Strona 1 z 2

Klimatyzacja manualna

PostNapisane: Pn 8:23, 04 maja 2015
przez bartaso77
Witam,

Proszę o opinie i spostrzeżenia co do działania klimy i samego kompresora-sprężarki.

W moim przypadku uruchamiając klimatyzacje manualną załącza się sprężarka. Słychać uruchomienie koła, chodzi niecała minutkę i wyłącza. Po chwili znowu odpala, przy tych włączeniach i wyłączeniach widząc jak spadają po wyłączeniu , podnoszą się przy włączeniu obroty. Dodam, ze z kratek przy min. chłodzenie wydobywa się dość zimne-lodowate powietrze.

Użytkownicy P2 , P3 tez tak macie ? czy coś mojemu układowi dolega? Czy po prostu tak sobie wymyślił FIAT.

Ps. wydaje mi się, przy włączeniu sprężarki , włącza się również wentylator, ale to chyba normalne zjawisko.

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: Pn 9:21, 04 maja 2015
przez JaceK
Tak to już w Pandach jest. U mnie w P2 jest identiko... Na 1 i na 2 biegu wentylatora sprężarka włącza się i za chwile się wyłącza... Z kratek czuć ( zwłaszcza w upalny dzień ) że leci raz zimne, a raz chłodne powietrze ( to chyba wtedy jak się kompresor wyłączy ). Mnie tez do denerwuje takie on/off sprężarki... Fiat chyba w pandzie zastosował to ze względu na ochronę środowiska.

U teścia w Nowym Bravo raz włączony kompresor kręci się non stop. Chłodzi cały czas tak samo. Dziwne :)

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: Cz 22:45, 07 maja 2015
przez Michal K.
Potwierdziam, u mnie tak samo i w każdym spotkanym egzemplarzu pandy II z klimą tak jest, więc to nie żadna usterka.

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: N 8:53, 10 maja 2015
przez tomjoz
No jak najbardziej prawidłowo Ci to działa i nie tylko Fiat sobie to tak wymyślił. :D

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: N 9:08, 10 maja 2015
przez Michal K.
Myślę, że jest to swego rodzaju zabezpieczenie instalacji elektrycznej przed przeciążeniami i przepięciami. W małym aucie miejskim cały czas działająca sprężarka pochłaniałaby ogrom prądu np. Przy zamawianiu 500tki z opcją klimatyzacja manualna - automatycznie dodaje się opcję - akumulator o zwiększonej pojemności.

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: N 20:28, 10 maja 2015
przez tomjoz
Sprężarka się po to wyłącza ażeby nie doszło do zamarznięcia układu klimy.
Jest czujnik który za to odpowiada i wyłącza pompę.
Normalne,że sprężarka chodzi cyklicznie.

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: Pn 21:29, 11 maja 2015
przez JaceK
tomjoz napisał(a):Sprężarka się po to wyłącza ażeby nie doszło do zamarznięcia układu klimy.
Jest czujnik który za to odpowiada i wyłącza pompę.
Normalne,że sprężarka chodzi cyklicznie.


Powietrze które wylatuje z nawiewu ma ile? 5-6 stopni? Rozumiem sytuację w zimie.. OK, ale jak na dworze jest 30 w cieniu to nie ma mowy o zamarzaniu... ludzie :p

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: Pn 22:58, 11 maja 2015
przez tomjoz
Tak ma 4-7 stopni
Tak tak nawet wtedy też parownik klimatyzacji zamarznie.Pompa musi się wyłączać.

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: Pt 19:56, 17 lip 2015
przez InFeCtuS
Witam, nawiązując do tematu klimatyzacji panowie czy u was również słychać jak by wystrzał powietrza z pod kompresora klimatyzacji (Ciężko to opisać ale dźwięk przypomina strzał turbo "psss" ale znacząco cichszy) oczywiście jak nie mam włączonego radia i stoję na światłach to co jakiś czas słyszę ten odgłos syknięcia, klima działa prawidłowo nawet byłem w ASO sprawdzili i mówią że jest oka wymienili czynnik i tyle. Posiadałem miśka w II wersji i tam klima tak się nie zachowywała. A na dodatek gdy klima się włącza i wyłącza ewidentnie odczuwam zmianę obrotów silnika.
(PANDA 3 klima manualna)

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: Wt 19:54, 21 lip 2015
przez Hurts1
Ten typ tak ma :D

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: Śr 20:32, 22 lip 2015
przez Patrick345
Sprężarka wyłącza się gdy w skraplaczu pojawia sie zbyt wysokie ciśnienie, jest za gorący, Kompresor bije, załącza się wentylator, gdy nie jest w stanie schłodzić skraplacza wyłącza sprężarkę i czeka aż ciśnienie w ukladzie spadnie, gdy ma wartość graniczną ponownie odpala sprężarkę, i tak w kółko.

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: Cz 11:03, 23 lip 2015
przez InFeCtuS
Oka dzięki chłopaki za rozjaśnienie sprawy :)

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: Cz 12:51, 23 lip 2015
przez adfra
Patrick345 napisał(a):Sprężarka wyłącza się gdy w skraplaczu pojawia sie zbyt wysokie ciśnienie, jest za gorący, Kompresor bije, załącza się wentylator, gdy nie jest w stanie schłodzić skraplacza wyłącza sprężarkę i czeka aż ciśnienie w ukladzie spadnie, gdy ma wartość graniczną ponownie odpala sprężarkę, i tak w kółko.

Zastanawiałem się nad tym tematem parę razy (ostatnio nieco bardziej intensywnie, bo miałem większą motywację ;) ) i doszedłem do takich samych wniosków. Z tą różnicą, że u mnie chyba nie załącza się wentylator.

Generalnie jeśli auto się nie porusza (np korek), to klima robi start/stop, a jak auto zacznie jechać, to zaczyna działać klima - ma obieg powietrza wokół skraplacza i wszystko jest okej.

Moja p2 to diesel i wydaje mi się, że odkąd nią jeżdżę już 4 miesiące to wydaje mi się, że nie słyszałem, żeby włączył się wentylator przy chłodnicy.
Sprawdziłem bezpiecznik od wentylatora i jest okej. Czy w dieslu ogólnie wentylator się nie będzie załączał, czy gdzieś mu czegoś brakuje?

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: Cz 13:04, 23 lip 2015
przez arnold
Zrób test przez FES.

Wysłane z mojego ST23i przy użyciu Tapatalka

Re: Klimatyzacja manualna

PostNapisane: Cz 13:30, 23 lip 2015
przez adfra
arnold napisał(a):Zrób test przez FES.

Wysłane z mojego ST23i przy użyciu Tapatalka


A czy jest bardziej analogowy sposób diagnostyczny? Czy to by było tylko wróżenie z fusów?

Może ten wentylator się włącza, tylko ja go nie słyszę? Czy on jest cichy? Jak go zakręcę ręką, to się kręci, więc nie jest zatarty, ani zablokowany.