Strona 1 z 2

Wycieraczka Tylnej Szyby

PostNapisane: So 18:37, 12 mar 2011
przez JDK
Dzisiaj odmówiła mi posłuszeństwa wycieraczka tylnej szyby. Stanęła w 2/3 zakresu pracy. Ogólnie wycieraczka ma opór przy pracy, nie jest to wina silnika tylko tego że któryś element się zaciera (tak mi sie wydaje). Proszę o rade jak się do tego zabrać żeby to naprawić. Wiem że najlepszym rozwiązaniem było by dopasowanie zaślepki w otwór po wycieraczce :D
Foto...
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

PostNapisane: So 23:01, 12 mar 2011
przez tytusolk
Pewnie że najlepsze wyjście to zaślepka. ja dzisiaj takową zapodałem do majej pandziny :D

PostNapisane: So 23:24, 12 mar 2011
przez Vito
Nie wiem jak w Pandzie, ale jak miałem Skode to miałem ten sam problem. Tam trzeba było wszystko rozebrać na częsci pierwsze wyczyścić i przesmarować :)

PostNapisane: N 0:04, 13 mar 2011
przez zecer1971
Przerabiałem to w SC chociaż jest nieco inny mechanizm. Powodem był zapieczony-skorodowany wałek w obudowie mechanizmu napędzający ramię wycieraczki. Musisz go wydostać z obudowy, pomocne będzie WD-40, następnie wyczyścić-wyszlifować papierem ściernym, potem ostro nasmarować smarem, złożyć i powinno działać jak nowe :)

PostNapisane: N 1:38, 13 mar 2011
przez JDK
no ok :) ale jak go wydobyć z tej obudowy?

PostNapisane: N 6:14, 13 mar 2011
przez Sotkin
Lać WD40 i powolutku próbować rozruszać i ściągać. Mnie to zajęło 2 dni moczenia zanim wałek się ruszył.

PostNapisane: N 11:36, 13 mar 2011
przez michal85
jak koledzy wcześniej pisali rdzewieje ośka i coraz większy opór jest aż w końcu sie zatrzymuje.

nie wiem jak jest ten mechanizm zbudowany ale jak ja wcześniej w SC miałem taki sam problem to wybijałem oś żeby wyszła ale nie wiem czy tutaj też się tak da.

PostNapisane: N 11:41, 13 mar 2011
przez Sotkin
Nie da się, bo tutaj obudowa osi jest plastikowa

PostNapisane: N 13:16, 13 mar 2011
przez JDK
ale tam trzeba coś rozebrać żeby wyjąć tą oś?

PostNapisane: Pn 20:11, 14 mar 2011
przez JDK
Zabrałem się za zrobienie tego silniczka wycieraczki :)
Po zdjęciu zawleczki której prawie nie było widać i podkładki (ze względu na rdze) udało mi się zdjąć plastikową osłonę osi. Oto co ujrzałem :D
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Oczyściłem wałek...
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Posmarowałem...
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
i poskładałem...
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Działa ale jeszcze nie włożyłem silnika w klapę :)
Będę chyba raczej skłonny dopasować zaślepkę :P
I tutaj moje pytanie do osób które już to robiły :D od czego macie dopasowane zaślepki?

PostNapisane: Pn 20:51, 14 mar 2011
przez Vito
Ja mam od seicento spinke trzymającą dywan pod fotelami z przodu :D

PostNapisane: Pn 21:27, 14 mar 2011
przez sabath21
Ja mam zaślepkę od śruby z fotela biurowego. Ta od podłokietnika :D

PostNapisane: Pn 21:29, 14 mar 2011
przez JDK
aha... a jak z szczelnością? czyli mam rozumieć że po prostu muszę coś dopasować? :P

PostNapisane: N 19:30, 10 kwi 2011
przez piablo
A jak ściągnąć poszycie bagarznika aby dostac sie do silnika wycieraczki.Odkręciłem dwie śruby które byly w uchwytach, ale ten plastik nie chce mi zejśc :(

PostNapisane: N 19:37, 10 kwi 2011
przez JDK
Tam masz zatrzaski takie jak w drzwiach. Musisz podważyć czymś i ręką pociągnąć tylko odważnie :D Powinny od razu powyskakiwać :P ;)
Jeszcze może dodam że są one rozmieszczone po obwodzie i na środku chyba są dwa z tego co pamiętam :P