Strona 4 z 6

Re: Świece

PostNapisane: Pn 10:59, 03 lis 2014
przez Forsaken
Ja kupiłem oryginalne w ASO za 160zł :D Także 90zł to nie jest jakiś kosmos.

Re: Świece

PostNapisane: Pn 11:58, 03 lis 2014
przez Ros0mak
160zł za świece... KOSMOS! Ale bogatemu wszystko wolno...
90zł to przesada.
Za Iskry dam 70zł i to już dużo...

BTW. Za 160zł to ja kupiłem kompletne, oryginalne, nieregenerowane sprzęgło LUK do Pandy, bo trafiła się okazja. Gościowi zalegało w szafie więc oddał za przysłowiową butlę...

Re: Świece

PostNapisane: Pn 12:39, 03 lis 2014
przez Forsaken
Wiem to dużo ale Na LPG II gen świece i kable to BARDZO ALE@ TO BARDZO ważna sprawa. I na oryginalnych zrobię 2x więcej km niż na zamiennikach, także jak by na to popatrzeć z tej strony to nie jest taki duży koszt.

Re: Świece

PostNapisane: Pn 15:32, 03 lis 2014
przez Ros0mak
No tak, przy LPG świece i kable WN to rzecz priorytetowa,
Ale IMO jeżeli ta ISKRA 3ma parametry, to będzie też dobra do LPG. W Poldku 1.6GSI miałem LPG IIgen. i ISKRY i było super!

Re: Świece

PostNapisane: Śr 0:39, 19 lis 2014
przez bombel
od nowości jeżdzę na NGK BKR 5EZ (takie jak zalecają do mojego 1.1) - koszt kompletu tj 4szt - 44zł kupione niedawno, na lpg zmieniam co 20tys, koszt śmieszny a robię tak jak zalecają i cieszę się bezawaryjnym działaniem instalacji :ok:

Re: Świece

PostNapisane: So 21:15, 06 gru 2014
przez BoskiCoolo
może CHAMPION'a :D

Re: Świece

PostNapisane: N 15:14, 07 gru 2014
przez Romix13
Champion też są :ok: bo takie były zakładane na pierwszy montaż z fabryki 8)

Re: Świece

PostNapisane: Pn 11:20, 08 gru 2014
przez Forsaken
No właśnie ktoś mi mówił że we fiacie zakładają championki ale trudno to zweryfikować bo ori świece mają tylko logo fiata.

Re: Świece

PostNapisane: Pn 20:58, 08 gru 2014
przez BoskiCoolo
jeżeli pasują do auta to nie koniecznie muszą być te co zapisane w książce serwisowej... tak samo jak płyny, olej itd. nie koniecznie trzeba lać oryginalną Selenie czy Paraflu. Wiadomo producent ma umowę z firmą i dziwne aby zalecał co innego :)

Re: Świece

PostNapisane: Pn 23:04, 08 gru 2014
przez misiek775
JA polecam polskie iskry. Panda żony śmiga od 5 kkm, ja mam w Merivie od 20kkm chodzą bez zarzutu. Merivę mam na LPG i świece kupiłem też do LPG - maja fabrycznie zmniejszoną przerwę chyba o 2 dychy - kupiłem gazowe świece z ciekawości ale mogę z czystym sercem polecić ISKRĘ lpg, No i jest to polska produkcja - dajemy miejsce pracy Polakom.

Re: Świece

PostNapisane: Wt 0:06, 09 gru 2014
przez Deacon
Ja się tylko powtórzę:
- do benzyny NGK
- do diesla Beru
- nie ma czegoś takiego jak świece do LPG

Re: Świece

PostNapisane: Wt 0:42, 09 gru 2014
przez Tetsuro
A co z wartością cięplną ? przeciez gaz ma wyższe parametry spalania i odprowadzenie ciepła powinno być lepsze.

Re: Świece

PostNapisane: Wt 8:41, 09 gru 2014
przez zibi63
Nawiązując do montażu championów , to ja miałem takie na pierwszy montaż w sc 0,9 ( w Pandzie jeszcze nie wymieniałem). Nietrudno to zweryfikować . Natomiast kupowane części w serwisie lub sklepach sieci grupy fiat opakowania mają logo fiat lancia.

Re: Świece

PostNapisane: Wt 9:29, 09 gru 2014
przez misiek775
Deacon napisał(a):Ja się tylko powtórzę:
- do benzyny NGK
- do diesla Beru
- nie ma czegoś takiego jak świece do LPG


Świece do gazu są zwykłymi świecami tylko że maja zmniejszoną przerwę o dychę lub dwie i minimalnie inną wartość cieplną - czyli są to nadal zwykłe świece - dotyczy to świec z polskiej Iskry.


Co do ngk to trzeba uważać żeby były z Japonii a nie z Francji - w tych drugich pękaja na potęgę porcelany, i lubią urywać się łby (tulejka z gwintem zostaje w głowicy).
Niestety w handlu detalicznym świece NGK to najczęściej 2 lub 3 gatunek.

Uważam, że Iskra ma największą powtarzalność i bardzo dobra jakość. Z iskrą jeszcze żaden samochod nie wrócił, z ngk niestety czasem wracają.

Re: Świece

PostNapisane: Wt 11:54, 11 sie 2015
przez bunio14
Hej,
Wiem wiem - temat rzeka i nieraz poruszany :)
Mam 2 pytania:
1) gdzie w miarę normalnej cenie dostać oryginalne kable WN? U mnie w ASO wołają 220+. Nie dam się namówić na żadne NGK, Sentech i inne. Dziękuje - wymieniłem (z głupoty) oryginały chociaż były dobre , ale miały trochę lat i teraz żałuję. Autko na LPG przy kablach NGK lubi czasem szarpnąć. Rada dla potomnych - jak działa to nie dotykaj!
2) Czy jest sens iść za radą mojego gaziarza i zmniejszać przerwę na świecy do 0,7-0,8 mm? Twierdzi, że on tak zaleca w każdym aucie które robi.
Nadmieniam, że LPG wyregulowane tip top, żadnego check engine, nie jest za bogato/ubogo, nie ma wypadania zapłonów, świece nowe z przerwą wg książki zdaje się 1 czy 1,1mm - nie pamiętam teraz. Na Pb jeżdzę rzadko ale jeśli już to nie zauważyłem żadnego szarpania.

Czekam na Wasze sugestie :)