V max przy nowej skrzyni.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#1  Postprzez Forsaken » Śr 21:27, 16 kwi 2014

Jakiś czas temu wymieniłem skrzynię biegów na nową.

Wszystko jest ok poza tym że biegi są dłuższe co powoduje że np przy 60km/h muszę mieć 3 bieg, 4 od min 70km/h aby obroty były w okolicy 2000 a V max to 140km/h ale na prostej drodze po długim bujaniu.
Pod górkę na obwodnicy max 130km/h. Na benzynie troszkę łatwiej go wykręcić na obroty.
Na 5 biegu nie ma mowy dojść do 4k obrotów.
Zakładam że to nie skrzynia od diesla bo chyba miały inne mocowanie.
Przyspieszenie powyżej 110km/h jest dramatyczne i zaczyna mnie to irytować.
Gdzie mogę odczytać jakieś info o skrzyni biegów?


Autko jakoś wygląda na sportowe a pod maską lipa...

Co o tym wszystkim myśleć?
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#2  Postprzez Romix13 » So 15:14, 19 kwi 2014

Zrób swap silnika :P ;) albo zmień na inny np. 1.4 ;) a tak serio chyba musisz się przyzwyczaić do bezpiecznych prędkości ;) jak zrobisz 400.000 to będzie okazja by go wymienić ;) bo raczej przy skrzyni nie ma już co przerabiać a choćby nawet to koszty były by nieopłacalne.
Osiągi :
1.1 - 150km/h , przysp.do 100km/h - 15s.
Przeniesienie napędu: skrzynia TYP C514
I - 3.909
II - 2.158
III - 1.480
IV - 1.121
V - 0.897
VI - -
RM - 3.818
Dla 1.2 - 155km/h , przysp.do 100km/h - 14s. i te same wartości przeniesienia napędu :) tyle mi się udało z elearna wyciągnąć. Nie wiem czy skumasz coś kolwiek więcej ;)
A mechanizm różnicowy ,przełożenie przekładni głównej tabelka poniżej:
Obrazek
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#3  Postprzez Forsaken » So 17:27, 19 kwi 2014

Wczoraj rozbujałem się do 150km/h
Także nie ma tragedii ale i tak coraz bardziej po głowie mi chodzi 1.2 16v.
Fakt że mam w miarę szerokie buty też robi swoje.
Po pierwsze dlatego że skrzynia będzie mogła zostać a po drugie że znam ten silnik ze stilo i aveo i bardzo mi się podobała jego dynamika i dźwięk (wypasiony).
1.4 też daje rade ale koszt wysoki plus musowo inna skrzynia.
Chce mieć dobre kopyto ale nie chce wymieniać pół auta i zalewać co 300km pełen bak... silniki z turbo to żrą jak opętane.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#4  Postprzez przetwornica » So 17:55, 19 kwi 2014

Cztery lata jeździłem punto 1.2 16V 59kW z 6 stopniową przekładnią. Teraz nie mogę się pogodzić z napędem w pandzie. Biegi są w porównaniu do sportinga beznadziejnie długie, niby nie trzeba tak często przełączać, ale dla mnie to stanowiło dodatkową przyjemność. U siebie nie pod każdą górę wyjadę na 3, a na 2 silnik wyje na 3,5 do 4 tysięcy obrotów, żeby utrzymać te 50...60 km/h. Kolejny problem stanowi wyprzedzanie samochodów ciężarowych, na 2 prędkość maksymalna wynosi 90 km/h, czyli wyprzedzać się nie da, na 3 prędkość max 150 km/h, ale już słabo przyspiesza.
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#5  Postprzez victor89 » N 23:21, 20 kwi 2014

A to jest w ogóle skrzynia biegów od Pandy?
Ja u siebie w 1.2 przy 70kmh mam
4 bieg - 2500RPM
5 bieg - 2000RPM

Przy 90kmh
5 bieg 2500

Vmax licznikowe 165

Opony 185/65/14
FES 3.5 + ELM 327 1.4b. Proxi/osiowanie, kasowanie błędów itp.
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#6  Postprzez AdaMs » N 23:38, 20 kwi 2014

No, ale zakładam że w pandach jest analogiczna sytuacja co w sejach. Czyli skrzynie długie i krótkie. Z tego co piszesz, mam wrażenie że opisujesz skrzynie vanowską. Mam znajomego, który włożył do pandy skrzynie z seja sportinga i cieszy się ciut lepszymi osiągami :P

No ale swap to swap :)

Jeżeli mówisz o 1,2 w EVO... to chyba jeździłem innym autem. Bo w P3 mam 1,2 69KM i faktycznie tutaj jak się rozbuja to daje rade :) Ale jeździłem też puntem evo (nowym, jak P3 byla na serwisie dali zastepcze) z tym samym silnikiem. Sorry, ale po wbiciu dwójki i wciśnięciu pedału do dechy nic a nic się nie działo. Przyspieszenie rodem z CC 700. Za ciężki dla tego silnika...

Moja ciocia ma P2 z 1,2 69KM (rocznik 2012) i naprawdę daje radę ;) Chociaż jakiejś przepaści nie widzę w stosunku do moich pand :P

Jeżeli chcesz poczuć różnicę, to 1,4 według mnie... Ponieważ, nie wiem czy jest sens przerabiać pół auta dla troszkę mocniejszego silnika. Nie wspominając o kosztach.

Nawiązując jeszcze do seja, ile razy czytałem na forum sc że ktoś zrobił swapa na 1,2 i było mu mało i niedosyt. Po pewnym czasie kończyło się na 1,4 lub zmianie auta. No a panda jest cięższa :ok:
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#7  Postprzez Forsaken » Pn 21:05, 21 kwi 2014

Skrzynia jest od pandy na 100%. Dzisiaj auto mnie zaskoczyło. 150 jak nic na letnim kapciu i lpg i dwie osoby takze na zimowce i pb spokojnie doszedłbym do 160 czyli ok. Teamat swapu nie zamykam ale obawiam sie ze 1.4 odpada ze względu na wysokie koszty.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#8  Postprzez Romix13 » Pn 21:47, 21 kwi 2014

Forsaken tak czytam o tym Twoim bujaniu się i przypomniała mi się jedna rzecz, że był taki okres kiedy nagle moje auto jakby słabiej się rozpędzało z większym trudem i na końcu okazało się że szczęki mi nie do końca odpuszczały stawiając opór. Jeśli używasz często ręcznego, to sprawdź czy Ci faktycznie do końca odpuszcza, niby pierdoła a dużo zmienia. To samo jest z nożnym jakby tłoczki były zapieczone. Najlepiej podnieść auto na windzie i sprawdzić czy tylne koło jedno i drugie się swobodnie bez oporów kręci i nie musi się wcale grzać bo opór może być niewielki ale mimo to. Sprawdzić nie zaszkodzi a może pomóc.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#9  Postprzez Forsaken » Pn 22:29, 21 kwi 2014

Romix13 napisał(a):Forsaken tak czytam o tym Twoim bujaniu się i przypomniała mi się jedna rzecz, że był taki okres kiedy nagle moje auto jakby słabiej się rozpędzało z większym trudem i na końcu okazało się że szczęki mi nie do końca odpuszczały stawiając opór. Jeśli używasz często ręcznego, to sprawdź czy Ci faktycznie do końca odpuszcza, niby pierdoła a dużo zmienia. To samo jest z nożnym jakby tłoczki były zapieczone. Najlepiej podnieść auto na windzie i sprawdzić czy tylne koło jedno i drugie się swobodnie bez oporów kręci i nie musi się wcale grzać bo opór może być niewielki ale mimo to. Sprawdzić nie zaszkodzi a może pomóc.

Sprawdzę to.

Dzięki za info :ok:
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#10  Postprzez Forsaken » Cz 12:01, 30 kwi 2015

Odświeżam mojego kotleta.

Jaki numer skrzyni powinien być w pandzie 1.1 gdzie go szukać?
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#11  Postprzez Forsaken » Pn 12:52, 04 maja 2015

Prowadzę rozmowy z ogarniętym w temacie facetem.

Przedstawiam Wam tabele przedstawiające przełożenie na mojej obecnej skrzyni, pandy org. oraz krótkiej:

Moja długa skrzynia:
Obrazek
Skrzynia standard w pandzie 1.1
Obrazek
Skrzynia krótka(bravo)
Obrazek

Mimo iż mam nową skrzynie mułowate przełożenie nie odpowiada mojemu stylowi jazdy.
Skłaniam się ku opcji krótkiej ale proszę Was o komentarze i sugestie.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#12  Postprzez pawel.plock » So 0:16, 27 cze 2015

Hej, może odgrzeje kotleta, ale po wymianie skrzyni mam dokładnie ten sam problem. Pamiętam jak na ori skrzyni panda latała po 160 bez wysiłku, a teraz... V bieg 3000rpm 100na blacie i ledwo idzie ;/
--------------------------------------------------------
Bardzo prosze o LAJKI!
BOSSKO.pl
pawel.plock
Master Of Flamaster
 
Posty: 640
Dołączył(a): Cz 20:01, 29 wrz 2011
Wiek: 37
Imię: Paweł

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#13  Postprzez Lukasz » So 10:20, 27 cze 2015

2500 na 6 to ja mam przy 140 :D
Lukasz
Przyjaciel klubu
Avatar użytkownika
 
Posty: 709
Dołączył(a): Wt 21:48, 27 wrz 2011
Lokalizacja: Mysłowice
Wiek: 32
Panda: Abarth 500 EsseEsse 160KM '10 + Alfa Romeo MiTo 1.4tb 155KM '08
Imię: Łukasz

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#14  Postprzez olo 1 » So 11:37, 27 cze 2015

Największy problem to to,że sprzedawane skrzynie rzekomo do Pandy tak naprawdę pochodzą od Punto, Albeii, Seicento i diabeł wie od czego jeszcze. Mi się udało trafić z Grande Punto i zadowolony jestem, osiągi się polepszyły.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: V max przy nowej skrzyni.

Numer postu:#15  Postprzez Forsaken » So 14:55, 27 cze 2015

pawel.plock napisał(a):Hej, może odgrzeje kotleta, ale po wymianie skrzyni mam dokładnie ten sam problem. Pamiętam jak na ori skrzyni panda latała po 160 bez wysiłku, a teraz... V bieg 3000rpm 100na blacie i ledwo idzie ;/

Jeśli masz 1.1 to miałem to samo.
Dlatego założyłem skrzynię od seicento sporting i jest mega :D
Skrzynia, którą posiadasz jest od nowej pandy z silnikiem 69 koni i tam się sprawdza.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron