100HP - za twardo

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

100HP - za twardo

Numer postu:#1  Postprzez interwojciech » Śr 18:58, 03 wrz 2014

Witam wszystkich :) Jako, że ciężko 100HP sprzedać, a za bezcen handlarzom jej nie oddam (proponują mi 55% ceny jaką za nią dałem w lutym tego roku!) mam pytanie co do zawieszenia w Pandach - czy da się je jakoś "zmiękczyć"? Tak, tak, wiem, wszyscy tuningują, obniżają, ale to nie dla mnie. Chodzi o to, że 100HP jest mało komfortowa jeśli chodzi o nierówności i dziury - to jest główny powód chęci jej sprzedaży. I dziś wpadłem na pomysł, po co sprzedawać dobre auta z idealnym silnikiem (i ogrzewaniem, bo lubię ciepło :zakrecony: ), ale czy da się do niej wsadzić np. zawieszenie ze zwykłej Pandy? I co by się z tym wiązało? Amortyzatory, sprężyny i coś jeszcze? Z drugiej strony boję się, że to pogorszy jej właściwości jezdne i po tej przeróbce gdzieś odfrunę bo zdarza mi się nie raz lecieć 200 - ostatnio trochę ochłonąłem i 180 na autostradzie mi starcza :D Główne pytanie brzmi: czy Fiat wsadzał twarde zawieszenie "bo tak" z tego względu, że to sportowy wóz, czy może ma to uzasadnienie, hmm?
Chętnie wtedy bym je wystawił na sprzedaż, bo nic nie stuka, nie puka, ale ostatnio u dentysty zostawiłem setki złotych i szkoda mi plomb, a nóż jakiś maniak do swojej 1.1/1.2 sobie takie wymarzył :D
interwojciech
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 245
Dołączył(a): Pn 20:59, 27 sty 2014
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 32
Panda: Classic 1.2 69KM
Imię: Wojciech

Re: 100HP - za twardo

Numer postu:#2  Postprzez Mich@ł » Śr 19:04, 03 wrz 2014

interwojciech, w zwykłej pandzie zawieszenie też nie jest najwyższych lotów... jeżeli chodzi o nierówności ;) Powiedziałbym nawet że stary poldek mniej skacze na dziurach niż panda.. ;)
Pozdrawiam,
Michał

Zapraszam na darmowy hosting zdjęć - http://vva.pl oraz forum akwarystyczne
Mich@ł
Profesjonalista
 
Posty: 480
Dołączył(a): Cz 13:50, 18 paź 2012
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 38
Panda: Panda Actual
Imię: Michał

Re: 100HP - za twardo

Numer postu:#3  Postprzez Dorian1.1 » Śr 19:09, 03 wrz 2014

Zgadza się 100hpeki są sporo twardsze od pandziaków z słabszymi motorami ale też dużo lepiej się prowadzi na zawiasie z 100hp. Posiadam u siebie sprężyny od 100hp i normalne amorki jeździ się średnio tzn. nie jest mega twardo ani mega miękko. Sprężyny zapewniają lekką sztywność w zakrętach a amorki działają jak powinny. Z tego co wiem długość sprężyn także jest inna więc auto stanie wyżej na seryjnych sprężynach jak na tych od 100hp oraz nie będzie trzymało tak się w zakrętach.
Za kierownicą Pandy życie staje sie piekniejsze:-)
Niebiesko-biały znikający punkt... Spokojnie to tylko ja i moja Pandzia:-)
http://www.facebook.com/PandapoBydgosku Zapraszam

MES, ELM, KKL i wiedza zawsze pod ręką jesteś w Bdg kontaktuj się :)
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Re: 100HP - za twardo

Numer postu:#4  Postprzez interwojciech » Śr 19:25, 03 wrz 2014

Mich@ł napisał(a):interwojciech, w zwykłej pandzie zawieszenie też nie jest najwyższych lotów... jeżeli chodzi o nierówności ;) Powiedziałbym nawet że stary poldek mniej skacze na dziurach niż panda.. ;)

Jak szalałem golasem VANem 1.1 to jeździło mi się przyjemniej niż teraz mimo full wypasu w wyposażeniu i wspomagania. Szukam jakiegoś rozwiązania tylko z tej sytuacji.
interwojciech
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 245
Dołączył(a): Pn 20:59, 27 sty 2014
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 32
Panda: Classic 1.2 69KM
Imię: Wojciech

Re: 100HP - za twardo

Numer postu:#5  Postprzez michal.ol1 » Śr 23:20, 03 wrz 2014

myślę, że najprościej będzie zmienić felgi na 14" lub spróbować założyć na te, które masz, większy profil opony, np 55 ;) Tylko, że moim moim zdaniem jedno woleć, albo prowadzenie, albo komfort - chcesz komfort, to kup w ogóle inne auto ;) nikt Cię chyba nie zmuszał do zakupu 100HP :P

Poza tym, tak ciągle myślę nad tym Twoim autem :D
michal.ol1
Specjalista
 
Posty: 345
Dołączył(a): Śr 17:07, 26 cze 2013
Lokalizacja: Chiny
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Michał

Re: 100HP - za twardo

Numer postu:#6  Postprzez AdaMs » Cz 0:12, 04 wrz 2014

Zamienimy się sprężynami? :D
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: 100HP - za twardo

Numer postu:#7  Postprzez interwojciech » Pn 19:07, 08 wrz 2014

AdaMs napisał(a):Zamienimy się sprężynami? :D

Jeśli będę w to wchodził, to tylko na nowych częściach.
interwojciech
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 245
Dołączył(a): Pn 20:59, 27 sty 2014
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 32
Panda: Classic 1.2 69KM
Imię: Wojciech

Re: 100HP - za twardo

Numer postu:#8  Postprzez tata_jerzyka » Pn 20:45, 08 wrz 2014

Głupote robisz
tata_jerzyka
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 91
Dołączył(a): Cz 20:01, 01 maja 2014
Lokalizacja: WPZ
Wiek: 42
Panda: 100HP
Imię: Łukasz

Re: 100HP - za twardo

Numer postu:#9  Postprzez bombel » Pn 21:43, 08 wrz 2014

ja mam dla Ciebie lepszą propozycję :P chętnie zamienię się na 100 HP :swir:
bombel
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1594
Dołączył(a): Cz 16:50, 08 gru 2011
Lokalizacja: KCH
Wiek: 39
Panda: 1.1 + NOS ;)
Imię: Sebastian

Re: 100HP - za twardo

Numer postu:#10  Postprzez olo 1 » Wt 14:09, 09 wrz 2014

Wojtek możesz spróbować w tej firmie z Warszawy kiedyś robili co chciałeś jeśli chodzi o springi:www.sprezynyzywocki.pl tel.226202799,a tak ze śmiechem na szybko to na fotel dobrą podusię pod 4 litery :ok:
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: 100HP - za twardo

Numer postu:#11  Postprzez fiksiu » N 2:54, 30 lis 2014

Przerabiałem podobną sytuację w seicento.
A myślę o właśnie o 100hp i również zastanawiałem się czy zawias nie będzie za twardy.
Jak już ktoś napisał.
Jak zmienisz amorki na fabryczne(ze zwykłej pandy)auto zrobi się trochę bardziej miękkie.
Nie będzie się dużo gorzej prowadzić.
Zmiana sprężyn spowoduję już że auto będzie bardzo miękkie ale- podniesie się, zacznie cię pochylać na zakrętach,no i pociągnie to sporo gorsze prowadzenie.
Następnie opony.Mniejsza felga wyższy profil.Wtedy już masz zawias jak w zwykłej pandzie.
Zaletą że nie musisz wszystkiego zrobić na raz.
Można wymienić amorki i zobaczyć jak będzie się śmigać.
Jak będzie potrzeba to robić dalej.
Prosta sprawa można samemu pogrzebać.


Nie zgodzę się z Mich@ł że panda słabo wybiera nierówności.
Chyba masz coś nie tak z zawieszeniem.
Pandziocha jest zestrojona bardzo komfortowo i jak na klasę i gabaryty auta naprawde daję rade.
Zawias chodzi cichutko i trzeba bardzo dziurawej drogi żeby przekroczyć jego możliwości.
Polonez w tym porównaniu to jak taczka.
fiksiu
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): Wt 23:35, 11 lis 2014
Lokalizacja: Łódź
Panda: seicento 1.2T 180ps Croma 1.9 186ps
Imię: Fiksiu


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron