Numer postu:#1 przez Jakuballe » N 19:39, 29 kwi 2018
Witam.
Chcialem zamontowac subwoofer i aby zaoszczedzic skorzystalem z pomocy kolegi "fachowca".
Gosc wpial + w jakis przewod spod plastiku pod kierownica bo tam byl prad po przekreceniu kluczyka. Minus byl spod jakiejs sruby i jeszcze jakies kable spod radia. Subwoofer zagral po wlaczeniu zaplonu tak jak chcialem, po odpaleniu samochod i sub zgasl. Aktualnie jest spalony bezpiecznik typu japval 20aw komorze silnika w gornym rzedzie. Nie oqmietam pozycji ale jest to pierwszy 20a od lewej. Na desce jest komunikat "blokada paliwa..." i kontrolka "awaria systemu fiat code". Czy wymiana bezpiecznika pomoze czy mam umawiać aso czy moze ktos cos podpowie? Moze to jakas pierdola jak ten bezpiecznik i dam radę sam to naprawić gdyz moje mozliwosci to maksymalnie wymiana radia itp. POMOCY!!!
Numer postu:#2 przez arnold » N 19:45, 29 kwi 2018
Odłącz subwoofer wymień bezpiecznik i zrób kolejną próbę. Prawdopodobnie wpiął się w ten obwód i tylko go przeciął. No i musisz inaczej rozwiązać zasilanie, choćby bezpośrednio z akumulatora przez przekaźnik sterowany po zapłonie.
Numer postu:#3 przez Jakuballe » N 19:51, 29 kwi 2018
Moglo to miec wplyw na immobiliser? Teraz to juz nic nie bede rozwiazywal tylko oddam to w ręce jakiegos serwisu gdzie zrobia to zgodnie z bhp zebym sie nie musial bac i denerwowac.
Numer postu:#5 przez Jakuballe » Pn 14:22, 30 kwi 2018
I bez zmian. Wymiana bezpiecznika nie pomogla. Nadal widnieje blokada paliwa a odpalanie z zapasowego klucza takze nie pomoglo. Na pewno nie slychac pompy paliwa podczas zaplonu. Bezpiecznik od pompy paliwa w skrzynce bezpiecznikow w komorze silnika jest caly. Jest jeszcze jakis dodatkowy bezpiecznik?
Numer postu:#7 przez Pentium » Wt 12:43, 01 maja 2018
akir napisał(a):To nie będzie chodzić o wyłącznik uderzeniowy czasem. Powinien być pod fotelem kierowcy
Panda III nie ma wyłącznika bezwładnościowego-mechanicznego pod fotelem kierowcy, rozłączenie zasilania paliwem realizuje elektronika, ponowne włączenie zasilania paliwem tylko przez MES w dziale - Nadwozie - Body Computer Delphi - Regulacje - Przezbrojenie wyłącznika inercyjnego FIS. Warto sprawdzić w parametrach tej sekcji, czy nie nastąpiło niezamierzone odłączenie zasilania paliwem na skutek "grzebania" w instalacji.
Numer postu:#8 przez Jakuballe » Wt 13:14, 01 maja 2018
Przypuszczam ze to cos grubszego w instalacji. Wczoraj sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i nic. Orientujecie sie czy jest jakis osobny bezpiecznik na pompie paliwa i grzie ona jest? Czy pod kanapa czy w baku bezpośrednio? Wczoraj kuz mi rece opadly. Umowilem sie do elektromechanika a kolega obiecał ze sie poczuje i pokryje koszty - zobaczymy. Wam zawracam caly czas gitare bo moze sie okazać ze to jakas pierdola a dzieki temu szybciej uruchomie auto.
Numer postu:#9 przez Pentium » Wt 16:29, 01 maja 2018
Niestety brak dostępnych schematów instalacji elektr. uniemożliwia jednoznaczną odpowiedź, w/g instrukcji obsługi pompa paliwa ma jeden bezpiecznik 15 A numer F21 w komorze silnika, powinna mieć również przekaźnik, ale który nie wiem. Pompa oczywiście zamontowana jest w zbiorniku paliwa, brak zasilania na samej pompie, np. przerwany przewód nie skutkuje sygnalizowaniem tego na tablicy przyrządów.
Numer postu:#10 przez Jakuballe » Śr 12:09, 02 maja 2018
Tez o tym myslalem ale nigdzie nie ma informacji na tem temat. Nawet na forach nie ma zadnych informacji a co dopiero o jakies pewne i potwierdzone. Fiat 500 niby ma ten sam silnik i ta sama plyta a jednak to nie to samo
Numer postu:#11 przez Albercik » Wt 19:14, 29 maja 2018
Tam jest taki temat, że kolega wpiął zasilanie wzmaka w przewód zasilający body lub ecu. Doszło do przeciążenia instalacji, ufajczył się bezpiecznik oraz a) kostka przy stacyjce (mniejszy problem) lub b) któryś ze starowników (większy problem).
Zasilanie wzmaka zawsze!! wpina się bezpośrednio w akumulator przez dodatkowy bezpiecznik, a dodatkowo - od radia doprowadza się terminal 15a (jeśli ma), albo +12v z wyjścia np. na elektryczną antenę.