Strona 1 z 1

Zapowietrzony układ chłodzenia

PostNapisane: Cz 11:33, 17 lut 2011
przez chojraaak
Witajcie,

Mam mały problem. Taki jak w temacie. Jednak na tym sie to nie konczy. Probowalem go odpowietrzyc w najwyzszym punkcie czyli rura do nagrzewnicy. Wszystko ladnie pieknie. Dolalem plynu by byl odpowiedni poziom lecz.... nastepnego dnia jest to samo. Plynu nie ubywa ale znowu mam powietrze. I tak mozna dzien w dzien robic i zawsze cos ucieknie. Czasem mniej a czasem wiecej.
Zaobserowowalem tez dziwna przypadlosc co do ogrzewania wewnatrz. Czesto jest tak ze nawiewy po lewej stronie czyli ten przy lewarku i kolo szyby grzeje (tzn leci cieple powietrze) a prawa strona ma lekko cieple lub nawet zimne. Czasem jest ok a czasem nie.
Oczywiscie wskazowka faluje i przymierzam sie do wymiany termostatu na wiosne. Czy to moze miec jakis wplyw?
Czego to moze byc wina i gdzie dostaje sie obce powietrze?

PostNapisane: Cz 13:24, 17 lut 2011
przez 12pawel
A dlaczego sądzisz że masz zapowietrzony układ chłodzenia??

PostNapisane: Cz 14:09, 17 lut 2011
przez chojraaak
po 1. kazdego dnia moge odkrecac odpowietrznik i z niego cos ucieknie
2. problemy z nagrzewnica.... polowa grzeje a polowa nie? (bo jak wytlumaczyc roznice temperatur na roznych strefach)?

PostNapisane: Cz 14:43, 17 lut 2011
przez 12pawel
Zawsze coś ucieknie, a raczej zassie bo w układzie chłodzenia panuje lekkie podciśnienie, i to może dawać takie złudzenie.

PostNapisane: Cz 14:55, 17 lut 2011
przez chojraaak
Czyli mowisz zeby sie tym nie martwic? Nie jestem mechanikiem tylko elektrykiem wiec jesli mam jakies watpliwosci to pytam zeby sie doszkolic.

A moze orientujesz sie czemu mam takie problemy z tym ogrzewaniem?

PostNapisane: Cz 15:07, 17 lut 2011
przez 12pawel
Jeśli faluje wskazówka to pewnie do wymiany termostat, więc do nagrzewnicy dostaje się zimna ciecz i słabiej grzeje. A to że grzeje nierówno to nie jest raczej wina układu chłodzenia tylko albo coś z kanałami jest źle albo przesłona ("ciepło-zimno") nie działa prawidłowo.

PostNapisane: Cz 15:55, 17 lut 2011
przez chojraaak
Ok dzieki za informacje.

Strasznie duzo roboty jak jest jakis problem z kanalami albo z przeslona... Sciagnac deske trzeba.. Tak wiec niech narazie zostanie.

PostNapisane: Cz 18:46, 17 lut 2011
przez old1
Zapowietrzony układ można rozpoznać po "bulgotaniu" cieczy od razu po odpaleniu auta. Jeśli chodzi o wahania temperatury, to jeśli mowa o jednej czy dwóch kreskach to nie przejmuj się - jest to dość normalne i niekoniecznie musi być to wina termostatu.

Przy odpowietrzaniu dodaj trochę gazu - niech pompa wody pochodzi na trochę większych obrotach. Musisz uważać, bo płyn może wypływać dość intensywnie. Ja pod górnym pokrętłem do odpowietrzania powiesiłem na drucie plastikowy kubeczek - w ten sposób nie pobrudzisz elementów znajdujących się poniżej.
Pozdrawiam.

PostNapisane: Pt 10:16, 18 lut 2011
przez chojraaak
Po odpaleniu bulgotania nie ma. Za to pojawia sie zaraz po zgaszeniu silnika. Co do termostatu to auto ma juz 7 latek i kij go wie czy byl wymieniony wiec w chwili wolnego wymienie zapobiegawczo. Jesli nic to nie da to pewnie nie bede jakos specjalnie zwracac na to uwagi i zostane przy zasadzie TTTM :)

old1 dziekuje Ci za szczegolowe wskazowki jak odpowietrzac :) czlowiek cale zycie sie uczy :)
Mysle ze temat mozna zamknac.

Pozdrawiam