marco80 napisał(a):Według mnie temp robocza powinna wynosić 90
dziadek napisał(a):witajcie, w moim aucie ( ma już 180 tyś ), temp. dochodzi do połowy wskaźnika i ani drgnie, ogrzewanie na maksa w środku cieplutko, bardzo szybko się nagrzewa.Moje obserwacje:
Zapalam silnik na wolnych obr. rozgrzewa się do ok90 stopni, i dopiero po kilku dobrych minutach od rozgrzania do temp. pracy (nie od razu!!!) otwiera się duży obieg, w czasie jazdy na krótkich odcinkach praktycznie w ogóle się nie otwierał w duże mrozy, a wskazówka równo stała na środku z nawiewów szło gorące powietrze, gdy wyłączę ogrzewanie otwiera się po krótkiej chwili duży obieg, i kiedyś tam później załącza wentylator. Nie miałem przypadku żeby wskazówka przekraczała połowę zakresu (no może minimalnie), ani żeby spadała w dół po prostu rozgrzewa się i tak zostaje.
Zauważyłem też że otwiera duży obieg i po chwili gdy pompa wtłoczy zimną wodę z chłodnicy do silnika zamyka go na chwilę znowu, wyraźnie zmniejsza się wtedy temp. węża za termostatem, stąd wnioskuję że tak jest. wymieniałem niedawno pasek rozrządu wraz z pompą wody ale ona raczej na to wpływu nie ma. myślę że musicie walczyć z termostatem. Obejma na moim jest jeszcze oryginalna więc raczej nikt go nie ruszał.
przepraszam za składnie ale spieszę się do pracy. pozdrawiam
Powrót do Mechanika - problemy techniczne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości