Przełożenia skrzyni, zwłaszcza III biegu.
Napisane: N 10:42, 14 sty 2018
Cześć.
Z końcem ubiegłego roku moja panda otrzymała strzał w tył, skutkiem czego zapadła decyzja o zmianie samochodu.
Być może wybór padnie na PIII, ale chciałbym uniknąć problemu, z którym zmagałem się przez ostatnie 4 lata posiadania PII.
Silnik 69HP E5, zestawiono ze skrzynią o stanowczo zbyt długich przełożeniach, jak na moje potrzeby.
Przede wszystkim na III biegu:
- prędkość maksymalna - 150km/h @6600obr/min. - Nie wiem po co aż tyle
- prędkość dla momentu maksymalnego - (GPS/OBD) 66km/h (licznik 70km/h) @ 3000obr/min. - znów nie wiem po co aż tyle
Aby utrzymać przepisowe i bezpieczne 50...55km/h, na trzecim biegu, mamy ok. 2300...2500obr/min. Brakuje wtedy momentu obrotowego do pokonania bardziej stromych wzniesień, których w zamieszkiwanej przeze mnie okolicy jest sporo.
W tej sytuacji pozostaje mi "piłowanie" na dwójce przy 3700...4000obr/min., by dotrzymać przepisowych 50...55km/h - lipa:(
Jeśli PIII 1242 69HP ma taką samą skrzynię, to zmusi mnie, by zawęzić poszukiwania do wersji 0.9TwinAir, lub 1.3MultiJet, które moment osiągają poniżej 2000obr/minutę, przynajmniej teoretycznie lepiej zniosą chwilowe wysokie obciążenia.
Uprzejmie proszę Was, którym cierpliwość pozwoliła na przeczytanie całego postu , o odpowiedzi:
Jakie obroty silnika macie na poszczególnych biegach, przy prędkościach, z którymi najczęściej się poruszacie.
Dodajcie też, jaki silnik (69HP/0.9TwinAir/1.3MultiJet) i jaki samochód (cywilny/VAN/4x4) posiadacie.
Z końcem ubiegłego roku moja panda otrzymała strzał w tył, skutkiem czego zapadła decyzja o zmianie samochodu.
Być może wybór padnie na PIII, ale chciałbym uniknąć problemu, z którym zmagałem się przez ostatnie 4 lata posiadania PII.
Silnik 69HP E5, zestawiono ze skrzynią o stanowczo zbyt długich przełożeniach, jak na moje potrzeby.
Przede wszystkim na III biegu:
- prędkość maksymalna - 150km/h @6600obr/min. - Nie wiem po co aż tyle
- prędkość dla momentu maksymalnego - (GPS/OBD) 66km/h (licznik 70km/h) @ 3000obr/min. - znów nie wiem po co aż tyle
Aby utrzymać przepisowe i bezpieczne 50...55km/h, na trzecim biegu, mamy ok. 2300...2500obr/min. Brakuje wtedy momentu obrotowego do pokonania bardziej stromych wzniesień, których w zamieszkiwanej przeze mnie okolicy jest sporo.
W tej sytuacji pozostaje mi "piłowanie" na dwójce przy 3700...4000obr/min., by dotrzymać przepisowych 50...55km/h - lipa:(
Jeśli PIII 1242 69HP ma taką samą skrzynię, to zmusi mnie, by zawęzić poszukiwania do wersji 0.9TwinAir, lub 1.3MultiJet, które moment osiągają poniżej 2000obr/minutę, przynajmniej teoretycznie lepiej zniosą chwilowe wysokie obciążenia.
Uprzejmie proszę Was, którym cierpliwość pozwoliła na przeczytanie całego postu , o odpowiedzi:
Jakie obroty silnika macie na poszczególnych biegach, przy prędkościach, z którymi najczęściej się poruszacie.
Dodajcie też, jaki silnik (69HP/0.9TwinAir/1.3MultiJet) i jaki samochód (cywilny/VAN/4x4) posiadacie.