Strona 1 z 1

Świerszcz- jak wyciągnąć wentylator?

PostNapisane: Wt 0:12, 13 lip 2010
przez JaceK
No właśnie, pojawił się objaw świerszcza. Jak go usunąć?

PostNapisane: Wt 1:27, 13 lip 2010
przez Vito
U mnie w bordowej świerszcz sie pojawił i sam znikł a w srebrnej nie było :) wiec nie zajmowałem sie tematem szczegółowo :D

Re: Świerszcz- jak wyciągnąć wentylator?

PostNapisane: Wt 17:30, 27 lip 2010
przez tomkowski
Kładziesz się pod kierownicą, wypinasz wtyczkę (biały i czarny przewód), odkręcasz jeden wkręt z łbem sześciokątnym 5,5mm (położony poniżej wtyczki). Całość przekręcasz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i wyciągasz.

Potem: wyciągasz silnik z obudowy (dwie "szpilki" do odkręcenia), dokładnie czyścisz ze zgromadzonego syfu i smarujesz na łożyskach ślizgowych (nejlepiej gęsty smar - żadne WD40 ! ).

Montaż w odwrotnej kolejności.

PostNapisane: Wt 11:32, 03 sie 2010
przez piotr1982
ostatnio dzięki pomocy Kolegi Tomka miałem wyciągnięty wentylator. Nasmarowałem go dobrze wszystko było pięknie do chwili gdy chciałem przełączyć bieg wentylatora i ciach.... cisza :-/

chyba rezystor padł :-/

nie wiem czy to mogło mieć związek z tym czy to zupełny niefart :-/

PostNapisane: Śr 9:58, 04 sie 2010
przez piotr1982
"usterka" rozwiązana

przy moich testach prędkościami wentylatora obwody się przegrzały i padł bezpiecznik w komorze silnika (duży - 30A)

PostNapisane: Cz 17:37, 19 sie 2010
przez JaceK
Mój świerszcz na razie ucichł, ale przed zimą trzeba i tak przeglądnąć ten wentylator

PostNapisane: Cz 19:26, 19 sie 2010
przez Deacon
no ja tez na 1 biegu wentyla mam swierszcza. na razie jest na tyle maly, ze radio go zaglusza :)

PostNapisane: Pn 12:11, 15 lis 2010
przez rafik55
a u mnie to wyglada tak:
w lecie wszystko działa ok, jak tylko się robi zimno świerszcz się pojawia. Co więcej, co zima to slysze dziwne stukanie w konsoli srodkowej (cos jakby plastik od pokretel nawiewow). Dodatkowo ostatnio do prawego otworu nawiewu wpadl mi rysik od tel. (z polki nad radiem spadl przy ruszaniu) i tez za cholere nie wiem jak to wyjac i gdzie obecnie on sie znajduje..

PostNapisane: Pn 21:40, 15 lis 2010
przez artuss7
Więc świerszcz z tego co czytam nie występuje tylko u mnie ;p he he u mnie na 1 biegu wentylatora świerszcz gra ;)

PostNapisane: Pn 22:09, 15 lis 2010
przez wojtassslg
Możemy za nasze świerszcze dać ukłon Denso czyli Tyocie.
Naprawde panowie co japońska technologia to japońska technologia.
No chyba, że ktos się ze mna nie zgadza?

PostNapisane: Wt 0:43, 16 lis 2010
przez Huczas
a u mnie nic nie piszczy - mam się cieszyć czy płakać? :D

PostNapisane: So 20:20, 27 lis 2010
przez Andrew-Buj
Też miałem problem z piszczeniem wentylarora a przy skręcaniu problem nasilał się.Pierwszy demontaż czyszczenie i smarowanie w 2008 do dzisiaj o.k.W pracy mamy dwie Pandy jedna z 2006 wentylator pracuje bez problemu.Druga z 2009 i w wentylacji siedzi chyba wielki świerszcz. :lol:

PostNapisane: So 20:21, 27 lis 2010
przez JaceK
U mnie na "1" słychać jak fix, a póżniej daję głośniej radio :)

PostNapisane: So 21:45, 27 lis 2010
przez jojo81
Niestety świerszcz pojawia się także u mnie w Pandzie na 1 biegu wentylatora.
Pomaga puszczenie wentylatora na bieg 4 tak na 2 minuty i mam spokój.
Jednak wiem że nie minie mnie czyszczenie wentylatora.
Może na wiosnę się zbiorę bo nawet brakuje mi czasu na wymianę mieszka lewarka zmiany biegów.