Przegląd - rozrząd.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#121  Postprzez arnold » So 18:16, 11 kwi 2015

Zadzwoń do warsztatu i się zapytaj, tak czy siak lepiej zadzwonić do pewnych ludzi niż bujać się z fachowcami co nawet rorząd w fire zrobią źle. U mnie biorą około 250 złoty.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#122  Postprzez FrancuZ » Śr 21:43, 15 kwi 2015

Witam. Mam pytanko bo mi się zbliża wymiana rozrządu i chciałbym się dowiedzieć czy znacie jakąś dobrą firmę która robi paski pompy, kółka itp? Albo jakiś zestaw na allegro? Silnik 1.1
FrancuZ
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 239
Dołączył(a): Śr 23:17, 26 lis 2014
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 31
Panda: 1.1 Fire !
Imię: Marcin

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#123  Postprzez AdaMs » Śr 22:17, 15 kwi 2015

Silników 1.1 jest kilka rodzajów, tak jak zestawów rozrządu. Np do mojego silnika pasuje napinacz z grande 1.4 XD Zobacz na eperze i dopasujesz. Ja jednak wyciągnąłem stare graty z auta i pojechałem z nimi do motoryzacyjnego ;-)
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#124  Postprzez ja84 » Śr 17:11, 10 cze 2015

Co sądzicie o oryginalnym rozrządzie i pompie? W necie znalazłem wszystko za 560zł :shock: , trochę to dużo, ale oryginały :D Polecacie coś innego, macie jakiegoś zaufanego sprzedawcę? Ile powinna średnio kosztować wymiana rozrządu? Czy komuś pompa wytrzymała więcej niż 150 tys.?
ja84
Bywalec
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr 22:47, 25 sty 2012
Lokalizacja: Otwock
Panda: 1.1 54KM LPG

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#125  Postprzez arnold » Cz 0:12, 11 cze 2015

Ja polecam paski Continentala, pompa może być HEPU, SKF, kiedyś polecono mi firmę termotec i założyłem taka w SC 1.1. Osobiście zamontowałem pasek dayco i pompę krafta oraz rolkę napinającą nie pamiętam. Polecił mi to znajomy ze sklepu, a mimo wszystko ufam im. Zerwie się w 1.1 2004 rok będzie śmiesznie. Wcześniej zestaw był jeszcze gorszy bo poprzedni właściciel wymieniał po 120tys. Pompa z Krafta zrobiona jest dokładnie i zgodnie ze sztuką. Ale komuś nie będę polecał. Dayco przypadkiem nie robiło na pierwszy montaż?

Do jakiego silnika ten rozrząd?

Oryginał OEM byłby dobry jakby cena była zbliżona do najlepszych zamienników. Wiadomo że jakość to jakość. Ale fiat wybaczy Ci oszczędności, ale to kwestia silnika.

Czemu się pytasz ile pompa wytrzyma? Przebieg graniczny to 120tys przebiegu dla silników FIRE, nie ważyłbym się go przekraczać. Wymiana takiego rozrządu to u mnie w okolicy około 250 złoty.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#126  Postprzez ja84 » Cz 7:04, 11 cze 2015

arnold napisał(a):Ja polecam paski Continentala, pompa może być HEPU, SKF, kiedyś polecono mi firmę termotec i założyłem taka w SC 1.1. Osobiście zamontowałem pasek dayco i pompę krafta oraz rolkę napinającą nie pamiętam. Polecił mi to znajomy ze sklepu, a mimo wszystko ufam im. Zerwie się w 1.1 2004 rok będzie śmiesznie. Wcześniej zestaw był jeszcze gorszy bo poprzedni właściciel wymieniał po 120tys. Pompa z Krafta zrobiona jest dokładnie i zgodnie ze sztuką. Ale komuś nie będę polecał. Dayco przypadkiem nie robiło na pierwszy montaż?

Do jakiego silnika ten rozrząd?

Oryginał OEM byłby dobry jakby cena była zbliżona do najlepszych zamienników. Wiadomo że jakość to jakość. Ale fiat wybaczy Ci oszczędności, ale to kwestia silnika.

Czemu się pytasz ile pompa wytrzyma? Przebieg graniczny to 120tys przebiegu dla silników FIRE, nie ważyłbym się go przekraczać. Wymiana takiego rozrządu to u mnie w okolicy około 250 złoty.


Arnold do silnika 1.1 54KM 2010, to polecisz jakiś gotowy zestaw, wszystko z pompą włącznie, coś dobrego nie jakiegoś chińczyka?
ja84
Bywalec
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr 22:47, 25 sty 2012
Lokalizacja: Otwock
Panda: 1.1 54KM LPG

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#127  Postprzez Regis » Cz 11:08, 11 cze 2015

U mnie w 1.4 pasek Dayco, Pompa SKF, Napinacz INA
Regis
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 759
Dołączył(a): Pt 10:09, 05 gru 2014
Lokalizacja: Nowy Targ
Wiek: 35
Panda: Megane II 3d 2.0 16V
Imię: Łukasz

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#128  Postprzez arnold » Cz 11:47, 11 cze 2015

Grunt żeby marka była rozpoznawalna i tyle. Wiadomo napinacz nowego typu trochę droższy jest niż stara rolka.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#129  Postprzez Romix13 » Cz 17:24, 11 cze 2015

Regis napisał(a):U mnie w 1.4 pasek Dayco, Pompa SKF, Napinacz INA

U mnie podobny zestaw w 1.1 tylko pompa wodna DOLZ S-261. Co do paska DAYCO śmiało polecam, mam już drugi pasek tej firmy (przebieg 209.000km) i mnie nie zawiódł.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#130  Postprzez iparts » Śr 12:56, 01 lip 2015

ja84 napisał(a):
arnold napisał(a):Ja polecam paski Continentala, pompa może być HEPU, SKF, kiedyś polecono mi firmę termotec i założyłem taka w SC 1.1. Osobiście zamontowałem pasek dayco i pompę krafta oraz rolkę napinającą nie pamiętam. Polecił mi to znajomy ze sklepu, a mimo wszystko ufam im. Zerwie się w 1.1 2004 rok będzie śmiesznie. Wcześniej zestaw był jeszcze gorszy bo poprzedni właściciel wymieniał po 120tys. Pompa z Krafta zrobiona jest dokładnie i zgodnie ze sztuką. Ale komuś nie będę polecał. Dayco przypadkiem nie robiło na pierwszy montaż?


Co prawda pytanie do kolegi Arnolda ale pozwolę sobie odpowiedzieć i zaproponować części do Twojego autka @ja84.
Tutaj znajdują się różne zestawy rozrządu do Twojej wersji Pandy: http://www.iparts.pl/auto-czesci/zestaw ... 00453.html a jak zjedziesz nieco niżej znajdziesz zestaw rozrządu + pompa wody. Jeśli chodzi o mnie, proponowałbym następujące zestawy: INA 530020530, RUVILLE 55801741, SKF VKMC02210-1, GATES KP15626XS. Myślę, że @Arnold się ze mną zgodzi?
iparts
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 23
Dołączył(a): Pt 16:18, 22 mar 2013
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 169
Imię: Marek

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#131  Postprzez nekroskop » Śr 18:25, 15 lip 2015

1.2 Dynamic z 2011 roku
Pasek Continental CT1115, Pompa SKF VKPC 82100, napinacz SNR GT358.40
wymiana przy 113tys koszt wymiany 180 PLN
nekroskop
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 46
Dołączył(a): So 18:14, 15 lut 2014
Lokalizacja: Oswiecim
Wiek: 51
Panda: Panda 1.2 Dynamic + LPG
Imię: Roman

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#132  Postprzez Kiki » Śr 7:40, 23 wrz 2015

A jest sens wymiany paska w mojej Pandzie? Rocznik 01.2005 więc silnik na 99% bezkolizyjny. Przebieg 65tyś. Rozrząd fabryczny raczej chociaż jestem drugim właścicielem to pierwszy raczej nie robił, bo i po co jak auto miało 50tys przejechane parę lat temu.
Przebieg jest mały, ale wiek paska (10lat) już spory.
Auto jeździ tylko koło domu więc jak pasek strzeli to najwyżej wezmę na linkę i zrobię u mechanika. Jest sens przejmować się tym paskiem i zmieniać na wyrost ?
Ostatnio edytowano Śr 9:42, 23 wrz 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono drobne literówki.
Kiki
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 148
Dołączył(a): N 16:50, 03 lip 2011
Lokalizacja: Gliwice-Zabrze-Żernica
Wiek: 36
Panda: 1.1
Imię: Tomek

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#133  Postprzez bombel » Śr 9:45, 23 wrz 2015

Kiki napisał(a):A jest sens wymiany paska w mojej Pandzie? Rocznik 01.2005 więc silnik na 99% bezkolizyjny. Przebieg 65tyś. Rozrząd fabryczny raczej chociaż jestem drugim właścicielem to pierwszy raczej nie robił, bo i po co jak auto miało 50tys przejechane parę lat temu.
Przebieg jest mały, ale wiek paska (10lat) już spory.
Auto jeździ tylko koło domu więc jak pasek strzeli to najwyżej wezmę na linkę i zrobię u mechanika. Jest sens przejmować się tym paskiem i zmieniać na wyrost ?


powinno się co 4 lata lub co 60tys, ja bym robił rozrząd bo koszt nie jest wielki a głowa przynajmniej spokojna, ale decyzja zawsze należy do Ciebie :D
bombel
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1594
Dołączył(a): Cz 16:50, 08 gru 2011
Lokalizacja: KCH
Wiek: 39
Panda: 1.1 + NOS ;)
Imię: Sebastian

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#134  Postprzez Romix13 » Śr 9:47, 23 wrz 2015

Jak masz kwadratowy gumowy korek wlewu oleju to na 100% bezkolizyjny silnik :ok: Co do paska, ściągnij osłonę rozrządu i go po prostu obejrzyj czy bardzo nie spękany, jak tak to wymień. A przy 90.000-110.000km to już bez zaglądania do wymiany 8) , bo na 100% już będzie zmęczony i wyeksploatowany.
Napisałem 90.000 bo mój ostatnio tyle wytrzymał spokojnie. Potem z pompą cały rozrząd wymieniłem.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Przegląd - rozrząd.

Numer postu:#135  Postprzez Kiki » Śr 10:42, 23 wrz 2015

Czy ja wiem czy koszt taki znikomy. 300zł najtansze czesci z pompa i 200zł za wymiane trzeba dac.
Na pasku brak sladow zuzycia ale wiek ma juz konkretny jakby nie bylo.
Korek mma kwadratowy, wiec bezkolizyjny. JAk strzeli to nie zaboli.
Kiki
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 148
Dołączył(a): N 16:50, 03 lip 2011
Lokalizacja: Gliwice-Zabrze-Żernica
Wiek: 36
Panda: 1.1
Imię: Tomek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron