tyle trzecie wciśnięcie jest wolne od tej przypadłości.

Odczytałem błędy - był P0420
"Nieprawidłowość w funkcjonowaniu katalizatora stwierdzony na podstawie sygnału z dwóch sond lambda, które są umieszczone przed i za katalizatorem. Przed podjęciem decyzji o wymianie sprawdź analizatorem spalin i oscyloskopem spaliny i sygnały z obydwu sond. Powodem tego błędu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd."

Narazie w MES zdjąłem wykresy z sond lambda.
Najpierw było tak:
Obrazek
Tam gdzie jedna z sond prawie nie reaguje - silnik pracuje na gazie. Dlaczego taki przebieg???

A tu po jakimś czasie: silnik pracuje raz na benzynie, raz na gazie. Obie sondy pracują w zakresie 0-1V.

Obrazek
august
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 105
Dołączył(a): Wt 15:44, 20 paź 2015
Lokalizacja: Poznań
Panda: 1.1 MPI 2005
Imię: Michał

Re: Dusi się przy nagłym dodaniu gazu.

Numer postu:#8  Postprzez Romix13 » Pn 16:14, 29 lut 2016

august napisał(a):Mam problem.
Nie widzę opcji adaptacji przepustnicy, ani w MES 2.2, ani w FES 3.5.
Dodatkowo nie chce mi zresetować parametrów autoadaptacji ECU.

Napisałeś nie widzę masła, bo jest maślane :hahaha: To jest właśnie ta opcja. :ok:
Jest tylko jeden mankament, błąd w programie Yaniego. Musisz gazować do odcinki a nie do 4500rpm. 8) było na forum :P
Mój post - :arrow: viewtopic.php?p=78970#p78970
Co do wykresu sond prawidłowe działanie powinno wyglądać tak:
Obrazek
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Dusi się przy nagłym dodaniu gazu.

Numer postu:#9  Postprzez august » Pn 20:54, 29 lut 2016

Dziękuję, nie znalazłem tego. :)
Dodatkowo zmyliło mnie, że w grande punto jest opcja "adaptacja przepustnicy".

Ale ja nie doszedłem nawet do wykonania tej procedury bo w ogóle nie chce jej uruchomić: WYKONANIE NIEUDANE, ZŁE WARUNKI DO WYKONANIA TESTU. Pojawia się taki komunikat jak na screenie, który załączyłem.
Nie sądzę żeby trzeba było włączać autoadaptację w trakcie trzymania silnika w odcince... ?

Dziękuję za wklejenie screena z przebiegiem z sond. U mnie jest coś nie tak.

A przy okazji czy filtr powietrza wszystkim się tak buja? (mocowanie na dwie śruby i sprężynę - jakby czegoś brakowało?) :D

---
EDIT:
Romix13, dzięki Twojemu wykresowi zacząłem szperać i czytać o diagnozie katalizatora, sondach lambda itd.

Obrazek
Sygnały wyjściowe dla całkowicie sprawnego (z lewej) i uszkodzonego (z prawej) katalizatora

Żródło: http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3462/wymiana-sond-lambda.html

Jeśli do tego dodamy błąd który mi wyskoczył P0420.. to trzeba się zastanowić czy nie uszkodził się katalizator. Auto od nowości jeździło na podciśnieniowej instalacji lpg - mieszanka na 100% była daleka od idealnej, ale i sygnał sondy lambda był emulowany więc ecu o niczym nie wiedział. Dopiero 2-3 miesiące temu zmieniłem na sekwencję (miesiąc po zakupie auta).

Może to być też powód przez który nie chce się odpalić zerowanie autoadaptacji, prawda?
august
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 105
Dołączył(a): Wt 15:44, 20 paź 2015
Lokalizacja: Poznań
Panda: 1.1 MPI 2005
Imię: Michał

Re: Dusi się przy nagłym dodaniu gazu.

Numer postu:#10  Postprzez Romix13 » Pn 22:14, 29 lut 2016

Podpinasz ELM327 do gniazda OBDII ,odpalasz FESa , łączysz się z ECU ,potem F7 regulacje, i odpalasz auto, potem uruchamiasz Autoadaptację.
Miga kontrolka MIL, rozgrzewasz silnik, potem (w instrukcji jest że do 4500 obrotów - błąd) 3x robisz przygazówkę, ale do odcinki i za każdym razem zachowujesz ją przez 3 sekundy , potem kontrolka MIL powinna zgasnąć :) z tym że najpierw musisz skasować jakiekolwiek błędy jeśli były i kasowanie adaptacji robisz na zapalonym silniku. Jeśli jest nadal błąd aktywny to nie zrobisz. Jeśli zrobiłeś jak powyżej i mimo to wyskoczył komunikat o złych warunkach, to wina albo uszk.kata albo którejś ze sond. Co do samych sond, ile mogłem to pomogłem. Lecz na samych sondach niezbyt się znam.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Dusi się przy nagłym dodaniu gazu.

Numer postu:#11  Postprzez august » Pn 22:28, 29 lut 2016

Romix13 napisał(a):Podpinasz ELM327 do gniazda OBDII ,odpalasz FESa , łączysz się z ECU ,potem F7 regulacje, i odpalasz auto, potem uruchamiasz Autoadaptację.


I dalej już nie przechodzę. Warunki nie spełnione mimo skasowanych błędów oczywiście.

Miga kontrolka MIL, rozgrzewasz silnik, potem (w instrukcji jest że do 4500 obrotów - błąd) 3x robisz przygazówkę, ale do odcinki i za każdym razem zachowujesz ją przez 3 sekundy , potem kontrolka MIL powinna zgasnąć :) z tym że najpierw musisz skasować jakiekolwiek błędy jeśli były i kasowanie adaptacji robisz na zapalonym silniku. Jeśli jest nadal błąd aktywny to nie zrobisz. Jeśli zrobiłeś jak powyżej i mimo to wyskoczył komunikat o złych warunkach, to wina albo uszk.kata albo którejś ze sond. Co do samych sond, ile mogłem to pomogłem. Lecz na samych sondach niezbyt się znam.


Dziękuję, bardzo mi pomogłeś. Co mogłem to do tej pory przejrzałem - teraz tropem jest KAT.
august
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 105
Dołączył(a): Wt 15:44, 20 paź 2015
Lokalizacja: Poznań
Panda: 1.1 MPI 2005
Imię: Michał


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości

cron