Kontrolka CHECK, nierówna praca silnika

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Numer postu:#16  Postprzez frew » Wt 15:11, 08 lut 2011

12pawel napisał(a):To kup sam silnik krokowy. Wszyscy mówią że jest niewymienialny i sprzedawany razem z przepustnicą, ale słyszałem że jak ktoś ma zgrabne rączki to można wymienić. A na allegro juz za jakieś 40 zł kupisz.
Ale może ktoś jeszcze na forum coś podpowie co to może być


Przyglądałem się jak go by wydobyć z gniazda, w którym jest wprasowany. Na moje oko to marne szanse.
Dzwoniłem na jeden ze szrotów i za 250 mają cały korpus. Zastanawiam się czy po niego nie pojechać.
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Numer postu:#17  Postprzez 12pawel » Wt 16:50, 08 lut 2011

No cóż trzeba podjąć męską decyzję. Do serwisu nie ma co jechać bo oni też nic pewnie nie będą wiedzieli, a rachunek wystawią straszny. Błędy nie wskazują jednoznacznie na nic konkretnego więc można próbować z tym krokowcem bo to głównie on odpowiada za stabilne obroty. (dodatkowo zrobiłeś test, który też na niego wskazuje).
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#18  Postprzez frew » Wt 18:36, 08 lut 2011

No i kpiłem, zamontowałem, skasowałem błędy i odpaliłem silnik. No i po chwili obroty znów wzrosły i błędy pojawiły się ponownie. Jest tak jak by lepiej, tzn. obroty są wysokie, lecz równe.
Myślę co by tu jeszcze można było sprawdzić ??
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Numer postu:#19  Postprzez bambrys » Wt 18:40, 08 lut 2011

Silniki krokowe owszem są na allegro za 40 zł ale nie podchodzą do pandy od 2003 r tylko do silników 900 i starych pand a sonda lambda działa tylko jak się nagrzeje wiec jak jest silnik zimny nie ma nic do odpalania. Z tego co mi wiadomo fiat miał problem z przepustnicami nawalały często a objawy były takie że auto wchodziło na wysokie obroty , w aso nie wymieniali za 1 razem przepustnicy tylko jakąś część a dopiero za 2 razem całą przepustnicę . Przepustnicę wymieniali później z nadzieją że wytrzyma do końca gwarancji . Miałem taki sam przypadek ze swoim autem jak go użytkowała jeszcze ciotka, z tego co wiem to bardzo dużo ludzi miało problemy z tym.
bambrys
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 329
Dołączył(a): Wt 13:57, 28 gru 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 39
Panda: 1,1 Olimpic klima gaz BRC
Imię: Dawid

Numer postu:#20  Postprzez frew » Wt 18:46, 08 lut 2011

Wymieniłem korpus przepustnicy, więc jeżeli uszkodzona była przepustnica, to teraz powinien problem zniknąć. Raczej mało prawdopodobne jest to żeby drugi miął takie samo uszkodzenie.
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Numer postu:#21  Postprzez bambrys » Wt 19:02, 08 lut 2011

A jak jest ciepły to odpala czy też są problemy , da się jeździć czy nie??
bambrys
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 329
Dołączył(a): Wt 13:57, 28 gru 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 39
Panda: 1,1 Olimpic klima gaz BRC
Imię: Dawid

Numer postu:#22  Postprzez 12pawel » Wt 19:16, 08 lut 2011

bambrys napisał(a): a sonda lambda działa tylko jak się nagrzeje wiec jak jest silnik zimny nie ma nic do odpalania.

Nie masz racji. Sonda działa od zimnego silnika. Jak się nagrzeje to ma po prostu optymalne warunki pracy by móc eliminować więcej toksycznych związków (o które tak walczą ekolodzy :D )
Dodatkowo Sterowniki tak są konstuowane że czasami jak pojawią się błędy to specjalnie (na złość kierowcy) potrafią tak zmienić charakterystyki silnika by kierowca był zmuszony do naprawy zepsutego elementu.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#23  Postprzez frew » Wt 19:30, 08 lut 2011

Czy katalizator i sondy mają bezpośredni wpływ na wysokie obroty biegu jałowego?
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Numer postu:#24  Postprzez 12pawel » Wt 19:34, 08 lut 2011

Bezpośredniego wpływy nie mają. Jeśli katalizator jest zepsuty to wyskakuje bład sondy lambda za katalizatorem. A błąd sondy jakiś dostałeś. sonda lambda ustawia pośrednio dawkę paliwa więc może lekko wpływać na wyższe obroty.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#25  Postprzez frew » Śr 8:42, 09 lut 2011

No i dziś rano Panda odmówiła posłuszeństwa. Nie zapaliła w ogóle :( . Cała ta historia jest bardzo dziwna, bo jeszcze kilka dni temu samochód działał wyśmienicie, żadnych objawów. Po dwóch dniach postoju nagle z dnia na dzień coraz gorzej, a dziś już zupełna klapa :(
Myślę też czy to nie może być wina paliwa, może zatankowałem jakieś śmieci i to spowodowało że komputer zaczął wariować? :(
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Numer postu:#26  Postprzez frew » Śr 12:01, 09 lut 2011

No i chyba znalazłem przyczynę moich problemów. Wypiąłem wtyczki z komputera i okazało się że jedna z nich ta dłuższa jest mokra, a na pinach jest jakaś maź. Wyczyściłem, lecz okazało się że jest z pinów upalił się. Niestety po podłączeniu dalej nie pali, widocznie nie był to wolny pin, zresztą jak by był wolny to by się nie upalił, bo prąd przez niego by nie płynął. Rozebrałem komputer, okazało się, że nie możliwe jest zatopienie nowego pinu i pod lutowanie do płyty, ponieważ są one fabrycznie zalane w obudowie i nie lecą na wprost przez nią, lecz są powykrzywiane. Nie wiem czy teraz nie czeka mnie zakup nowego komputera. Jest ich sporo na allegro, z tym, że mają różne oznaczenia. Na moim pisze: 55196260 IAW 4AF . SS/HW407/20B8-WTS. Na allegro widziałem z różnymi opisami, np. 55196259 IAW 4AF .SM (IAW4AFSM) 4KNE8-P6E.
Czy będą one pasowały do mojego samochody ???
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Numer postu:#27  Postprzez 12pawel » Śr 12:37, 09 lut 2011

Tutaj wrzuciłem schemat sterownika i możesz sprawdzić od czego Ci się ten pin spalił. żeby nie było że jakiś czujnik robi zwarcie i spalisz nim kolejny sterownik. http://hotfile.com/dl/103135758/a8214c6/Nowy_folder.rar.html
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#28  Postprzez frew » Śr 14:14, 09 lut 2011

Nie bardzo potrafię rozszyfrować ten schemat. Patrząc w moje złącze widzę, że piny są ponumerowane. Upalony pin ma numer 29. Poniżej link do zdjęcia, na którym zaznaczyłem właśnie ten pin.
http://barakuda.stargard.pl/zlacze.jpeg
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Numer postu:#29  Postprzez 12pawel » Śr 14:29, 09 lut 2011

Jeśli jest to pin 29 i patrząc na ten schemat to widzę że jest on wspólny dla czujnika temperatury płynu chłodzącego i temperatury i ciśnienia powietrza.
Ale to tylko takie przypuszczenia patrząc na ten schemat. Nigdy jeszcze go nie sprawdzałem.

czujniki temp wpływu raczej nie mają, może jednak ten czujnik temp (map sensor??). A wczoraj jak miałeś podpięte auto do komputera to jakie ciśnienie wskazywał?

Naprawdę ja już nie mam pomysłu co tam się stało .
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#30  Postprzez frew » Śr 22:40, 09 lut 2011

No i problem rozwiązany :D
Rozebrałem komputer, wymieniłem upalony pin, podłączyłem, skasowałem błędy i pandzia jak nowa :D . Pali elegancko, obroty normalne, po prostu lodzio miodzio :D
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości