Lewy/prawy gwint?

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Lewy/prawy gwint?

Numer postu:#1  Postprzez Mirek D » N 0:04, 24 sty 2016

Witam
Proszę o pomoc, muszę się upewnić, czy w silniku 1.3 MultiJet śruba trzymająca koło pasowe napędzające (nr 55 200 498) jest z lewym gwintem?
Bardzo proszę o potwierdzenie.
Mirek D
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr 21:23, 20 sty 2016
Lokalizacja: Wrocław
Panda: 1.3
Imię: Mirek

Re: Lewy/prawy gwint?

Numer postu:#2  Postprzez mipan » Wt 19:16, 26 sty 2016

Nie wiem jak to jest w MultiJet-cie, ale myślę, że możesz to sam ustalić. Gwint musi być taki, żeby w momencie szarpnięcia koła przy starcie działał moment skrętny dokręcający a nie odkręcający. Jeśli więc koło obraca się w prawo, to wg mnie śruba powinna mieć lewy gwint. Jeśli w lewo, to prawy.
mipan
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 91
Dołączył(a): Pt 17:47, 24 maja 2013
Lokalizacja: Warszawa
Panda: Active 1.1
Imię: Michał

Re: Lewy/prawy gwint?

Numer postu:#3  Postprzez arnold » Wt 20:49, 26 sty 2016

Śruba ma prawy gwint, nie spotkałem się z lewym gwintem przy kole pasowym.

Wysłane z mojego E2303
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości

cron