Strona 1 z 1

Ściąganie w prawą stronę.

PostNapisane: N 13:40, 20 gru 2020
przez Shycha
Hej

Borykam się z problemem ściągania pandziory w prawą stronę. Zawieszenie mam w stanie perfekcyjnym. Nowe felgi i opony, koła wyważone. Ustawiana geometria u 3 różnych mechaników i ciągle to samo.

Auto ściąga w prawą stronę, kierownica też kręci się lżej w prawą stronę. Po skręcie i puszczeniu kierownicy ustawia się przekrzywiona w prawą. Czasem mocniej czasem słabiej.

Re: Ściąganie w prawą stronę.

PostNapisane: N 13:55, 20 gru 2020
przez Dominik234
Hmm, to może być problem z czujnikiem skrętu, ale weź zerknij jeszcze w ten wątek:
viewtopic.php?f=5&t=11265&hilit=problem+z+czujnikiem+skr%C4%99tu&start=15

Re: Ściąganie w prawą stronę.

PostNapisane: Pn 12:00, 21 gru 2020
przez Majkel_B
Problem występował wcześniej czy dopiero po założeniu nowych opon? Ostatnio miałem podobnie u siebie, zmieniłem koła z letnich na zimowe. Wcześniej zero problemu, a na zimówkach ciągnęło w lewo do tego stopnia, że kierownicę musiałem cały czas skręcać o kilka stopni w prawo. Koła wyważone, felgi proste, zbieżność ok. Zamieniłem koła osiami (tył na przód) i problem zniknął. Muszę pamiętać aby je oznaczyć po sezonie, żeby następnym razem nie mieć takiej samej niespodzianki

Re: Ściąganie w prawą stronę.

PostNapisane: Pn 17:13, 21 gru 2020
przez Pentium
W mojej Pandzie występuje podobne zjawisko, ale sporadycznie. Wspomaganie "skręca" mi kierownicę o ok. 20 -25 stopni w prawo, występuje to tylko po rozpoczęciu jazdy po przynajmniej kilkunastogodzinnym postoju. Po przejechaniu trzystu, czterystu metrów ściąganie w prawo ustępuje, wspomaganie działa prawidłowo. Oczywiście sprawdzałem ew. błędy i czasami był błąd wskazujący na za niskie napięcie na wspomaganiu rzędu 6 - 7 V. Usunięcie błędu i kalibracja czujnika skrętu przywracała normalną pracę wspomagania.
Oczywiście sprawdzałem dostępne połączenia elektryczne, które nie wykazywały uszkodzeń. W lipcu zmieniałem akumulator na nowy (oryginalny wytrzymał ponad 6 lat) i po zmianie wspomaganie działa prawidłowo.
Czyli wskazuje to na niezbyt dobry styk elektryczny, tylko nie wiem gdzie :?

Re: Ściąganie w prawą stronę.

PostNapisane: Śr 9:20, 23 gru 2020
przez sta1416
Obstawiłbym złącze masowe od wspomy lub akumulatora.

Re: Ściąganie w prawą stronę.

PostNapisane: Cz 13:29, 24 gru 2020
przez Pentium
Też tak myślę, złącza masowe od akumulatora mam sprawne, ale gdzie jest złącze masowe silnika klimatyzacji ???????.
Nie potrafiłem go wyczaić, a schematów ni ma :cry:

Re: Ściąganie w prawą stronę.

PostNapisane: Cz 14:20, 24 gru 2020
przez Dominik234
Czemu od klimy a nie wspomagania?

Re: Ściąganie w prawą stronę.

PostNapisane: N 18:32, 27 gru 2020
przez Pentium
Jasne, że od wspomagania :ok: , gorąco mi było jak to pisałem :hahaha:

Re: Ściąganie w prawą stronę.

PostNapisane: Pn 11:01, 28 gru 2020
przez Dominik234
Analizując opis działania to wygląda że jednostka sterująca przekładni kierowniczej (pod kolumną kierowniczą) jest poprzez złącze połączona bezpośrednio z masą akumulatora (A001 złącze C - to jest takie z którego kabel idzie w stronę przegrody).