Strona 1 z 1
Ocena diagnozy
Napisane:
Śr 18:50, 30 paź 2013
przez wojtekmzks
Witam, mam pewne problemy z Pandą. Od dłuższego czasu występują problemy typu szarpanie, dławienie, brak mocy itp. na instalacji gazowej i na benzynie. Po wymianie cewki zapłonowej objawy na benzynie ustały, instalacja gazowa była regulowana i przez krótki okres było okej. Jednak wszystko powróciło, głównie na gazie, raz jeździ ładnie jak na benzynie, a raz szarpie tak, że gaz trzeba wyłączyć bo inaczej zaraz gaśnie silnik. Wczoraj próbując jechać na gazie miałem te objawy więc przełączyłem się na benzynę i po chwili pojawiła się kontrolka checkengine, która zawsze znikała po ponownym uruchomieniu silnika. Tym razem została na dłużej, pojechałem dziś do mechanika żeby podpiął pod kompa i wyskoczyło kilka błędów:
-P0300 - Przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów
-P0301 - Cylinder nr 1 ? Wykryte wypadanie zapłonów
-P0302 - Cylinder nr 2 ? Wykryte wypadanie zapłonów
-P0130 - Obwód sondy lamda (blok cyl. 1, czujnik 1) ? wadliwe działanie
-P0420 - Zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników, tzw. współczynnik konwersj...
(te znaki zapytanie były, ja ich nie dodawałem)
Mechanik powiedział, że sonda i katalizator do wymiany (katalizator już był podejrzany o chęć wymiany). Teraz moje pytanie: co dokładnie oznaczają te błędy? Są wynikiem błędnie działającej sondy i katalizatora czy coś jeszcze? No i jaką sondę kupić? Bo patrzyłem na allegro, ale jest ich tyle, że głowa boli. I ostatnie pytanie, najpierw udać się do gazownika żeby sprawdził regulację itd., czy najpierw wymiana sondy, a potem gazownik?
Pozdrawiam
Re: Ocena diagnozy
Napisane:
Śr 19:20, 30 paź 2013
przez ciopik
Pierwsze trzy błędy jeżeli wywala ci na LPG i na PB to jeśli nie cewka (ale wymieniałeś) to mogą być kable lub świece.
Re: Ocena diagnozy
Napisane:
Śr 19:29, 30 paź 2013
przez wojtekmzks
Była jedna cewka wymieniana. Kable teściu też wymieniał, więc myślę, że to nie to. A co myślisz o regulacji zaworów? Może to by pomogło?
Przejrzałem forum i znalazłem takie możliwe przyczyny: uszczelka pod głowicą, kable na świecach, zniszczona izolacja świecy, pompa wody, przebicia na przewodach zapłonowych, potrzeba regulacji zaworów. Jak myślicie? Co sprawdzić w pierwszej kolejności, co źle działające może mieć najgorsze skutki?
No i czy ktoś mógłby naprowadzić jaką sondę kupić? Bo są dwie w samochodzie tak? Kompletnie się nie znam na tym
Re: Ocena diagnozy
Napisane:
Śr 20:54, 30 paź 2013
przez Mich@ł
Cewka to raczej chyba nie bo błędy dotyczą 1 i 2 cylindra a cewka 1 jest na 1 i 4 cylinder a cewka 2 na 2 i 3.
Re: Ocena diagnozy
Napisane:
Śr 22:04, 30 paź 2013
przez mich43l
sprawdź czy kable od WN są ułożone w plastikach czy może leża na silniku i jest przebicie oraz świece
-P0300 - Przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów
-P0301 - Cylinder nr 1 ? Wykryte wypadanie zapłonów
-P0302 - Cylinder nr 2 ? Wykryte wypadanie zapłonów
błędy powyżej mówią nam że następuje brak zapłonu co jakiś czas na danych cylindrach, krótko mówiąc nie ma iskry lub jest ona nie w tym momencie co trzeba zazwyczaj jest to objawem przebicia na kablach WN lub też pęknięta izolacja na świecy (mówię z mojego doświadczenia),
-P0130 - Obwód sondy lamda (blok cyl. 1, czujnik 1) ? wadliwe działanie - grzałka sondy nie działa , można multimetrem sprawdzić dla pewności
Re: Ocena diagnozy
Napisane:
Śr 22:19, 30 paź 2013
przez wojtekmzks
A gdzie te kable znajdę?
powtarzam, jestem totalny laikiem
Czyli co, lambdy nie trzeba wymieniać czy na wszelki wypadek wymienić?
Re: Ocena diagnozy
Napisane:
Śr 22:49, 30 paź 2013
przez mich43l
wiesz gdzie jest filtr powietrza ? / wyciągasz obudowę filtra powietrza i pod nimi masz kable + swiece
Re: Ocena diagnozy
Napisane:
Śr 23:10, 30 paź 2013
przez wojtekmzks
Ok jutro zdejmę filtr i sprawdzę jak wygląda sprawa z tymi kablami
a ze świecami co sprawdzić?
Re: Ocena diagnozy
Napisane:
Śr 23:42, 30 paź 2013
przez mich43l
zrób fotki i wrzuć , przed ponownym wkręceniem wyczyść je szczotką drucianką do wykręcenie potrzebny ci będzie klucz nasadowy 16 długi, lekko dokręcaj
Re: Ocena diagnozy
Napisane:
Pt 21:57, 01 lis 2013
przez Romix13
wojtekmzks napisał(a):...Przejrzałem forum i znalazłem takie możliwe przyczyny: uszczelka pod głowicą, kable na świecach, zniszczona izolacja świecy, pompa wody, przebicia na przewodach zapłonowych, potrzeba regulacji zaworów. Jak myślicie? Co sprawdzić w pierwszej kolejności, co źle działające może mieć najgorsze skutki?(
Uszczelka pod głowicą odpada chyba, że ubywa Ci płynu chłodniczego, leci biały dym z rury wydechowej o zapachu słodkawym i gdy się przyjrzysz zbiorniczkowi przy chłodnicy to w nim bulgota płyn w trakcie pracy silnika.
sprawdź kable , bo nawet nowe potrafią mieć przebicie ,najlepiej w ciemności czy nie świecą lub gdzieś iskra nie skacze. Potem świece wygląd masz już na obrazku powyżej.
Co do sondy ,sprawdź kabelek przy niej czy nie oberwany czasem ,ewentualnie będzie trzeba ją wymienić.
Re: Ocena diagnozy
Napisane:
N 21:54, 03 lis 2013
przez wojtekmzks
A więc tak, sprawdziłem świece i był na nich biały osad, jednak grubości co najwyżej 1mm, po prostu lekko pokrył końcówkę świecy, niestety zapomniałem o zdjęciach. Co do kabli to nie pomyślałem żeby sprawdzić w ciemności. Odpalić silnik i po prostu otworzyć maskę i szukać czy gdzieś nie świecą czy jak? W następnym weekend chyba dam samochód do znajomego mechanika i jednak chyba każe jemu sprawdzić zawory, świece, kable itd. dokładniej. Z tego co czytałem na forum to bardzo pasuje to na źle wyregulowane zawory. Zapomniałem dodać jeden ważny moim zdaniem szczegół, samochód odpala 2-3 sekundy, trzeba chwile przytrzymać kluczyk żeby odpalił co nie jest raczej normalne. To może być powiązane z tym szarpaniem itd. czy jednak to będzie kolejna sprawa do naprawy?
Co do sondy, w pandzie są dwie z tego co się orientuję, czy są one identyczne i na która sondę wskazuje wcześniej wypisany przeze mnie błąd?