zapieczone świece

Szarpie, stuka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Camcioo, AdaMs

Re: zapieczone świece

Numer postu:#16  Postprzez Cubaw12 » Śr 23:31, 23 sie 2017

Tak z mojego doswiadczenia sprzed lat. Jeżeli swieca nie puszcza to potrzebny jest spory moment chwilowy, czyli delikatne dynamiczne szarpnięcie. Pomagało też stuknięcie w metalowy element świecy. Potrzeba do tego młotka i stalowej rurki o średnicy wewnętrznej większej niż średnica ceramicznej główki. Jakoś przez lata na takich potentach udawało się wszystkie świece bezpiecznie wykręcić.
Cubaw12
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 105
Dołączył(a): So 12:49, 02 maja 2015
Lokalizacja: Gdynia
Wiek: 46
Panda: Panda VAN 1.1 2005, Panda 1,2 Dynamic 2010, Bravo 1.4 T-jet Dynamic 2011, Fiat 126p 650 EI (zabytkowy) 1988.
Imię: Jakub

Re: zapieczone świece

Numer postu:#17  Postprzez olo 1 » Cz 21:31, 24 sie 2017

Wiem, że gromy zaraz się na mnie posypią :wink: , ale zapieczone świece "zrywaliśmy" śrubokrętem udarowym. Nasadki podchodzą jak do zwykłej grzechotki, ale udar swoje robił. W Pandzie podejście wredne lecz próbować można, tym bardziej, że taka rzecz kosztuje ok. 40-50 zł. a na przyszłość się przyda chociaż do zruszenia śrub od tarcz czy bębnów hamulcowych.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: zapieczone świece

Numer postu:#18  Postprzez gregory1979 » So 18:37, 30 wrz 2017

Zapomniałem powiedzieć, że poradziłem sobie ze świecami :D . Wystarczyło kupić porządny klucz nasadowy do świec + długie ramię i świece puściły bez problemu.
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1074
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: była 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC teraz 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: zapieczone świece

Numer postu:#19  Postprzez Pentium » N 10:17, 01 paź 2017

Nie używasz odpowiednich narzędzi, tylko jakiś marketowych, rączka-przetyczka do odkręcania miała pewno "aż" ze 20 cm, a my na forum się głowimy, co może być przyczyną niepowodzenia :/
Podstawowa zasada mechaniki - właściwie dobrane narzędzie dobrej jakości to połowa sukcesu, druga połowa to Twoje umiejętności i chęci. Gdy brakuje Ci 50 % to niestety do 100 % nie dociągniesz.
Chcesz robić sam - musisz mieć czym !!
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: zapieczone świece

Numer postu:#20  Postprzez Albercik » N 11:05, 01 paź 2017

W większości się zgadzam z Jankiem. Choć nie zawsze brak narzędzi dedykowanych to gwarancja niepowodzenia. Ot taki napinacz paska osprzętu, z którym ostatnio walczyłem. Wystarczyło kupić zwykłego ampula, uciąć go diaksem i gotowe. Dało się przykręcić.

Tak samo z kołem pasowym - nie mogłem nałożyć dwóch nasadek (na śrubę i na kontrę) bo się nie mieściły. Chwila kombinowania z kluczami płaskimi i dało radę przykręcić.

Ale fakt - do świec to jest potrzebny odpowiedni klucz, żeby nie ułamać świecy, ani nie zjechać gwintu w bloku...
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: zapieczone świece

Numer postu:#21  Postprzez Pentium » N 11:44, 01 paź 2017

Albercik napisał(a):Wystarczyło kupić zwykłego ampula, uciąć go diaksem i gotowe. Dało się przykręcić.

I o to chodzi, dorobiłeś dopasowane do czynności narzędzie, czyli użyłeś właściwego do danej czynności. Na przykład do zdawałoby się tak prozaicznej czynności jak demontaż ramion wycieraczek nie wystarczy jeden uniwersalny ściągacz do wszystkich modeli aut, w zakładzie gdzie pracowałem mieliśmy dorobione 5 ściągaczy, które i tak pokrywały może 4/5 potrzeb. Tak samo w serwisach firmowych mają dużo unikalnych przyrządów i narzędzi tylko do wykonania jednej czynności.
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: zapieczone świece

Numer postu:#22  Postprzez Albercik » N 16:07, 01 paź 2017

W żadnym aucie nie używałem ściągaczy do zdejmowania ramion wycieraczek... :P
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: zapieczone świece

Numer postu:#23  Postprzez Pentium » N 16:36, 01 paź 2017

Spróbuj w 8 - 10 letnim AUDI A6, Passacie B6, Sprinterze I, Fordzie Transit, albo tylne w Scenicach to się przekonasz :? Generalnie w autach z początku roku 2000 i późniejszych jest materiał ramion wycieraczek utleniający się po paru latach, który "pięknie" się łączy z trzpieniem mechanizmu, problem nie występuje masowo w autach japońskich.
Natomiast nie ma problemu ze zdjęciem ramion wycieraczek w starszych autach jak np. Polonez, Cinquecento, Escort, Mondeo I, i innych 20 - 30 letnich !!
Są to moje obserwacje przez ponad osiem lat, rocznie przerabianych 1500 - 1800 samochodów, więc odrobinę doświadczenia posiadam.
I gdy ze złamanym ramieniem wycieraczki trzeba jechać szukać spawacza stopów lekkich, albo szukać używki - oczywiście na swój koszt :!: , to następnego dnia aż chce się dorabiać ściągacz.
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: zapieczone świece

Numer postu:#24  Postprzez Albercik » N 16:48, 01 paź 2017

hmm, ciekawe rzeczy. Ani w Pandzie, ani w Passacie B5 ani w Passacie B6 nie miałem problemu zdjęciem ramion. W mojej B6 zdejmuję dość regularnie tylną, bo mi myjnie automatyczne ją ciągle urywały... W Pandzie też już kilka razy zdejmowałem...
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: zapieczone świece

Numer postu:#25  Postprzez gregory1979 » N 19:11, 01 paź 2017

Dobra bo wyszedł :offtopic:
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1074
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: była 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC teraz 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość