Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#16  Postprzez olo 1 » Pt 21:06, 20 lis 2015

Zmień olej, niestety. Do tych skrzyń tylko SAE 75W-80.każda skrzynia która padła, padała niestety przez mineralny olej.Najgorsze, że sprzedawcy nie widzą różnicy w klasie i potrafią wciskać nawet zwykły Hipol. Ja zalewałem Tutelą ori i w jednej jakimś innym w kwadratowej butelce nazwy niestety nie pamiętam. Według API GL-5,MB 235-5 ZF.Na bank coś znajdziesz. Zdjęcie mojej łapy jest chyba w moim temacie.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#17  Postprzez Forsaken » So 1:29, 21 lis 2015

Sorki pomyliłem się 75W90 (taki mi doradzili) zalałem pierwszy raz i było do bani więc momentalnie wyleciał
Teraz mam Mobila 75W80
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#18  Postprzez arnold » So 2:27, 21 lis 2015

Zrób zdjęcie łapie sprzęgła i linki w twoim aucie, może jednak gryzie się skrzynia seja z zestawem pedałów z pandy i zbyt dobrze nie wysprzęgla.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#19  Postprzez Forsaken » So 18:36, 21 lis 2015

Wrzucam fotki.
Mam nadzieje że widać to co chciałeś zobaczyć.
Dodam że podniosłem przód i na wrzuconym biegu przy wciśniętym sprzęgle nie kręcą się koła.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#20  Postprzez arnold » So 23:16, 21 lis 2015

Lizak nie ma nic do rzeczy, mechanizm na linki jest na to odporny. Łapa pracuje tak samo jak w oryginalnej skrzyni, więc wymień po prostu linkę sprżęgła, bo może za niedługo się zerwie i będziesz miał problem w trasie. Bo widać że skończyła się Ci regulacja.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#21  Postprzez olo 1 » N 7:46, 22 lis 2015

Tutaj pozwolę się nie zgodzić. Podobnie jak tuleje poliuretanowe w zawieszeniu niwelują najmniejsze luzy i diametralnie poprawiają precyzję prowadzenia, tak usztywnione zawieszenie zespołu napędowego niejako zespala go z nadwoziem co pozwala na uniknięcie strat związanych z przemieszczaniem się podczas np.przyspieszania. Podobnie jest ze zmianą biegów, linki nie "przemieszczają się "więcej niż wynika to z ich ruchu w linii prostej. Min.te zabiegi stosuję jako jedne z pierwszych w przygotowaniu aut do różnych imprez sportowych od prawie dwudziestu lat. Ale w problemie tu opisywanym faktycznie min.luzy na poduszkach niewiele mają do gadania. Koniec regulacji może również być spowodowany różną wysokością nowego sprzęgła i ja tak mam w drugim miśku, przed wymianą na padniętym sprzęgle regulacja była, po wymianie nakrętka nie ma już regulacji.Dociski były przykładane do siebie na stole,różnica wysokości wynosiła ok.0,8 cm.Tak wiem to po co montowałem...bo miałem na naprawę 3 godziny i auto dalej musiało na siebie pracować. Sprzęgło Luk ,poprzednie było Sachs.Nakrętke regulacyjną masz w porządku jak nówka.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#22  Postprzez Forsaken » N 13:40, 22 lis 2015

To już sam nie wiem co myśleć...
Nie wiem czy chodzi Ci o tę nakrętkę ze zdjęcia czy inną ? ale regulacja jako taka jest z tym, że nic nie daje.
Linka w zasadzie dużo nie kosztuje więc można pochylić się nad tematem. Jak jest z jej wymianą?
Da radę to zrobić w domowych warunkach z kanałem ?
Zastanawiam się czy to nie wina synchronizatora w skrzyni?
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#23  Postprzez olo 1 » Pn 5:27, 23 lis 2015

Nakrętka cała jest. Na kanale z wymianą nie ma problemu.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#24  Postprzez michwas » N 19:09, 20 gru 2015

Forsaken poradziłeś sobie z tym problemem? bo mam taki sam.
1.2 Dynamic
michwas
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 156
Dołączył(a): Śr 18:57, 14 sty 2015
Wiek: 36
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Michał

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#25  Postprzez Forsaken » Śr 12:27, 23 gru 2015

Po oględzinach linki uznałem, że jest cała więc ją zostawiłem.
Wydaje mi się, że sprzęgło jest wadliwe i tylko jego wymiana może rozwiązać problem.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#26  Postprzez michwas » Śr 14:28, 23 gru 2015

Właśnie wymieniam po świętach całe sprzęgło :)
1.2 Dynamic
michwas
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 156
Dołączył(a): Śr 18:57, 14 sty 2015
Wiek: 36
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Michał

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#27  Postprzez Forsaken » Cz 12:18, 24 gru 2015

To koniecznie daj znać czy pomogło.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#28  Postprzez michwas » Cz 17:11, 31 gru 2015

Sprzęgło wymienione w raz z linką co do wbijania jedynki trochę lepiej, ale problem pozostał. Trzeba dwa razy sprzęgło nacisnąć jedynie co się poprawiło to nie słychać stukania z biegów w czasie zmieniania.
1.2 Dynamic
michwas
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 156
Dołączył(a): Śr 18:57, 14 sty 2015
Wiek: 36
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Michał

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#29  Postprzez Forsaken » Cz 18:55, 31 gru 2015

To nie dobrze. W takim razie coś nie halo z synchronizacją 1 biegu :/
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Minimalny opór przy wbijaniu biegów na włączonym silniku

Numer postu:#30  Postprzez krupniok » So 10:33, 02 sty 2016

U mnie dwójka wchodzi tragicznie, tym gorzej im zimniej na dworze. Inne biegi też dla większych mrozów ciężej wchodzą. Olej Tutela zalecana przez producenta... Po przejechaniu paru km i zagrzaniu się samochodu jest trochę lepiej.
krupniok
Aktywny
 
Posty: 95
Dołączył(a): N 23:03, 11 sty 2015
Lokalizacja: Śląsk
Panda: Pb
Imię: Seb

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości

cron