Kierownica nie wróciła do jazdy na wprost

Szarpie, stuka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Camcioo, AdaMs

Kierownica nie wróciła do jazdy na wprost

Numer postu:#1  Postprzez bartaso77 » Pt 7:08, 24 paź 2014

Panowie,

Dziwna sytuacja, już drugi raz mi sie tak przytrafiło. Wyjezdzałem z uliczki osiedowej , skręcając w lewo. Gdy zawsze kierownica wracała do pozycji jazdy na wprost, tym razem nie chciała sie wyprostowac. Trzeba było trzymac sztwyno, aby jechac prosto. Później jeszcze raz skreciłem w lewo i po chwili przeszło. Czy to jakaś Wada maglownicy? Nalatane mam dopiero 13 tys.
Pozdrawiam
Bartek
bartaso77
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 84
Dołączył(a): Śr 10:26, 27 lis 2013
Lokalizacja: Bydgoszcz
Panda: Panda III 1.2 Lounge
Imię: Bartek

Re: Kierownica nie wróciła do jazdy na wprost

Numer postu:#2  Postprzez doldi » Pt 11:10, 24 paź 2014

Ja siebie przekładnie kierownicy wymieniłem przy 6000 km :) bo stukała
Obrazek
doldi
Profesjonalista
 
Posty: 470
Dołączył(a): Śr 15:23, 27 lut 2013
Lokalizacja: Halinów
Wiek: 49
Panda: Fiat PANDA 1.2 8V EASY
Imię: Maciej

Re: Kierownica nie wróciła do jazdy na wprost

Numer postu:#3  Postprzez Halski » Pt 11:40, 24 paź 2014

Moźe trzeba by się czujnikowi skrętu przyjżeć.Nie wiem czy w pandzie lll robi się kalibrację czujnika skrętu,ale w mojej ll pomogło. Objawy miałem takie jak opisujesz tylko u mnie to występowało przeważnie po odpaleniu,też musiałem kierownicę mocno trzymać żeby jechać prosto bo jakbym puścił to by jeździła w kółko(przeważnie w lewo)
Halski
Stały bywalec
 
Posty: 289
Dołączył(a): So 14:50, 13 paź 2012
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 49
Panda: 1.1 prawie Dynamic 2008
Imię: Rafał

Re: Kierownica nie wróciła do jazdy na wprost

Numer postu:#4  Postprzez bartaso77 » Pt 12:03, 24 paź 2014

Kolego Halski, a jak robiles tą kalibracje?
Pozdrawiam
Bartek
bartaso77
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 84
Dołączył(a): Śr 10:26, 27 lis 2013
Lokalizacja: Bydgoszcz
Panda: Panda III 1.2 Lounge
Imię: Bartek

Re: Kierownica nie wróciła do jazdy na wprost

Numer postu:#5  Postprzez Halski » So 16:03, 25 paź 2014

Jest taki program FiatEcuScan i potrzebny jest kabel ELM 327 żeby połączyć się z samochodem.Program posiada taką funkcję jak kalibracja czujnika skrętu.Poczytaj sobie dział "Diagnostyka" to ci trochę przybliży temat.
Halski
Stały bywalec
 
Posty: 289
Dołączył(a): So 14:50, 13 paź 2012
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 49
Panda: 1.1 prawie Dynamic 2008
Imię: Rafał

Re: Kierownica nie wróciła do jazdy na wprost

Numer postu:#6  Postprzez Pentium » Pn 19:08, 21 sie 2017

Odświeżam temat. W okresie zimowym miałem podobne objawy, tzn po wyjechaniu z garażu jadę w prawo kawałek i jeszcze raz w prawo na główną, kierownica ciągnie w prawo na ok. 20 - 30 stopni, po kilkuset metrach i zwiększeniu prędkości objawy ustawały. Po podpięciu kompa nie było żadnych zapisanych błędów, zrobiłem kalibrację. Wiosną i latem wspomaganie działało prawidłowo, w sierpniu znowu powrócił objaw ściągania w prawo i czasami w lewo. Pierwsze co przychodziło na myśl, to uszkodzenie czujnika skrętu, tylko że trochę szybko, bo dopiero 31 tys.km i nieco ponad trzy lata. W piątek podpiąłem ponownie kompa i wykazało błąd:

C1200 - Napiecie akumulatora - niskie
SZCZEGÓŁY BŁĘDU:
Czas działania ECU: 46357 Min
Napięcie akumulatora: 6,510 V
Prędkość pojazdu (z CAN): 0,000 km/h

Oczywiście napięcie na akumulatorze było prawidłowe 12,7 V, ale wskazało pewien trop. Zdjąłem osłonę dolną pod kolumną kierownicy, co dało dobry dostęp do wspomagania, dochodzą tam dwie wiązki, wypiąłem wtyczki, nie było widać śladów upalenia lub zaśniedzenia ale spryskałem wtyczki i styki we wspomaganiu Elektrosolem (stary środek do styków elektrycznych), kilkakrotnie wpiąłem i wypiąłem wtyczki, skasowałem błąd w kompie, zrobiłem kalibrację. Przejechałem przez cztery dni kilkadziesiąt kilometrów i wspomaganie działa prawidłowo.
Niestety nie mając schematu elektrycznego (nadal niedostępny w necie dla Pandy III - może ktoś już trafił na ślad schematów i napraw dla Pandy III ??????) nie wiem gdzie dochodzą główne dwa kable zasilania dla wspomagania, nie miałem czasu śledzić ich drogi, więc nie sprawdziłem ich z drugiej strony. A styki zasilania muszą być idealne, bo grubość kabli wskazuje, że spore prądy tam wędrują, przynajmniej kilkanaście amper.
Mam nadzieję, że właściwie zdiagnozowałem przyczynę usterki i będzie spokój, ale gdyby ktoś miał podobne objawy to proponuję zajrzeć właśnie do zasilania silnika wspomagania.
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron