Problem po wymianie paska alternatora.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Problem po wymianie paska alternatora.

Numer postu:#1  Postprzez luksus » N 23:55, 02 sie 2015

Witam!

Jakiś czas temu strzelił mi pasek od alternatora, po wyciągnięciu go wyglądało to tak jakby ktoś idealnie przeciął go nożem co trochę mnie zdziwiło ale mechanik mówił że tak ma być. Po wymianie paska oraz czegośtam bo nie powiedział dokładnie co zmienił mam dziwny problem na wyższych obrotach podczas jazdy jest taki bardzo dziwny dźwięk jakby coś było poluzowane i wpadało w drganie (jest to bardzo nieprzyjemny dźwięk taki jakby stukot z piskiem), przed tym jak pasek mi strzelił nie miałem tego problemu, niestety jak auto jest na postoju i przygazuję nie słychać tego dźwięku jedynie podczas jazdy i to nie ważne na którym biegu, po prostu jak wchodzi na wyższe obroty (niestety nie wiem jak wysokie gdyż nie posiadam obrotomierza) słychać znów ten dźwięk. Jeżeli ktoś mógłby podrzucić propozycję co sprawdzić może np ściągnąć pasek i przejechać się bez niego na wyższych obrotach to będę wdzięczny.

Panda II 1.3 69 kucy

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
luksus
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Pt 14:01, 28 gru 2012
Lokalizacja: Bochnia
Panda: II

Re: Problem po wymianie paska alternatora.

Numer postu:#2  Postprzez arnold » Pn 0:13, 03 sie 2015

1.2 znaczy? A klima? Wątpię że to pasek jako taki jeśli na luzie przy przegazowaniu nie występuje. Może jakaś osłona przyciera? Musisz bezpiecznie podnieść samochód wrzucić bieg i udawać że jedziesz. Bo jedynie co łączy te sprawy to wrzucony bieg, czyli napęd na kołach. Bo jeśli związane jest to typowo z przyspieszaniem to może być wina oberwanej jakieś poduszki i dźwięki pojawiają się gdy na napęd działają jakieś konkretne siły.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Problem po wymianie paska alternatora.

Numer postu:#3  Postprzez luksus » Pn 9:51, 03 sie 2015

W papierach widnieje 1.3 bo to multijet. Klima w nim jest lecz dźwięk pojawia się niezależnie czy Klima jest uruchomiona czy też nie.
luksus
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Pt 14:01, 28 gru 2012
Lokalizacja: Bochnia
Panda: II

Re: Problem po wymianie paska alternatora.

Numer postu:#4  Postprzez arnold » Pn 10:10, 03 sie 2015

Ta moc 69 KM mnie zmyliła.

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba koło pasowe wału korbowego jest z gumowym amortyzatorem drgań, więc można się tomu kołu przyjrzeć. Do tego można zobaczyć napięcie paska i zrobić próbę na podnośniku z włączonym biegiem.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Problem po wymianie paska alternatora.

Numer postu:#5  Postprzez luksus » Pn 14:00, 03 sie 2015

Pasek jak go dotykałem to jest bardzo mocno naciągnięty nie wiem czy to dobrze czy źle, ale to koło pasowe może być właśnie tym czego mi potrzeba. Jak najprędzej postaram się sprawdzić.
luksus
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Pt 14:01, 28 gru 2012
Lokalizacja: Bochnia
Panda: II

Re: Problem po wymianie paska alternatora.

Numer postu:#6  Postprzez Patrick345 » Pn 15:16, 03 sie 2015

Napinacz go ciągnie to jest napięty, zdjąć pasek, kręcić kołami i nasłuchiwać. :wink:
Patrick345
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 53
Dołączył(a): Pt 20:04, 08 maja 2015
Lokalizacja: Głowno
Panda: 1,1 Active
Imię: Patryk


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron