Strona 3 z 6

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Pn 13:46, 21 sie 2017
przez Ros0mak
No cały płyn nie wyleciał, ale wszystko co powyżej tego węża/trójnika już zeszło (czyli cały zbiornik wyrównawczy + część z głowicy).

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Pn 13:50, 21 sie 2017
przez morpheus1581
Aaa. To tak. Nie myślałem ze jest az tak nisko.

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Pn 13:56, 21 sie 2017
przez Ros0mak
Wyleciał ze zbiorniczka, bo zbiornik wyr. mam na nadkolu, a nie przy chłodnicy (czyli w/g mnie tak jak powinien mieć samochód, a nie ten FIATowski wynalazek).

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Pn 16:57, 21 sie 2017
przez Albercik
Odpowietrzanie w 1.1 ze zbiornikiem na chłodnicy wygląda tak:
- odkręcasz korek zbiornika,
- odkręcasz odpowietrznik na chłdnicy,
- odkręcasz odpowietrznik na wężu górnym przy grodzi, idącym do nagrzewnicy (na takim kolanku),
wlewasz płyn. Odpowietrzniki są ponżej MAX płynu, więc płyn zacznie się przelewać. Zakręć odpowietrznik.
I teraz uwaga: zalecam trochę inaczej, niż poleca WKŁ, a mianowicie:
- rozgrzewamy silnik do ok. 50 st. C (tak, żeby wskazówka od temperatury lekko drgnęła do góry), gasimy auto,
- luzujemy (nie odkręcamy całkiem) najpierw odpowietrznik na chłodnicy i czekamy aż przestaną lecieć bąbelki, a zacznie lecieć jednolity płyn (można trochę pobujać autem), zakręcamy.
- luzujemy (nie odkręcamy całkiem) odpowietrznik przy nagrzewnicy i czekamy bla bla bla - jak wyżej,
- rozgrzewamy do 90 st., powtarzamy procedurę z dwóch poprzednich punktów,
- rozgrzewamy auto do włączenia wentylatora na chłodnicy,
- powtarzamy odpowietrzanie.
- czekamy aż trochę ostygnie i dolewamy płynu do MAX,
- po jednym dniu jeżdżenia - kontrolujemy poziom płynu i znowu dolewamy. Można kontrolnie odpowietrzyć na gorącym silniku.

Uwaga dla aut z klimą: robimy to na wyłączonej klimie.
Uwaga dla wszystkich: w chłodne dni (poniżej 20 stopni) robimy to na wyłączonym nawiewie do kabiny.

P.S. NIE STAWAJCIE PRZODEM "POD GÓRKĘ", ANI Z GÓRKI! Powietrze znajdujące się w przewodzie idącym do nagrzewnicy ucieknie spod odpowietrznika i nie da się dobrze odpowietrzyć układu. Auto musi stać na poziomej powierzchni.

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Wt 17:54, 21 lis 2017
przez plchemik
Podepnę się pod temat. Od pewnego czasu mam problem dotyczący układu chłodzenia. Mianowicie po uruchomieniu silnika, natychmiast słychać było bulgotanie w okolicy nagrzewnicy. Sprawdziłem poziom płynu w zbiorniku, a następnie go uzupełniłem. Na drugi dzień po uruchomieniu silnika nie słychać było już charakterystycznego bulgotania, poziom płynu w normie. Zauważyłem, że faluje wskaźnik temperatury, ponieważ chwilę od ruszenia samochodem temperatura szybko wzrasta do 90 stopni, po czym zaczyna spadać do około 40-50 stopni, po czym z powrotem wraca w okolice 90 stopni. Chciałbym się upewnić, czy jest to spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia.

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Wt 18:42, 21 lis 2017
przez morpheus1581
Odpal silnik. Odkrec korek płynu, nastepnie odkrec odpowietrznik chłodnicy, jak poleci to dobrze. Następnie odkrec odpowietrznik nagrzewnicy na podszybiu jak poleci to dobrze. Znaczy że odpowietrzony.

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Wt 19:10, 21 lis 2017
przez Ros0mak
Jakim podszybiu?
W komorze silnika.

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Wt 19:22, 21 lis 2017
przez plchemik
Mam zbiornik wmontowany w chłodnicę i mam rozumieć że od razu po uruchomieniu silnika odkrecam korek, luzuję odpowietrznik na wężu od nagrzewnicy i nakrętkę motylkową plastikową na zbiorniku płynu chłodzącego? I to wszystko? Ma ktoś patent na odkręcenie tej nakrętki motylkowej odpowietrzającej, bo mimo że mam małe dłonie to nie mogę jej odkręcić.

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Wt 20:11, 21 lis 2017
przez morpheus1581
Ros0mak napisał(a):Jakim podszybiu?
W komorze silnika.


No w komorze silnika. Na tej ścianie pod szybą. No źle okreslilem

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Wt 20:14, 21 lis 2017
przez morpheus1581
plchemik napisał(a):Mam zbiornik wmontowany w chłodnicę i mam rozumieć że od razu po uruchomieniu silnika odkrecam korek, luzuję odpowietrznik na wężu od nagrzewnicy i nakrętkę motylkową plastikową na zbiorniku płynu chłodzącego? I to wszystko? Ma ktoś patent na odkręcenie tej nakrętki motylkowej odpowietrzającej, bo mimo że mam małe dłonie to nie mogę jej odkręcić.


Najpierw odkrec motylek na chłodnicy jak poleci to zakrec. Następnie odkrec od nagrzewnicy jak poleci to zakrec. W tym czasie miej odkrecony zbiornik wyrownawczy i kontroluj czy ubywa.

Motylek delikatnie kombinerkami abyś nie ulamal.

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Śr 12:24, 22 lis 2017
przez Albercik
Marcin, w 1.1 nie ma odpowietrznika na grodzi tylko na kolanku węża zaraz za ECU ;)

co do odpowietrzania - lepiej zrób jak napisałem na górze - procedura sprawdzona organoleptycznie kilkukrotnie już (ostatnio miałem całkiem suchy układ chłodzenia po wymianie chłodnicy) i za każdym radem sprawdza się wyśmienicie.

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Śr 14:16, 22 lis 2017
przez plchemik
Zrobiłem próbę i nic z tego nie wyszło. Mianowicie, bez uruchamiania silnika, odkręciłem korek zbiornika cieczy chłodzącej, delikatnie kombinerkami otworzyłem nakrętkę motylkową na zbiorniku - nic nie poleciało, ponieważ zawór ten jest powyżej poziomu MAX zbiornika. Następnie poluzowałem nakrętkę odpowietrznika na kolanku węża od nagrzewnicy i też nic nie poleciało. Gdzie popełniłem błędy?

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Śr 15:08, 22 lis 2017
przez morpheus1581
Silnik odpal. Musi być obieg.

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Śr 21:54, 22 lis 2017
przez Albercik
źle. nie obieg, tylko ciśnienie.

procedura odpowietrzania zakłada otwarcie odpowietrzników w trakcie napełniania układu najpierw. chodzi o to, żeby wypchnąć jak najwięcej powietrza jak zalewasz pusty układ. Ty już masz zalany, więc odkręcając odpowietrzniki na zimnym silniku - zapowietrzyłeś układ.

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

PostNapisane: Śr 22:23, 22 lis 2017
przez morpheus1581
Jak nie obieg? A jak pompa pracuje to co? Plyn nie krąży? Czyli ma obieg.
Obieg,obieg.