Strona 1 z 1

1.3 multijet działanie turbo

PostNapisane: Cz 10:09, 31 mar 2011
przez dunga
Panowie czy można ustawić turbinę w 1,3 multijet, aby zaczęła działać trochę szybciej. Mam wrażenie że u mnie zaczyna ładować od 2,5 tys. obr/min to troche jak na ten silnik późno, bo do tego czasu auto prawie nie przyspiesza, no chyba że coś mi źle działa. Przebieg 53 000 km, wcześniej jeździła kobieta i pewnie mało kiedy u niej to turbo działało. Silnik mogła zamulić. Co zrobić aby to poprawić i ewentualnie jakie mogą byc przyczyny, że auto do 2,5 tys obrotów nie chce jechać ? Dzieki z góry za info

PostNapisane: Cz 11:22, 31 mar 2011
przez sz.p.bartek
Niestety turbina nie ma zmiennej geometrii łopatek, co powoduje dość sporą turbodziurę. U mnie zaczyna pompować od ok 2 tys obr/min. Możesz sie pokusić o lekki soft u tunera i turbo powinno nieco wczesniej wstawać.

PostNapisane: Cz 17:36, 31 mar 2011
przez Vito
Powinna zacząć ładować od jakiś 1800 - 1900 rpm jak u ciebie jest dużo później to ewidentnie coś jest nie tak .

PostNapisane: N 12:55, 03 kwi 2011
przez bart_tychy
u mnie tak od 2 dopiero coś się dzieje. taki silnik:) ale turbinkę czuć tak od 2.2-2.1

PostNapisane: N 20:14, 03 kwi 2011
przez dunga
Dzięki za informacje, tak myślałem, że coś jest nie chalo. Mam doświadczenia z TD i zawsze czuć ewidentnie jak turbo zaczyna pracować u mnie jakoś słabo jest to odczuwalne i późno się to dzieje.
Jedyne co poza tą nieprawidłowością zauważyłem to po zapaleniu silnika miga przez chwilę kontrolka świec żarowych, z tego co wiem to jedna ze świec żarowych jest uszkodzona. Co wy na to?