Dioda to rzadkość by się przepaliła, druga sprawa pytanie czy kontrolka przestała Ci świecić czy nie świeciła odkąd masz auto ? Jeżeli od początku to teoria Matyji może być prawdziwa chociaż to rzadkość, jeżeli niedawno przestała to masz tu schemat oblukaj sobie połączenia
Kiedy alternator nie pracuje, czyli nie doładowuje akumulatora, sygnał masy jest przesyłany ze styku D+ konektora A A010 do węzła body computer M001 (styk 6 konektora C), który poprzez sieć CAN steruje zapaleniem lampki sygnalizacyjnej 'awarii alternatora', znajdującej się w zestawie wskaźników.
Patrząc po schemacie ja bym posprawdzał styki konektorów i wtyczek po drodze a szczególnie wtyk D004 czy (H001 to kostka stacyjki oraz zapłonu) i przeczyścił styki.
Potem wtyki C, I, L w body (wypiął i wpiął) może któryś nie łączy. Na schemacie masz wszystko zaznaczone co gdzie ,powodzenia