[BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

[BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#1  Postprzez krzychu7 » Cz 10:29, 21 lis 2013

Witam posiadam fiata pande 2007r przebieg 40tyś ost. wymienione kable WN i świece.
Przepustnica czyszczona benzyną ekstr. brak efektu poprawy.
LPG to KME 4 gen, parownik tomasseto

PROBLEM:
Po przejściu na LPG od dłuższego czasu silnik zaczyna falować na biegu jałowym 500-1000 obr. czasem zdarza się że gaśnie(sporadycznie) byłem na regulacji LPG, gazownik podmieniał części ale dalej to samo. Auto wydaje się trochę mułowate.
Efekt falowania występuję tylko iwyłącznie na LPG.
Poniżej załączam wartości z ECU (niestety brak błędów w komputerze)

Moje podejrzenie pada na sondę lambda ale niestety nie zbyt znam się jeszcze na diagnostyce - ciężko znaleźć wartości krytyczne dla poszczególnych czujników z ECU.

odczyt zrobiony na rozgrzanym silniku - 1/2 skali temp. bieg jałowy, bez dodawania gazu.


Witam, poniżej przesyłam wynik z ECU:

Obciaz. silnika: 5,750 kg/h
Kontrola lambda 1 na poczatku: OK
Sonda lambda 1 na poczatku: Closed Loop
Temperatura wody: 92 °C
Temperatura powietrza: 28 °C
Obroty silnika: 747 rpm
Kontrola katalizatora: OK
Stan lambda 1 na koncu: Ubogi
Napiecie akumulatora: 13,5 V
Sonda lambda 1 na koncu: Open Loop
Docelowe obroty biegu jalowego: 750 rpm
Kat przepustnicy: %
Dopasowalnosc stezenia: 1,042625 %
Integrator sondy lambda 1: 1,017500 %
Nap. lambda 1 na koncu: 0,078 V
Nap.lambda 1 na pocz.: 0,205 V
Pozycja silnika krokow.: 25 kroki
Stan lambda na pocz.: Bogata
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Czas ladowania cewki 1: 2,350 ms
Czas ladowania cewki 2: 2,472 ms
Kalkulow. cisnienie powietrza: 244 mBar
Minim. otwarcie adaptacyjne: 6 549,1 %
Pozycja silnika krokow.: 10,5 %
Ostatnio edytowano N 12:46, 03 maja 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono tytuł wątku.
krzychu7
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): Cz 8:41, 21 lis 2013
Lokalizacja: Sosnowiec
Panda: 1.1+LPG
Imię: Krzysztof

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#2  Postprzez Tetsuro » So 23:37, 23 lis 2013

Jeśli tylko na lpg to chyba gazownik nie za bardzo kumaty
Tetsuro
Profesjonalista
 
Posty: 401
Dołączył(a): N 13:43, 08 wrz 2013
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panda: 1.1 + LPG *śnieżynka*
Imię: Dariusz

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#3  Postprzez wojtassslg » N 1:17, 24 lis 2013

takie rzeczy to przez forum ciężki temat. Częsty problem z wypadaniem zapłonów i nierówną pracą to dysze umiejscowione byle gdzie, bo cepom nie chce się poświecić dodatkowych max 2h na zdjęcie kolektora. Lepiej się potem użerać z upierdliwym klientem non stop.
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#4  Postprzez jogi855 » So 23:25, 30 lis 2013

Witam,

Niedawno zamontowałem gaz i silnik również falował mi na niskich obrotach aż w końcu gasł (tylko LPG). U mnie przyczyną było włączenie funkcji autoadaptacji w sterowniku LPG Stag 300 Premium. Po wyłączeniu wszystko działa prawidłowo.
jogi855
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): N 22:07, 21 kwi 2013
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podlaska
Panda: 1.1 54KM 2004, 1.2 69KM 2012
Imię: Andrzej

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#5  Postprzez matyja » So 23:55, 30 lis 2013

wojtassslg napisał(a):takie rzeczy to przez forum ciężki temat. Częsty problem z wypadaniem zapłonów i nierówną pracą to dysze umiejscowione byle gdzie, bo cepom nie chce się poświecić dodatkowych max 2h na zdjęcie kolektora. Lepiej się potem użerać z upierdliwym klientem non stop.

w Pandzie ściągnięcie kolektora to 30 min... drugie tyle, to jego założenie
ale gaziarze wychodzą z założenia, że skoro plastykowy kolektor, to można wiercić... nierzadko też metalowy wiercą, jak chcą... ale to tematy do innego działu

reasumując, krzychu, zmień "fachowca"
matyja
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 856
Dołączył(a): So 17:54, 31 mar 2012
Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
Panda: 1.1 Actual 2003r. + LPG BRC Sequent 24
Imię: Mateusz

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#6  Postprzez krzychu7 » Pn 17:18, 02 gru 2013

Dzięki za odp. okazało się że winowajcą był silnik krokowy!
dziwne było to że na benz. było ok a na gazie falował..
wymieniony i działa świetnie!
krzychu7
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): Cz 8:41, 21 lis 2013
Lokalizacja: Sosnowiec
Panda: 1.1+LPG
Imię: Krzysztof

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#7  Postprzez rosomak » Wt 18:44, 03 gru 2013

Krokowca sam wymieniałeś? Jak wymontować stary żeby nie rozwalić całej przepustnicy?
rosomak
Bywalec
 
Posty: 194
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Panda: Bravo2 1.4 + LPG
Imię: Darek

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#8  Postprzez gregory1979 » Pn 17:28, 20 kwi 2015

U mnie problem wygląda w ten sposób, że obroty falują na biegu jałowym w zakresie od ~1200 do ~400 obrotów :/ . Przepustnica była czyszczona jakiś miesiąc temu. Jak kilka razy przegazuję to się uspokaja. Wówczas silnik pracuje równo jak w zegarku. Czyżby silnik krokowy do wymiany :?:
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#9  Postprzez Romix13 » Pn 22:16, 20 kwi 2015

A faluje na LPG ? czy na PB też ? Jak tylko na LPG to może być filterek gazu już do wymiany lub ewentualna nieszczelność w instalacji (reduktor lub lewe powietrze).
Jak na PB też to nasuwa mi się kolejne pytanie - Czy kasowałeś autoadaptację ? ale pierwsze sprawdź jeszcze wtyczkę od czujnika przepustnicy jak i od krokowca czy dobrze wpięta.
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#10  Postprzez arnold » Pn 22:35, 20 kwi 2015

Krokowiec sprawdzić przez fejsa w czasie rzeczywistym i zrobić mu przez FES aktywną diagnostykę. Popatrz czy nie szaleją czasy wtrysku na wolnych. I zastosuj się do porad Romixa.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#11  Postprzez nekroskop » Wt 13:07, 21 kwi 2015

gregory1979 napisał(a):U mnie problem wygląda w ten sposób, że obroty falują na biegu jałowym w zakresie od ~1200 do ~400 obrotów :/ . Przepustnica była czyszczona jakiś miesiąc temu. Jak kilka razy przegazuję to się uspokaja. Wówczas silnik pracuje równo jak w zegarku. Czyżby silnik krokowy do wymiany :?:


Ta instalacja BRC to sekwencja ?
Kiedy ostatni raz regulowales luzy zaworowe ?
nekroskop
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 46
Dołączył(a): So 18:14, 15 lut 2014
Lokalizacja: Oswiecim
Wiek: 51
Panda: Panda 1.2 Dynamic + LPG
Imię: Roman

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#12  Postprzez gregory1979 » Wt 20:20, 21 kwi 2015

Instalacja to sekwencja. A luzy były regulowane ok. 10 000km temu.

Romix13 napisał(a):A faluje na LPG ? czy na PB też ? Jak tylko na LPG to może być filterek gazu już do wymiany lub ewentualna nieszczelność w instalacji (reduktor lub lewe powietrze).
Jak na PB też to nasuwa mi się kolejne pytanie - Czy kasowałeś autoadaptację ? ale pierwsze sprawdź jeszcze wtyczkę od czujnika przepustnicy jak i od krokowca czy dobrze wpięta.

Autoaaptacja była kasowana. Na Pb faluje ale znikomo, że nawet wskazówka nie drgnie.

arnold napisał(a):Krokowiec sprawdzić przez fejsa w czasie rzeczywistym i zrobić mu przez FES aktywną diagnostykę. Popatrz czy nie szaleją czasy wtrysku na wolnych. I zastosuj się do porad Romixa.


Gazownik sprawdzał czasy wtrysku i były idealne.
Jeszcze co to przy redukcji silnik dławi się i czasami jest mułowaty.
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#13  Postprzez gregory1979 » So 21:24, 02 maja 2015

Przeprowadziłem ponowne kasowanie autoadaptacji, testy/regulacje, sprawdziłem wtyczki i efekt był taki, że silnik na wolnych obrotach zatrzymał się w okolicach 1200 - 1300 obrotów i nie chciały niżej zejść. Dopiero za trzecim razem zszedł z obrotów. Poza tym jest tak, że czasem obroty są prawidłowe i równiutkie jak w zegarku, a czasem falują. Mam wrażenie że to wina krokowca.
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#14  Postprzez Romix13 » N 12:44, 03 maja 2015

Krokowce nie są drogie, można zaryzykować i wymienić. A filterek gazu wymieniłeś ? skoro dzieje Ci się to głównie na LPG to jest taka opcja, że może być winowajcą.
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: [BENZYNA+LPG] Nie równa praca silnika, falowanie obrotów

Numer postu:#15  Postprzez gregory1979 » N 21:10, 03 maja 2015

Filterki na świeżo są wymienione + przewody zapłonowe. Poza tym dziwne że obroty zatrzymały się na 1200 - 1300 :hmm: .
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości