Strona 1 z 1

Przegląd po dwóch latach!!!

PostNapisane: Śr 10:16, 29 mar 2017
przez kanwa57
Witam i proszę o porady:
Co oprócz wymaganych czynności zlecić do przeglądu gwarancyjnego po dwóch latach i 11 tysiącach?
Np. czy wymieniać płyn hamulcowy itp.?

Re: Przegląd po dwóch latach!!!

PostNapisane: Śr 15:56, 29 mar 2017
przez arnold
Obowiązuje zakres przeglądu który jest w dokumentacji samochodu. I serwis powinien Ci wszystko zrobić, a wcześniej wycenić.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Przegląd po dwóch latach!!!

PostNapisane: Śr 21:54, 29 mar 2017
przez JaceK
Moja 2007 i płyn hamulcowy widziała w Tychach. Hamuje 100% ( przegląd rej. przeszła 2 tyg temu. )

W układzie chłodzenia mam ten tyski.... Z lekką dolewką koncentratu....

Re: Przegląd po dwóch latach!!!

PostNapisane: Cz 5:38, 30 mar 2017
przez arnold
Po kilku latach dobrze jest jednak ten płyn zmienić.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Przegląd po dwóch latach!!!

PostNapisane: Cz 13:53, 04 maja 2017
przez Który
Niektórzy zalecają wymianę płynu hamulcowego co 60 tyś. kilometrów.

Re: Przegląd po dwóch latach!!!

PostNapisane: Cz 19:34, 04 maja 2017
przez Pentium
Zakres przeglądu zgodnie z zaleceniami producenta, ale bez przesady, bo koszty też są ważne zwłaszcza w serwisie ASO :? :
- płyn hamulcowy - zgodnie z zaleceniami co dwa lata, ale w/g mnie jest to z dużym marginesem, jednak płyn chłonie wodę z powietrza i rzeczywista temp. wrzenia spada
JaceK napisał(a):Moja 2007 i płyn hamulcowy widziała w Tychach. Hamuje 100% ( przegląd rej. przeszła 2 tyg temu. )

gdy na zjeździe kilkunastokilometrowym będziesz często hamował, to w pewnym momencie się zdziwisz, gdy pedał wejdzie w podłogę :shock: . Poza tym niewymieniany przez wiele lat płyn z coraz większą zawartością wody powoduje korozję układu od środka, zacierają się tłoki z zaciskach i cylinderkach ham., zaczyna się nierówne zużycie klocków, zwiększone opory toczenia, przy śladach wycieku płynu nie wystarczy tylko wymienić gumowe uszczelki, ponieważ tłoki i zaciski mają już wżery i konieczna jest albo pełna regeneracja albo wymiana na nowy. Przy regularnej wymianie płynu ham. zaciski, tłoki i przewody nie korodują.
Z mojego doświadczenia - płyn hamulcowy do wymiany co trzy, góra cztery lata.
- płyn chłodniczy - zgodnie z zaleceniami również co dwa lata, ale można trochę przeciągnąć do trzech-czterech lat.
A wymienić warto, nawet gdy nie było dolewek wody, ponieważ płyn chłodniczy zawiera wiele składników zabezpieczających i konserwujących gumowe elementy czyli np. uszczelniacze pompy wody. Wymieniam płyn chłodniczy co cztery lata, dzięki czemu pompa wody spokojnie wytrzymuje jedną wymianę rozrządu i nie ma żadnych wycieków płynu.
Koszty wymiany płynów są niewielkie, a zyski na przestrzeni lat i niezawodność oraz bezpieczeństwo sporo większe.