Wymiana Silnika

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Wymiana Silnika

Numer postu:#1  Postprzez Michalp66 » Wt 21:08, 21 kwi 2015

Mam Pandziora II z silnikiem 1.2 8V Kod: 188A4000 60KM ( model z kwadratowym korkiem wlewu oleju ) z przebiewgiem 350tyś i od nowości ma LPG.
Niestety ale przestał palić na 2 cylindrze .... i coś z tym muszę zrobić.
Mam NOWY fabrycznie silnik 1,2 8V 69KM Kod: 169A4000 ( dokładnie taki: http://moto.gratka.pl/tresc/fiat-panda- ... 26850.html ).
Chcę i w zasadzie muszę wymienić lub naprawić ... ale w pierwszej kolejności chcę wymienić.
Czy ktoś już coś takiego robił? Szukam kogoś kto pomoże i wskaże czy coś poza silnikiem jestem zmuszony wymienić?
Pierwsze różnice to jakie są widoczne w silnikach to:
1. czujnik położenia wałka rozrządu jest w innym miejscu
2. jest dodatkowy czujnik w pokrywie zaworów
3. innym sposobem smarowania wałka rozrządu

Pytanie czy drugi czujnik jest w ogóle potrzebny? Czy nie można wstawić zaślepki albo zmienić pokrywę zaworów jak poniżej.
Pytam nie bez powodu bo można też spotkać silniki 188A4000 ( z okrągłym korkiem wlewu oleju ) w których zamiast czujnika jest zaślepka.
Ten model ma również już nowy sposób smarowania wałka rozrządu oraz w dalszym ciągu w góry czujnik położenia wałka rozrządu
( dokładnie tak : http://www.italcar24.pl/pl/p/silnik-Fia ... A4000/3352 )

czy takie zestawienie silnik 169A4000 + pokrywa zaworów od 188A4000 ( nowsza wersja ) będzie chodziło?
A może po prostu przełożę silnik i będzie chodziło bez innych kombinacji?
Ostatnio edytowano Cz 20:40, 23 kwi 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono literówkę w tytule wątku.
Michalp66
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): Pn 21:19, 20 kwi 2015
Lokalizacja: Poznań
Panda: II
Imię: Michał

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#2  Postprzez olo 1 » Wt 21:49, 21 kwi 2015

Prawdopodobnie zostaje,coby nie pchać się w elektrykę zmiana kompletnej pokrywy zaworów + wymiana wałka rozrządu i koła rozrządu,do tego może dojść inny pasek rozrządu.Resztę dopisałem na priv. :wink:
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#3  Postprzez Michalp66 » Śr 5:26, 22 kwi 2015

Dzięki olo 1 ..... :)
Właśnie chodzi o to by wyeliminować wymianę elektryki. Bo mnie nie interesuje 9KM dodatkowo ... czy oszczędność 0,5l /100KM tylko wykorzystanie bloku silnika.
Istotnie silnik 69KM ma jeszcze zmienne fazy rozrządu.
Postawię więc dodatkowe pytania ... he he he

1. czy wałki w 60KM i 69KM są takie same? W tym sensie że bez problemu się to wymieni typu Plug & Play ?
2. czy może tylko da się wyrzucić wariator zastępując zwykłym kołem rozrządu?
He... he...he
A może da się przerzucić całą głowicie ze starego silnika? i problem byłby z głowy .... :)
A tak w ogóle to gdzie można znaleźć jakieś techniczne informacje dotyczące np wałków rozrządu czy np głowic od pandziaka??
Michalp66
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): Pn 21:19, 20 kwi 2015
Lokalizacja: Poznań
Panda: II
Imię: Michał

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#4  Postprzez Dorian1.1 » Śr 10:30, 22 kwi 2015

Michalp66 napisał(a):D
A może da się przerzucić całą głowicie ze starego silnika? i problem byłby z głowy .... :)


Istnieje 90% prawdopodobieństw, że da się tak zrobić tzn zakładasz nowy blok zostawiając starą głowicę, lecz by mieć 100% pewności porównaj sobie uszczelki pod głowicę dla 60km i 69km one wszystko wyjaśnią.
Ja przekładałem silnik kompletny z 1.1 54km i 500 tys km na 1.2 60km wraz z kompletną instalacją elektryczną.
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#5  Postprzez Michalp66 » Śr 16:02, 22 kwi 2015

Dorian 1.1 ... to dobry pomysł .... dzięki :)
Michalp66
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): Pn 21:19, 20 kwi 2015
Lokalizacja: Poznań
Panda: II
Imię: Michał

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#6  Postprzez przetwornica » Cz 14:27, 23 kwi 2015

2. czy może tylko da się wyrzucić wariator zastępując zwykłym kołem rozrządu?

Z tego, co wiem, to silnik 69KM nie ma wariatora, tylko elektryczny siłownik zmiany faz rozrządu, zamocowany jest on w pokrywie zaworów.
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#7  Postprzez Michalp66 » Cz 20:01, 23 kwi 2015

Niestety nawet słodki Pandziak w nowej odsłonie silnika ma wariator .... i dodatkowo oczywiście czujnik.
A wariator do pandy wygląda tak .... he he he http://allegro.pl/fiat-linea-panda-doblo-1-2-1-4-wariator-kolo-walka-i5200897910.html
Cały czas szukam szczegółowych danych technicznych dotyczących wałków rozrządu dla Pandziaka .... gdyby ktoś mógł pomóc będę wdzięczny
Ostatnio edytowano Cz 20:48, 23 kwi 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Scalono posty. Proszę używać EDYTy w prawym górnym rogu postu :) (edycja postu działa do 2h) zamiast pisać post pod postem.
Michalp66
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): Pn 21:19, 20 kwi 2015
Lokalizacja: Poznań
Panda: II
Imię: Michał

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#8  Postprzez przetwornica » Cz 21:27, 23 kwi 2015

No to mnie Michał nie pocieszyłeś, kolejna modyfikacja, która niestety moim zdaniem tylko obniża niezawodność samochodu.
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#9  Postprzez Michalp66 » Pt 6:42, 24 kwi 2015

He he he .... dokładnie ..... a w dodatku utrudnia przeróbki :)
Michalp66
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): Pn 21:19, 20 kwi 2015
Lokalizacja: Poznań
Panda: II
Imię: Michał

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#10  Postprzez olo 1 » Pt 13:40, 15 maja 2015

Nie wiem czy problem rozwiązany, ale rozmawiałem dzisiaj ze znajomym i właśnie w drugiej Pandzie wymienia silnik. Idą w stronę wymiany tylko wałka rozrządu, mechanik twierdzi, że głowica pasuje. Ale zmieniają wałek, pokrywę,koło i pasek.Mówi, że cewki przełożą,bo coś wiązki za krótkie czy inne.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#11  Postprzez Polo » So 18:17, 20 lut 2016

Witajcie!

Przedstawię Wam moją historię, która prawdopodobnie skończy się wymianą silnika lub sprzedażą samochodu (zależy od $$$$)
Kupiłem Pande w sierpniu.
Byłem sprawdzać je na wybranej przeze mnie stacji diagnostycznej.
"kilka drobnych usterek, ale brać śmiało"{ - powiedział diagnosta, mechanik.
Pojechałem po miesiącu zrobić tam przegląd.
Okazało się, że to auto było u nich kiedyś na jakichś naprawach przeglądach i UWAGA!! mają zaznaczone w komputerze, że uszczelka jest do roboty pod głowicą.
Szok!! myślałem, ze ich zabije, awantura itd, ale wiadomo, nic nie ugrałem.
Autem jeździła mama do pracy 3km w jedną stronę. Ryzykowałem wiem o tym, ale liczyłem że do jeździ do wiosny i wtedy dam robić tą uszczelkę (oczywiście to normalnego warsztatu) Niestety nie było mi dane - dziś ojciec jechał, stuk, płyn chłodzący leci, auto wyje nie ma mocy stuka puka i wszystko co możliwe
Po odpaleniu silnik podskakuje rytmicznie, po dodaniu gazu stuka.
Kopci na niebiesko, śmierdzi olejem jak z trabanta.
Myślę, że z tego już nic nie będzie, a Wy?
Dodam że LPG, wcześniej czasem zdarzyło mu się zgasnąć na światłach lub zafalować obrotami.

Jest jakaś mała szansa, że obejdzie się bez wymiany serca?
A jeśli nie:
na alledrogo silniki widziałem 500-800zł, wiec tragedii nie ma, sam remont wyjdzie chyba połowę więcej?
a za wymianę też chyba dużo nie wezmą?
Czy po wymianie serca trzeba jakoś komputer programować?
Zrobiłbym to sam, ale nie mam podnośnika;/ kiedy wymieniało się w CC itd :jejeje: :jejeje:
Co sądzicie? pozdrawiam was serdecznie
Ostatnio edytowano So 20:43, 20 lut 2016 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wątek scalony z wątkiem o podobnym tytule - Pkt.13 Reg.Forum. Proszę najpierw używać szukajki forumowej. Poprawiono literówki - Pkt.11 Reg.Forum.
Polo
Aktywny
 
Posty: 68
Dołączył(a): Pn 14:56, 17 sie 2015
Lokalizacja: Bytom
Panda: 1.1
Imię: Bartek

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#12  Postprzez AdaMs » So 21:07, 20 lut 2016

Ale uszczelka była do wymiany bo... ciekła, czy wymieszał się olej z płynem chłodzącym? Jeżeli ciekła, to dolewa się oleju i jeździ bez większych wrażeń. Jeżeli to drugie, to pozdrawiam wasz zdrowy rozsądek. Wcześniej usterka do zrobienia w granicach 400-500zł. UPG do wymiany to nie jest koniec świata. A teraz koszta prawdopodobnie będą dużo większe. Brawo!

A co się stało? W łagodnym scenariuszu, nie ma ciśnienia a olej trafia do komory spalania. Oby nie poszły uszczelniacze i inne elementy silnika. Jak już jeździliście na wymieszanym płynie chłodniczym, to mógł się zatrzeć. Korba przez to wyszła bokiem, lub inna demolka (o ile faktycznie nie miał smarowania).

Kupno używanego silnika, wiąże się z ryzykiem. Nie wiadomo co się kupi, możesz kupić motor do remontu ;)

Proponuje oddać go do serwisu i niech fachowcy stwierdzą czy jest do odratowania.
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#13  Postprzez Polo » So 21:32, 20 lut 2016

olej dostawał sie do płynu chłodzącego ;)
Korba raczej nie wyszła bokiem ;)

Co tu duzo mowić, nasz błąd, teraz mozna tylko myśleć co by było gdyby, auto i tak była jako 3 w rodzinie wiec na dojazdy do roboty 3 km w jedna strone.

Robienie tych uszczelniaczy zaworów i innych potencjalnie uszkodzonych czesci wydaje sie takie kosztowne,, ze rozsądniej będzie wymeinić silnik, przynajmniej tak mi sie zdawało.

Jak oddam ja do jakiegokolwiek serwisu, to wyczują zapach kasy i okaże sie, ze według nich do wymiany bedzie wszystko oprócz pokrywy zaworów;) a zaufanego magika nie mam ; (
Polo
Aktywny
 
Posty: 68
Dołączył(a): Pn 14:56, 17 sie 2015
Lokalizacja: Bytom
Panda: 1.1
Imię: Bartek

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#14  Postprzez AdaMs » So 21:36, 20 lut 2016

To daj ogłoszenie na oferii lub popytaj znajomych. Ja znam w Bytomiu jednego mechanika, który jest rzetelny.

Wyremontujesz swój silnik, wiesz co masz i posłuży długo. Inny jak mówiłem, nie wiesz co kupisz. Chyba że masz sprawdzone źródło. A jak zmieniać, to na mocniejszy. Ale tutaj już trzeba też cały osprzęt do tego doliczyć :ok:
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Wymiana Silnika

Numer postu:#15  Postprzez Polo » N 0:06, 21 lut 2016

Masz może namiar na tego mechanika?
żadne mocniejsze, to auto tylko na dojazdy miejskie.
Polo
Aktywny
 
Posty: 68
Dołączył(a): Pn 14:56, 17 sie 2015
Lokalizacja: Bytom
Panda: 1.1
Imię: Bartek

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości

cron