Dziwny rezonans.

Szarpie, stuka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Camcioo, AdaMs

Re: Dziwny rezonans.

Numer postu:#16  Postprzez a-w » So 23:00, 17 paź 2015

Problem namierzyłem po 3 tygodniach walki jako stary i doświadczony mechanik. Dziwny rezonans pochodzi od zaworu rozprężnego klimatyzacji, a dokładniej to drży on w plastikowej obudowie przy obrotach 2800-3000. Z początku myślałem,iż fabrycznie nie zamontowano mi piankowej otuliny tegoż zaworu, okazuje się jednak,że do dziś we wszystkich pandach tak jest. Oprócz tego, rurka niskiego ciśnienia nie posiada elastycznego łącznika,tylko na sztywno jest prowadzona po nadwoziu, w dodatku bez żadnego zamocowania na ścianie grodziowej. Na chwilę obecną prowizorycznie dorobiłem uchwyt rurki,przykręcając go do istniejącej wolnej śrubki M6 i podwiesiłem zawór na opasce jednorazowej. Docelowo trzeba będzie zawór okleić otuliną a w rurkę wstawić elastyczny łącznik i oczywiście zamontować na uchwycie. Niestety operacje te nie są do wykonania w domowych warunkach i wiążą się z opróżnieniem układu z czynnika,wykręcenia rurki i zlecenia montażu łącznika w specjalistycznym warsztacie dorabiającym przewody klimatyzacji. Koszt całości określam na około 300 zł. Mam nadzieję,że pomogę setkom użytkowników pandy, bo według mnie to po prostu fabryczny bubel, a stwierdzenia serwisu,że" ten typ tak ma" jest po prostu śmieszne.
a-w
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): So 21:58, 17 paź 2015
Lokalizacja: Września
Panda: III 1,2 69KM
Imię: Witek

Re: Dziwny rezonans.

Numer postu:#17  Postprzez doldi » Pn 14:38, 19 paź 2015

Kolego, a możesz zrobić fotki? bo ja mam dziwny plastikowy rezonans przy przejeżdzaniu przez nierówności poprzeczne... w którm miejscu to się znajduje to ustrojstwo :P pozdrawiam
Obrazek
doldi
Profesjonalista
 
Posty: 470
Dołączył(a): Śr 15:23, 27 lut 2013
Lokalizacja: Halinów
Wiek: 49
Panda: Fiat PANDA 1.2 8V EASY
Imię: Maciej

Re: Dziwny rezonans.

Numer postu:#18  Postprzez AdaMs » Pn 15:15, 19 paź 2015

Też chętnie bym zobaczył :ok:
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 33
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Dziwny rezonans.

Numer postu:#19  Postprzez a-w » Pn 17:47, 19 paź 2015

Witam. Przy okazji mam również zdjęcia rozebranej tarczy sprzęgłowej i przyczynę moim zdaniem nadmiernego luzu w układzie napędowym, bardzo wyczuwalnego przy zmianie biegów.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zawór znajduje się za filtrem powietrza, tam gdzie wchodzą rurki od klimy.
a-w
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): So 21:58, 17 paź 2015
Lokalizacja: Września
Panda: III 1,2 69KM
Imię: Witek

Re: Dziwny rezonans.

Numer postu:#20  Postprzez bartaso77 » Wt 10:10, 20 paź 2015

Witam,

Tyle czasu tego szukałem, nawet wymieniłem poduszke "lizaka" a tu taka prosta sprawa. Dzieki kologo, zrobiles mi dzień :)

A co to tej tarczy sprzegła ? to brakuje tych dwóch zacisków ? dlatego przy zmianie biegu jest lekkie stukniecie ?
Pozdrawiam
Bartek
bartaso77
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 84
Dołączył(a): Śr 10:26, 27 lis 2013
Lokalizacja: Bydgoszcz
Panda: Panda III 1.2 Lounge
Imię: Bartek

Re: Dziwny rezonans.

Numer postu:#21  Postprzez a-w » Wt 16:55, 20 paź 2015

Witam. Nie chodzi o te sprężynki, wyciągnąłem je specjalnie dla zrobienia zdjęć.Proszę zauważyć ten luz między zębami, to właśnie tu powstaje metaliczny stuk. Nie potrafię sobie wytłumaczyć, dlaczego producent tak zrobił. To samo sprzęgło jest montowane w dieslu 1,3 i to jest zrozumiałe, bo zastępuje tzw. koło dwumasowe. Ja zamontowałem obecnie sprzęgło LUK i też jest luz, tylko nie słychać metalicznego trzasku. Trudno mi powiedzieć,czy wewnętrzne rozwiązanie jest inne jak w fabrycznym Valeo. Na razie nauczyłem się z tym jeździć. Wracając do tematu drżącego zaworu to podwieszenie go na opasce nie rozwiązuje problemu. Mimo wszystko drgania przenoszą się na nadwozie, nie jest to jednak tak denerwujące. Moim zdaniem wina leży w tej grubszej rurce, prowadzącej bezpośrednio ze sprężarki do zaworu. Prawdopodobnie we Włoszech tego problemu w ogóle nie ma. Zjawisko się pojawiło z chwilą znacznego ochłodzenia pogody. Elastyczny, gumowy wąż robi się wtedy sztywniejszy i drgania z silnika idą po nim na nadwozie. Sugeruję,aby wszyscy właściciele P3 z klimą,atakowali swoje serwisy o tym problemie i niech Włosi sami coś wymyślą. Może uda się wymusić akcję serwisową, bo dlaczego mamy kombinować i przerabiać auta na własny koszt.
a-w
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): So 21:58, 17 paź 2015
Lokalizacja: Września
Panda: III 1,2 69KM
Imię: Witek

Re: Dziwny rezonans.

Numer postu:#22  Postprzez AdaMs » Wt 17:18, 20 paź 2015

No ja już raz byłem z tym w ASO. Wtedy powiedziano mi, że rurka od klimatyzacji była za blisko deski i powodowała drażniący dźwięk. Tyle że miesiąc minął i wszystko wróciło. Teraz sam planuje to odszukać, być może Twoje zdjęcia mi w tym pomogą :ok:
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 33
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Dziwny rezonans.

Numer postu:#23  Postprzez a-w » Wt 17:47, 20 paź 2015

Odkręć schowek i wyciągnij filtr przeciwpyłkowy. Jak się głęboko zanurzysz z latarką to widać te rurki od parownika, idą bardzo blisko ścianki obudowy. Jak chwycisz ręką za zawór od strony silnika, to wyczujesz luz we wszystkie strony.Całość wpada w rezonans przy obrotach 2800 a obudowa działa jak pudło rezonansowe i zwielokrotnia hałas w środku.
a-w
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): So 21:58, 17 paź 2015
Lokalizacja: Września
Panda: III 1,2 69KM
Imię: Witek

Re: Dziwny rezonans.

Numer postu:#24  Postprzez doldi » Śr 13:14, 21 paź 2015

Dzięki stokrotne, czyli P3 w wykonaniu włochów jest ........ nie napiszę bo dostanę ostrzeżenie :P ale dzięki, czas pomyśleć będzie o wymianie sprzęgła.... hmm, ale zastanawiam się nad adaptacją sprzęgła od 500 z tym samym silnikiem. Tam to nie występuje :P
Obrazek
doldi
Profesjonalista
 
Posty: 470
Dołączył(a): Śr 15:23, 27 lut 2013
Lokalizacja: Halinów
Wiek: 49
Panda: Fiat PANDA 1.2 8V EASY
Imię: Maciej

Re: Dziwny rezonans.

Numer postu:#25  Postprzez a-w » N 14:08, 01 lis 2015

Katalogowo w 500 sprzęgło jest to samo. Odnośnie nieszczęsnych wibracji w klimie to znalazłem prosty sposób.Każdy sam może to zrobić. Po prostu wcisnąć w puste miejsca obok zaworu (po jego prawej stronie patrząc od przodu auta) kawałki sprężystej gąbki.
a-w
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): So 21:58, 17 paź 2015
Lokalizacja: Września
Panda: III 1,2 69KM
Imię: Witek

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości