Strona 1 z 1

Praca na JEDEN cylinder

PostNapisane: N 21:06, 23 cze 2019
przez Mariusz1975
Witam serdecznie panów i panie... Panda mojej żony ale w użytkowaniu również moim... Silnik to 0.9 TwinAir Turbo 85 km. Problem to jak to opisać??... na komputerze to wypadanie zapłonów ale... wymienione cewki na ori ,wymienione świece na dedykowane NGK iridium, podejrzenia padły na jedną z cewek ale po zamianie i odłączeniu wtyczki od cewki (w czasie pracy na jednym cylindrze) silnik nadal pracuje czyli problem to????? no właśnie co może być problemem jakiś sterownik??? czy może przekaźnik czy może ...no właśnie co?? Najgorsze jest to że po kilkukrotnym "przygazowaniu" lub kilku minutach Panda śmiga jak by jej nic nie było oczywiście z wyświetlanym check...
Założyłem nowy temat ponieważ nie znalazłem podobnej awarii z góry dziękuje za odpowiedź
Aha bo może to istotne 44000 km przebiegu.

Re: Praca na JEDEN cylinder

PostNapisane: N 21:25, 23 cze 2019
przez arnold
Sprawdź czy nie pobiera Ci płynu. Może masz pecha i zalewa cylinder płynem chłodzącym.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Praca na JEDEN cylinder

PostNapisane: N 21:38, 23 cze 2019
przez Mariusz1975
Żadnych ubytków z czegokolwiek moim zdaniem to jest awaria elektryczna tylko czego...

Re: Praca na JEDEN cylinder

PostNapisane: Pn 18:06, 24 cze 2019
przez Pentium
Skoro to jest silnik TwinAir, to ma hydrauliczne sterowanie zaworami, wymiana cewek i świec nic nie daje, to bardzo możliwe, iż nawala właśnie sterowanie zaworami. Sterowanie hydrauliczne dostaje polecenia od sterownika silnika, więc zacznij od połączeń tego sterowania, wtyczek, kabli, styków we wtyczce sterownika silnika. Niestety nie "macałem" jeszcze tego silnika, więc nic więcej nie jestem w stanie poradzić, w necie brak schematów elektrycznych do P III :( .
Jeżeli pada samo sterowanie hydrauliczne, to ponoć tanio nie jest.

Re: Praca na JEDEN cylinder

PostNapisane: Pn 9:22, 01 lip 2019
przez Mariusz1975
Zauważyłem że problem dotyczy tylko czasu kiedy Panda chodzi na tzw. ssaniu kiedy nabierze temp problem znika i przez cały dzień nie powraca. Dopiero po odpaleniu nadtepnego dnia kiedy silnik jest zimny problem powraca.

Re: Praca na JEDEN cylinder

PostNapisane: Pn 12:27, 01 lip 2019
przez Mariusz1975
A może ktoś się orientuje gdzie w Pandzie jest czujnik temperatury płynu chłodzącego??

Re: Praca na JEDEN cylinder

PostNapisane: Pn 13:43, 15 lip 2019
przez Mariusz1975
Diagnostyka komputerowa wykazała wypadanie zapłonu drugiego cylindra również po zamianie cewek, zrobili mi też kompresję wyszła znakomicie i nadal brak diagnozy...szok...skoro autoryzowany serwis nie potrafi wskazać usterki

Re: Praca na JEDEN cylinder

PostNapisane: Śr 20:59, 17 lip 2019
przez Bohdan
Widziałem w tym tygodniu pracę ludzi z ASO z Krakowa - dramatyczne. Nigdy bym auta im nie oddał samochodu. :)

Re: Praca na JEDEN cylinder

PostNapisane: Pt 6:30, 09 sie 2019
przez covax2
obawiam sie ze moze byc to moduł multiair...