Odpowietrzanie - KONKRETY

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#46  Postprzez plchemik » Śr 22:31, 22 lis 2017

Czyli mam rozumieć, że po uruchomieniu silnika poczekać chwilę aż drgnie wskazówka od temperatury i odkręcić korek od zbiornika, a następnie nakrętkę motylkową i wtedy poziom cieczy podniesie się powyżej max i zacznie cieknąć przez ten odpowietrznik? Następnie zakręcić ją a odkręcić drugi odpowietrznik i jak z niego płyn poleci to zakręcić? I to wszystko?
Fiat Panda II Active 1.1 Obrazek
plchemik
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): Śr 12:42, 19 lip 2017
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 38
Panda: 1.1 Active (2009)
Imię: Mateusz

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#47  Postprzez Albercik » Śr 22:34, 22 lis 2017

nie. nie wolno odpowietrzać na pracującym silniku. pompa, przepychając płyn przez układ - z drugiej strony go zasysa, więc a) nie wytwarza ciśnienia, a jedynie przepływ, b) gdy nie ma ciśnienia w układzie (zimny płyn) może wręcz zassać powietrze przez odkręcony odpowietrznik.

Mateusz nie - nie odkręcaj korka od chłodnicy, żeby nie zeszło ciśnienie z układu.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#48  Postprzez morpheus1581 » Śr 22:46, 22 lis 2017

Nie! No Tomek! Co Ty mu gadasz? Nie komplikuj sprawy.
Odpal silnik jak zimny. Odkrec odpowietrznik na chlodnicy. Niech sobie pyrka jak poleci to zakrec. Następnie odkrec od nagrzewnicy i to samo.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#49  Postprzez Albercik » Cz 8:39, 23 lis 2017

Marcin, proszę Cię... jeśli Ty tak odpowietrzasz układ chłodzenia w swoich autach, to ja współczuję ich przyszłym właścicielom...
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#50  Postprzez plchemik » Cz 9:01, 23 lis 2017

Albercik napisał(a):Odpowietrzanie w 1.1 ze zbiornikiem na chłodnicy wygląda tak:
- odkręcasz korek zbiornika,
- odkręcasz odpowietrznik na chłdnicy,
- odkręcasz odpowietrznik na wężu górnym przy grodzi, idącym do nagrzewnicy (na takim kolanku),
wlewasz płyn. Odpowietrzniki są ponżej MAX płynu, więc płyn zacznie się przelewać. Zakręć odpowietrznik.
I teraz uwaga: zalecam trochę inaczej, niż poleca WKŁ, a mianowicie:
- rozgrzewamy silnik do ok. 50 st. C (tak, żeby wskazówka od temperatury lekko drgnęła do góry), gasimy auto,
- luzujemy (nie odkręcamy całkiem) najpierw odpowietrznik na chłodnicy i czekamy aż przestaną lecieć bąbelki, a zacznie lecieć jednolity płyn (można trochę pobujać autem), zakręcamy.
- luzujemy (nie odkręcamy całkiem) odpowietrznik przy nagrzewnicy i czekamy bla bla bla - jak wyżej,
- rozgrzewamy do 90 st., powtarzamy procedurę z dwóch poprzednich punktów,
- rozgrzewamy auto do włączenia wentylatora na chłodnicy,
- powtarzamy odpowietrzanie.
- czekamy aż trochę ostygnie i dolewamy płynu do MAX,
- po jednym dniu jeżdżenia - kontrolujemy poziom płynu i znowu dolewamy. Można kontrolnie odpowietrzyć na gorącym silniku.

Uwaga dla aut z klimą: robimy to na wyłączonej klimie.
Uwaga dla wszystkich: w chłodne dni (poniżej 20 stopni) robimy to na wyłączonym nawiewie do kabiny.

P.S. NIE STAWAJCIE PRZODEM "POD GÓRKĘ", ANI Z GÓRKI! Powietrze znajdujące się w przewodzie idącym do nagrzewnicy ucieknie spod odpowietrznika i nie da się dobrze odpowietrzyć układu. Auto musi stać na poziomej powierzchni.

Mam w ten sposób postępować? Z tym że odpowietrznik na zbiorniku przy chlodnicy mam powyżej MAX a uklad już zalany do pełna więc pozostaje mi druga część tutoriala?
Fiat Panda II Active 1.1 Obrazek
plchemik
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): Śr 12:42, 19 lip 2017
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 38
Panda: 1.1 Active (2009)
Imię: Mateusz

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#51  Postprzez morpheus1581 » Cz 14:18, 23 lis 2017

Albercik napisał(a):Marcin, proszę Cię... jeśli Ty tak odpowietrzasz układ chłodzenia w swoich autach, to ja współczuję ich przyszłym właścicielom...


Tomek ile razy ja już płyny zmienialem.
Oczywiście masz rację co do wymiany płynu bo takie właśnie są procedury ale u kolegi układ jest już zalany płynem, ma tylko problem z jakimś zapowietrzeniem więc nie widzę nic złego aby odkręcić odpowietrzniki przy pracującym silniku. Wypchnie wtedy ewentualne powietrze.

Co do ciśnienia w układzie to nie pompa Tomaszu wytwarza ciśnienie w układzie tylko płyn chłodniczy wraz ze wzrostem temperatury bo pecznieje
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#52  Postprzez plchemik » Cz 14:41, 23 lis 2017

Zrobiłem tak, że rozgrzałem silnik do temp. około 50 stopni, po czym wyłączyłem go i poluzowałem najpierw odpowietrznik na zbiorniku-poleciał strumieniem płyn-zakręciłem odpowietrznik. To samo odpowietrznik na wężu od nagrzewnicy, tutaj usłyszałem charakterystyczne krótkie psss i poleciał małym strumieniem płyn, zakręciłem odpowietrznik. Przy każdym odpowietrzniku poruszyłem samochodem na boki żeby jakiekolwiek nagromadzone w układzie powietrze zeszło. Powtórzyłem procedurę po rozgrzaniu silnika do 90 stopni oraz po uruchomieniu wentylatora. Zobaczę w poźniejszym czasie efekty.
Fiat Panda II Active 1.1 Obrazek
plchemik
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): Śr 12:42, 19 lip 2017
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 38
Panda: 1.1 Active (2009)
Imię: Mateusz

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#53  Postprzez plchemik » Cz 20:24, 23 lis 2017

No i niestety nic się nie zmieniło, wskazówka od temperatury dalej faluje, czyli po rozgrzaniu silnika, szybko wzrasta do połowy skali i po przejechaniu kilkudziesięciu metrów spada do 1/4 skali. Ogrzewanie działa, nic już nie bulgocze w okolicy nagrzewnicy po uruchomieniu silnika. Może mam powyżej poziomu MAX zbiornika nalać płynu, a następnie zacząć odpowietrzanie na uruchomionym silniku?
Fiat Panda II Active 1.1 Obrazek
plchemik
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): Śr 12:42, 19 lip 2017
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 38
Panda: 1.1 Active (2009)
Imię: Mateusz

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#54  Postprzez arnold » Cz 20:37, 23 lis 2017

Poluzuj kilka razy odpowietrznik na przewodzie przy większych obrotach po powrocie z trasy i dolewaj płynu jak będzie ubywać. W końcu pozbędziesz się powietrza.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1370
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#55  Postprzez Albercik » Pt 9:04, 24 lis 2017

morpheus1581 napisał(a):Co do ciśnienia w układzie to nie pompa Tomaszu wytwarza ciśnienie w układzie tylko płyn chłodniczy wraz ze wzrostem temperatury bo pecznieje



No to właśnie napisałem...

Ogólnie - układ w Pandzie jest tak skonstruowany, że odpowietrzniki są w najwyższych miejscach auta. Dlatego też nie należy odpowietrzać na pracującym silniku, bo w tych najwyższych miejscach zbiera się powietrze. Jeśli płyn krąży - powietrze jest zasysane z powrotem do układu. Dlatego procedury przewidują rozgrzewanie auta na wolnych obrotach i odpowoetrzanie na zgaszonym silniku.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#56  Postprzez arnold » Pt 18:10, 24 lis 2017

Pompa tocząc też wytwarza wyższe ciśnienie za niż przed. Nie należy tego mylić że cały układ pracuje przy podwyższonym ciśnieniu ogólnie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1370
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#57  Postprzez Albercik » So 1:51, 25 lis 2017

arnold napisał(a):Pompa tocząc też wytwarza wyższe ciśnienie za niż przed. Nie należy tego mylić że cały układ pracuje przy podwyższonym ciśnieniu ogólnie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Owszem, ale pamiętaj o równowadze sił - jeśli za pompą jest wyższe ciśnienie to przed nią musi być niższe. Ot fizyka.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#58  Postprzez zibi63 » Cz 23:22, 05 lip 2018

Jestem po wymianie płynu- wersja Actual z 2011 r. 69 KM. Jest problem z odpowietrzeniem- nie widzę odpowietrzacza przy chłodnicy (czy przy zintegrowanym zbiorniku wyrównawczym nie ma go?). Początkowo bulgotał przy odpaleniu, po dwóch rozgrzaniach przestał ale nagrzewnica raz grzeje a raz nie grzeje. Trochę odpowietrzałem zaworkiem idącym do nagrzewnicy i powietrze uciekało.Czy ta wersja tak ma i trzeba tak do skutku? Ktoś jest zorientowany w temacie i może coś podpowiedzieć?
zibi63
Stały bywalec
 
Posty: 251
Dołączył(a): Śr 19:58, 13 lis 2013
Lokalizacja: Horodło
Panda: Actual 2011
Imię: Zbyszek

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#59  Postprzez morpheus1581 » Pt 9:32, 06 lip 2018

Na pewno nie masz odpowietrznika na chłodnicy? Powinien być u góry po lewej stronie przy zbiorniku wyrownawczym od wewnatrz auta. Najpierw odpowietrz wlasnie przy chłodnicy a później przy nagrzewnicy. Spokojnie i pomału. Płyn się musi nagrzać i spęczniec. Trochę to trwa.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Odpowietrzanie - KONKRETY

Numer postu:#60  Postprzez Shoofel » Pt 17:45, 06 lip 2018

zibi63 ustaw temperaturę na maxa nawiewu i procedura odpowietrzania od nowa. Musi zadziałać wentylator od chłodnicy wtedy jesteś pewien ze jest właściwa temperatura.
Shoofel
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Cz 7:34, 12 kwi 2018
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Tychy
Wiek: 41
Panda: Bravo 1.4 T-Jet / Vectra C GTS 2.0 T
Imię: Łukasz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron