tom109 napisał(a):Chcę zapytać czy to normalne, że w rozgrzanym silniku wolne obroty kiedy samochód się toczy wynoszą 700 obr, a jak się zatrzymam podnoszą się do 850.
Tak w Pandzie III to normalne, jest to zgodne z wymaganiami ochrony środowiska, przy jeździe na luzie sterownik silnika ustawia jak najniższe stabilne wolne obroty, po zatrzymaniu ustawia większe czyli 850 obr./min. do sprawnego ruszenia bez zdławienia silnika. Zresztą przy ruszaniu bez dodawania gazu w trakcie puszczania sprzęgła podnosi obroty do 1000 obr./min i utrzymuje je w trakcie jazdy bez gazu na I i II begu (może i na innych, nie sprawdzałem). Podnoszenie wolnych obrotów do 1000 jest bardzo praktyczne przy manewrowaniu autem np. na parkingu, jedna nóżka operuje delikatnie sprzęgłem, druga nóżka w pogotowiu na hamulcu, nie stukniesz w przeszkodę i nie spalisz sprzęgła piłowaniem silnika. Wadą tego sterowania (elektryczna przepucha) jest minimalna zwłoka silnika na dodanie gazu, można się przyzwyczaić.
Przy jeździe na luzie z włączoną klimatyzacją obroty silnika nie schodzą poniżej 800.
O ile pamiętam pisze o tym w instrukcji obsługi.