Strona 1 z 1

Problem z zimnym 1.3

PostNapisane: So 22:28, 22 mar 2014
przez pandaajm
Witam.
Mam pytanie. Silnik 1,3 70 km, 90. tyś , 2005 r.
Silnik odpala za każdym razem po ok. 2-3 sekundach kręcenia ( nie gaśnie ale dotychczas spotkałem się z szybszą reakcją )
Na zimnym silniku podczas odpalania dymi ( kolor biało - niebieski ) , później już tego nie ma.
Do osiągnięcia temperatury roboczej silnik pracuje nierówno, ( później wszystko jest stabilnie ).

Nie mam komunikatu na desce rozdzielczej, wymienione świece żarowe, czyszczony zawór EGR, forum przejrzane.

Proszę o pomoc bardziej doświadczonych.

Dzięki. Hey. Kuba

Re: Problem z zimnym 1.3

PostNapisane: N 1:10, 23 mar 2014
przez Deacon
Przypadkiem nie ma tak jak jest wilgotno/pada deszcz? Jak tak to zobacz czy w przepływomierzu nie ma wody. Jeśli jest to viewtopic.php?f=5&t=2246&start=15#p56963

Re: Problem z zimnym 1.3

PostNapisane: Śr 17:27, 25 wrz 2019
przez Barthanson
Cześć,
mam podobne objawy u siebie. Kręci normalnie (tak mi się wydaje) ale kiedy silnik jest zimny kopci cholernie i gryzie w oczy. Po chwili kiedy sie zagrzeje problem ustepuje. Ktos już się z tym spotkał?
Jedyny znany mi problem to EGR z tym że sama jego wymiana może nie wyeliminować tego akurat problemu.

Re: Problem z zimnym 1.3

PostNapisane: Śr 3:36, 20 lis 2019
przez Barthanson
Po paru wizytach i głowieniu się z mechanikiem okazało się że prawdopodobnie są wtrysk do wymiany. Wtrysk na jednym cylindrze źle pracuje i może podawać zbyt bogata mieszankę. Efektem czego może być właśnie dymienie o zapachu paliwa. Polecam najpierw sprawdzić preparatem do czyszczenia wtryskow czy problem znika po użyciu. Wtedy będzie pewność że to wtryski. Kupno nowych jest nie opłacalne, warto rozważyć regeneracje

Re: Problem z zimnym 1.3

PostNapisane: Śr 10:27, 20 lis 2019
przez Majkel_B
Też miałem swego czasu problem z rozruchem, wpadał w mocne wibracje i bardzo nierówno pracował. Mam filtr DPF, więc dymienia nie było widać, żadnych błędów nie wywalał. Po podwójnej diagnostyce w dwóch warsztatach (oba potwierdziły wtrysk) postanowiłem oddać auto do serwisu. Po wyciągnięciu wtrysków na stół padnięty na szczęście był tylko jeden, zamówiłem regenerowany przez producenta, z gwarancją, za 850zł. Łączny koszt za wymont/zamont, testy + wtrysk to około 1400zł

Re: Problem z zimnym 1.3

PostNapisane: Wt 16:46, 12 maja 2020
przez Barthanson
Ja zamówiłem używany w końcu z gwarancją rozruchową podobno sprawdzony na stole pobierniczym. Udało się, Panda chodzi równo, nie dymi. Koszt wymiany to 170 zł wtrysk + 50 wymina. Polecam!