Kontrolka CHECK, nierówna praca silnika

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Kontrolka CHECK, nierówna praca silnika

Numer postu:#1  Postprzez frew » Wt 10:27, 08 lut 2011

Witam, jestem posiadaczem Pandy 1.1, 2006r.
Po dwudniowym postoju miałem poważne problemy z odpaleniem (do tej pory palił od „kopa” nawet w duże mrozy). Zapaliła się kontrolka CHECK a silnik zaczął nie równo pracować na wolnych obrotach, tak jak by cały czas na ssaniu był, a chwilami obroty rosły aż silnik wył. Dziś rano kręciłem go do rozładowania akumulatora, lecz nie udało się odpalić. Po przekręceniu kluczyka koło akumulatora coś dosyć długo pstrykało. Odpaliłem dopiero po podłączeniu prostownika i po ustaniu tego dziwnego pstrykania. Wczoraj podłączyłem Pande pod komputer i sprawdziłem błędy. Okazało się, że są dwa:
P0120 i P0136.
Czy ktoś już przerabiał taki problem ? gdzie i czego mam szukać ?
Serdecznie dziękuję za pomoc.
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Re: Kontrolka CHECK, nierówna praca silnika

Numer postu:#2  Postprzez wojtassslg » Wt 10:46, 08 lut 2011

P0120 to będzie problem z czujnikiem położenia przepustnicy
P0136 to raczej będzie problem z map sensorem

Jeśli ktos ma dokładniejsze informacje to niech mnie poprawi
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 34

Numer postu:#3  Postprzez 12pawel » Wt 10:51, 08 lut 2011

Pierwszy błąd to czujnik przepustnicy.
Drugi to moim zdaniem sonda lambda.

Dodam jeszcze, że jeśli to sonda za katalizatorem to może być tez wina katalizatora.
A tu dorzucam kody błędów
http://forum-mechanika.pl/threads/kody- ... w-fiat.94/
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#4  Postprzez frew » Wt 12:01, 08 lut 2011

Odkręciłem czujnik ciśnienia bezwzględnego i temperatury i zaniepokoił mnie fakt, że brudny jest od oleju. Odkręciłem, więc korpus przepustnicy. Okazało się, że przepustnica również jest od oleju brudna, po zdjęciu korpusu w kolektorze ssącym zauważyłem również olej.
Czy obecność oleju może być niepokojąca czy po prostu dostał się on z instalacji odprowadzającej gazy ze skrzyni korbowej i w ten sposób nadmiar zanieczyścił czujniki i spowodował nieprawidłową ich pracę?
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Numer postu:#5  Postprzez 12pawel » Wt 12:17, 08 lut 2011

To że trochę oleju just w przepustnicy to normalna sprawa, i nie jest to powód do niepokoju. Czujniki możesz przetrzeć ale to raczej na pewno nie ich wina.

Ja ten problem widzę tak:
Sonda lambda jest uszkodzona i zakłamuje wyniki o składzie spalin, sterownik próbuje nadrobić te błędy i zmienia skład mieszanki niedostosowany do aktualnego ustawienia przepustnicy np za mało otwarta przepustnica (zbyt mało powietrza do spalenia określonej ilości paliwa, zadanej przez sterownik) i z tąd drugi błąd czujnika przepustnicy.
W zależności od tego czy 1 czy 2 sonda wywołuje błąd może być uszkodzona jedynie sonda lub sonda i katalizator.

To są moje przemyślenia po rozkodowaniu tych błędów. Oczywiście nie jest to pewne że tak się stało.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#6  Postprzez frew » Wt 12:48, 08 lut 2011

12pawel napisał(a):To że trochę oleju just w przepustnicy to normalna sprawa, i nie jest to powód do niepokoju. Czujniki możesz przetrzeć ale to raczej na pewno nie ich wina.


Wyczyściłem, lecz dalej jest tak samo :(
A może to uszkodzony silniczek krokowy? Po zdjęciu korpusu zauważyłem, że trzpień zaworu jest cały czas otworzony. A zatem jak sprawdzić czy nie jest on uszkodzony?
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Numer postu:#7  Postprzez 12pawel » Wt 13:10, 08 lut 2011

Ze sprawdzaniem silnika krokowego to będzie problem bo to sterowane kompem więc ręcznie nie sprawdzisz. Nierówna praca na wolnych obrotach to owszem często wina krokowca ale tutaj zastanawia mnie ten błąd P0136 który nie wiadomo dokładnie co oznacza. Ja znalazłem coś że to sonda lambda a kolega wyżej pisze że MAP-sensor więc nie wiadomo dokładnie.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#8  Postprzez wojtassslg » Wt 13:30, 08 lut 2011

w sumie ten 2gi błąd to raczej będzie błąd sondy lambda...
ale warto zobaczyć czy map sensor tez jest zasyfiony
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 34

Numer postu:#9  Postprzez 12pawel » Wt 13:36, 08 lut 2011

Map sensor sprawdzamy na kompie. wykręcamy z kolektora i patrzymy jakie ciśnienie wskazuje komputer. Po wykreceniu powinno być takie jak atmosferyczne czyli 100kPa. a w katalizatorze powinno być maksymalnie 140kPa. I tak można sprawdzić mapsensor.
Po zatym niektóre programy pokazują też sygnał z sondy lambda i tam można sprawdzić jaki sygnał daje sonda .
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#10  Postprzez frew » Wt 13:42, 08 lut 2011

Podłączyłem ponownie do komputera i oto rezultaty:
P0120 Obwód czujnika położenia przełącznika przepustnicy, wadliwe działanie
P0136 Obwód sondy lambda (blok cyl.1, czujnik 2) wadliwe działanie
P0105 Obwód czujnika MAP/BARO, wadliwe działanie
P0136 Obwód sondy lambda (blok cyl.1, czujnik 1) wadliwe działanie
P0110 Obwód czujnika temperatury powietrza, wadliwe działanie
TO masakra jakaś jest :(
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Numer postu:#11  Postprzez frew » Wt 13:46, 08 lut 2011

wojtassslg napisał(a):......ale warto zobaczyć czy map sensor tez jest zasyfiony


Wyczyściłem, lecz bez efektów :(
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Numer postu:#12  Postprzez Complit » Wt 13:47, 08 lut 2011

P0136
W fiacie to sonda. Za katalizatorem.
Complit
WOLF HUNTER
Avatar użytkownika
 
Posty: 1094
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Romford
Wiek: 41
Panda: 5.7 HEMI KUNG FU PANDA
Imię: Robert

Numer postu:#13  Postprzez 12pawel » Wt 13:49, 08 lut 2011

HOHO. No więc teraz trzeba eliminować kolejne elementy. Sprawdź jakie ciśnienie wskazuje MAP-sensor (tak jak pisałem wcześniej), Sprawdź jaką temp wskazuje komputer i czy jest stabilna czy skacze. No i jak to wszystko będzie sprawne to trzeba będzie postawić na sondy chyba.

Complit1 napisał(a):P0136
W fiacie to sonda. Za katalizatorem.

W takim razie najprawdopodobniej katalizator do wymiany. Bo sonda za katalizatorem jest tylko po to by sprawdzać czy działa katalizator
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#14  Postprzez frew » Wt 14:45, 08 lut 2011

A może to jednak wina silniczka krokowego, który jest uszkodzony i pozostaje w pozycji otwartej.
Zrobiłem test, zdjąłem obudowę filtra powietrza i odpaliłem silnik, następnie przytkałem otwór, przez który dostaje się powietrze, gdy silniczek krokowy jest otwarty i obroty zrobiły się, płynne jak dawniej.
Czy na podstawie takiej próby można wywnioskować, że uszkodzony jest silniczek krokowy? Dzwoniłem do serwisu fiata do Szczecina i dobrze, że siedziałem jak gość podawał mi cenę korpusu przepustnicy, bo bym chyba upadł z wrażenia. Powiedział mi 1500zł z jakimiś tam groszami. Na allegro widziałem po 330zł. Wolałbym jednak być w 100% pewien zanim wydam kasę.
frew
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pn 18:00, 07 lut 2011
Lokalizacja: Stargard
Wiek: 52
Panda: 1.1

Numer postu:#15  Postprzez 12pawel » Wt 15:06, 08 lut 2011

To kup sam silnik krokowy. Wszyscy mówią że jest niewymienialny i sprzedawany razem z przepustnicą, ale słyszałem że jak ktoś ma zgrabne rączki to można wymienić. A na allegro juz za jakieś 40 zł kupisz.
Ale może ktoś jeszcze na forum coś podpowie co to może być
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości