"LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#16  Postprzez Rejmi » Cz 22:33, 17 lip 2014

to "najlepsze" PZMot :/ ale to zapewne dlatego ze wspomnialem w mailu do FAP ze tam bylem i rozlozyli rece na ten temat
Rejmi
Stały bywalec
 
Posty: 219
Dołączył(a): Pn 20:48, 23 cze 2014
Lokalizacja: LBN
Panda: Czerwona
Imię: Rejmi

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#17  Postprzez Pols » Cz 22:48, 17 lip 2014

Może mieli telefon z centrali :P. Ostatnio jak byłem tam na przeglądzie to mi miliard razy powtarzali, że będą dzwonić do mnie z Fiata i będą pytali czy jestem zadowolony :P.

Generalnie w obu ASO mam plusy i minusy (wiele można przeczytać w moim temacie, ostatnia "przygoda" wypełniła mnie zwątpieniem...)
Obrazek
Pols
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 919
Dołączył(a): N 20:59, 11 sie 2013
Lokalizacja: LU
Wiek: 33
Panda: Active '04
Imię: Marcin

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#18  Postprzez Rejmi » Cz 23:41, 17 lip 2014

zdecydowanie dostali tel z centrali bo inaczej nie mieliby na mnie namiarow

ciekawi mnie tylko co z tego dalej wyniknie - ja nawet moglbym pojsc na wgranie starego softu na probe by pojezdzic i sprawdzic - tylko jakos tak juz w glowie mam ich diagnoze - ale tu komputer nie pokazuje bledow wszystko jest dobrze - bo chyba tyko na tyle pozwalaja ich umiejetnoci
Rejmi
Stały bywalec
 
Posty: 219
Dołączył(a): Pn 20:48, 23 cze 2014
Lokalizacja: LBN
Panda: Czerwona
Imię: Rejmi

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#19  Postprzez Pols » Cz 23:50, 17 lip 2014

Jak pytałem czy podłączą mi termistor do licznika to stwierdzili, że w Doblo zmieniali licznik i to jest niemożliwe. Wchodzę dziś do auta a tam na liczniku jak wół 30 stopni. Magia?
Obrazek
Pols
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 919
Dołączył(a): N 20:59, 11 sie 2013
Lokalizacja: LU
Wiek: 33
Panda: Active '04
Imię: Marcin

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#20  Postprzez Rejmi » Pt 7:21, 18 lip 2014

niestety w tym, aso jest stara brygada z melgiewskiej - i ciagle jak mam z nimi kontakt to przypominaja mi sie lata 80 XX wieku

zobaczymy - za chwile do nich jade w ramach zaproszenia ;)
Rejmi
Stały bywalec
 
Posty: 219
Dołączył(a): Pn 20:48, 23 cze 2014
Lokalizacja: LBN
Panda: Czerwona
Imię: Rejmi

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#21  Postprzez Rejmi » Pt 8:16, 18 lip 2014

Pentium napisał(a):Od 21 maja jeżdżę nową pandą z silnikiem 1.2...


mam do Ciebie jeszcze prosbe bys wykonal mala probe

na postoju wcisnij sprzeglo i dodaj gazu w podloge - do jakich obrotow rozkrecisz silnik w takiej sytuacji?
jezeli nie da sie wkrecic silnika na maksymalne obroty ciagle trzymajac gaz w podlodze pusc sprzeglo i powiedz prosze po jakim orientacyjnie czasie od puszczenia sprzegla silnik wkreci sie na maksymalne obroty? - czy to bedzie czas rzedu kilku sekud tak jak zaprezentowalem na jednym z filmikow czy moze od razu silnik wejdzie na maksymalne obroty?

dzieki z gory za sprawdzenia
Rejmi
Stały bywalec
 
Posty: 219
Dołączył(a): Pn 20:48, 23 cze 2014
Lokalizacja: LBN
Panda: Czerwona
Imię: Rejmi

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#22  Postprzez Pentium » Pt 15:17, 18 lip 2014

Rejmi napisał(a):Pentium

a do jakich obrotow jetes w stanie rozkrecic silnik na luzie przy wcisnietym sprzegle?
U mnie w sposob slyszalny obroty po wcisnieciu sprzegla wzrastaja - nie mam niestety obrotka ale nie ma co do tego watpliwosci - po wcisnieciu sprzegla obroty ida w gore.


Sprawdzę reakcje silnika na biegu luzem, może jeszcze dzisiaj i dam znać
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#23  Postprzez Pentium » Pt 18:22, 18 lip 2014

Rejmi napisał(a):mam do Ciebie jeszcze prosbe bys wykonal mala probe


Jestem świeżo po "badaniach", oto wyniki:
- sprzęgło puszczone, mocne dodanie gazu do dechy - momentalne wkręcenie silnika do 6000 obrotów;
- sprzęgło wciśnięte, mocne dodanie gazu do dechy - szybkie wkręcenie silnika, ale tym razem do 3700 obrotów i więcej ni chu-chu;
- obroty biegu jałowego silnika, wciskam sprzęgło do oporu, obroty nadal 750, zaczynam puszczać sprzęgło na luzie, po ok. 1/3 skoku obroty wzrastają do 1000 i utrzymują się na takim poziomie do ok. 2/3 skoku sprzęgła, dalsze puszczanie sprzęgła powoduje spadek obrotów do biegu jałowego, czyli 750.

Wnioski:

1 - Czujnik sprzęgła musi być co najmniej dwupozycyjny, podając do kompa pozycję sprzęgła - całkiem rozłączone-częściowe załączenie-pełne załączenie. Niestety z uwagi na temp. cokolwiek wysoką nie chciało mi się nurkować pod deskę do pedałów
Po co to wszystko ?
Moim zdaniem taka konfiguracja ograniczenia obrotów spowodowana jest pieprzoną pseudo-ekologią (krowy hodowane przez człowieka wydzielają więcej CO2 niż samochody !!!), aby przed samym ruszeniem po włączeniu biegu nie gazować silnika do obrotów maksymalnych, choć są i plusy tego rozwiązania, mianowicie mniejsze szanse na spalenie sprzęgła przy ruszaniu.

Mi przy ostrym ruszaniu na I biegu nie odcina obrotów na 3500 - 3700, spokojnie dochodzi do 5500, ale nie ruszam na półsprzęgle, skoro Tobie Rejmi robi odcinkę, to albo masz uszkodzony czujnik sprzęgła, albo za długo trzymasz na półsprzęgle. Jak ruszasz ostro, to puść szybko całkowicie sprzęgło, odstaw lewą nogę na bok i wtedy zobaczysz czy Ci odetnie na 3500 obrotów.
Tylko jak nie masz obrotomierza, to trudno będzie na czuja wszystko ocenić.
Najpierw sprawdź jak i czy zmieniają się obroty silnika na luzie przy stopniowym puszczaniu sprzęgła, jeżeli będą zmieniać się podobnie jak u mnie, to czujnik sprzęgła i program w kompie jest dobry i pozostanie jedynie zmiana techniki jazdy.
Ostre i szybkie odejście na I biegu - jak najbardziej, ale nie na półsprzęgle, Panda to nie Evo VII, tylko miejskie autko, chociaż na I, II i III biegu przy swoich 69 KM ma dobre odejście :ok:
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#24  Postprzez Rejmi » Pt 21:35, 18 lip 2014

dzieki Pentium

u mnie czujnik sprzegla ma zdecydowanie tylko dwa stany i dziala 0/1 (przy sprzegle puszczonym jest przerwa przy cisnietym jest obwod zamkniety)- co prawda nie bawilem sie w sprawdzanie w jakiej pozycji pedalusprzegla nastpuje zmiana stanu.

jestem po wizycie w aso gdzie najpierw ja zaprezentowalem bez zbednego starania sie laga pod czujnym okiem szefa aso patrzacego na moje nogi po czym sam wsiadl i mimo tego ze deklarowal kilka prob tak po jednej probie podziekowal i stwierdzil ze jest to co ja okreslam jako lag

poniewaz okres jest taki a nie inny czyli urlopowy jestem wstepnie umowiony na poczatek sierpnia na ponowna wizyte w aso celem juz diagnostyki problemu

co do zachowania obrotow na jalowym - sa dwa stany - obroty nizsze na sprzegle puszczonym oraz obroty lekko wyzsze na sprzegle wcisnietym i nie ma zmiany obrotow zaleznych od posrednich stanow polozenia pedalu sprzegla

a co do evo... mniejsza moc silnika z racji mniejszej mocy silnik wymusza mniej zero-jedynkowe operowanie pedalem sprzegla niz w takim evo czy innym o wiekszej mocy bo slabszy silnik latwiej zdusisz a przy dynamicznym ruszaniu jak i przy anemicznym sprzegla uzywam tak by jak najmniej bylo w stanie innym niz zapiete - jakbym mial tendencje do polsprzegla to poprzedniej pandzie sprzeglo nie daloby rady wytrzymac 160 kkm dosyc ciezkiego uzytkowania (wystarczy ze powiem ze przez te 160 kkm zajechalem 5 kompletow opon - wiem wiem to nie powod do chwalnenia sie...)
Rejmi
Stały bywalec
 
Posty: 219
Dołączył(a): Pn 20:48, 23 cze 2014
Lokalizacja: LBN
Panda: Czerwona
Imię: Rejmi

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#25  Postprzez Pentium » Pt 22:09, 18 lip 2014

Czyli jednak jest inaczej skonfigurowana zmiana obrotów w Pandzie II i III, choć identyczny silnik, u mnie jak widać działa to o wiele sprawniej.
Czekamy na info po naprawie w ASO.
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#26  Postprzez Pols » Pt 22:57, 18 lip 2014

Aż z chęcią pojechałbym z Tobą do tego ASO :D

Kto jest tam szefem, ten taki z wąsem lekko łysiejący?
Obrazek
Pols
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 919
Dołączył(a): N 20:59, 11 sie 2013
Lokalizacja: LU
Wiek: 33
Panda: Active '04
Imię: Marcin

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#27  Postprzez Rejmi » So 9:07, 19 lip 2014

Pols

gosciu tak po 50 panaciuk panuciak... jakos tak tez niemalze, lysy szybko, mowiacy ale bez wasa
Rejmi
Stały bywalec
 
Posty: 219
Dołączył(a): Pn 20:48, 23 cze 2014
Lokalizacja: LBN
Panda: Czerwona
Imię: Rejmi

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#28  Postprzez Rejmi » So 9:08, 19 lip 2014

Pentium

na to wychodzi
ciekawe czy mozna by bylo przegrac oprogramowanie przepustnicy z III do II
Rejmi
Stały bywalec
 
Posty: 219
Dołączył(a): Pn 20:48, 23 cze 2014
Lokalizacja: LBN
Panda: Czerwona
Imię: Rejmi

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#29  Postprzez Pentium » So 22:12, 19 lip 2014

Niestety Meltiecuscan 2.0 nie wspiera jeszcze Pandy III (wczoraj sprawdzałem), więc nie mogę sprawdzić ew. numeru oprogramowania. Choć auto już produkowane jest 2,5 roku, to nic konkretnego w necie nie ma, ani schematów elektryki, ani montażowych, instrukcji naprawy, jedynie w zbiorczym ePerze ed 83 rozrysowane są części. Mało tego, nie ma nawet informacji jakie obwody elektryczne zabezpiecza część bezpieczników i co obsługują przekaźniki - normalna masakra :/
Wydawnictwa Kom. i Łączności, które zawsze wydawały na bieżąco instrukcje napraw do wielu aut nie przewidują wydania Naprawy Panda III, nie ma wersji językowych włoskiej lub niemieckiej, chyba że ktoś ma dojście do czegoś ciekawego ??
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: "LAG" na I biegu - 1.2 69KM

Numer postu:#30  Postprzez Rejmi » Pn 12:08, 18 sie 2014

maly update do watku

pandzia dzisiaj zaprowadzona do serwisu (o dziwo sami sie przypomnieli i zaprosili ;) )

kierownik aso dal mi znac ze jest spory problem z polaczeniem sie z centralka ?!?!? - a dokladnie ze nie moga sie kompletnie z centralka polaczyc :/
beda sprawdzac w pierwszej kolejnosci ciaglasc polaczen elektrycznych.... wiec czekam na dalsze niusy z aso
Rejmi
Stały bywalec
 
Posty: 219
Dołączył(a): Pn 20:48, 23 cze 2014
Lokalizacja: LBN
Panda: Czerwona
Imię: Rejmi

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron