Regulacja luzów zaworowych

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#136  Postprzez Romix13 » Cz 14:44, 14 sty 2016

kosiu3 napisał(a):Troszkę odświeżę temat:
Gdzie w Krakowie znajdę dobrego mechanika który zrobi mi sprawdzenie/regulację w rozsądnej cenie??

Polecam przeszukać :arrow: i dzwonić, pytać... viewforum.php?f=70
k780109 napisał(a):Czytam i czytam ten temat i dalej nie wiem czy silnik 1.2 + gaz z 2004 potrzebuje tej regulacji ? Jeśli wszystko ok działa to jest sens zaglądać ? Sory ale mam Pandę od miesiąca i jeszcze zielony jestem !

Regulacja luzów polega na wymianie i dobraniu odpowiedniej grubości płytek pod wałkiem w celu podmiany zużytych, w 1.2 również.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 47
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#137  Postprzez saimon500 » Wt 19:33, 24 maja 2016

Witam Panowie temat nieco już "zastany".

Panda 1,1 z końcówki roku 2005 (silnik z nową górą, zakręcany korek oleju)
Byłem dziś u mojego mechanika, to solidny facet, naprawiam u niego auta już od ładnych paru lat.
sprowadzało się to tylko do obsługi eksploatacyjnej, ma opinię naprawdę solidnego i inteligentnego gościa,
nie jest ściemniaczem czy jakimś ignorantem. Pytałem o te nieszczęsne zawory i on na swoim kompie po Vin,
gdzieś tam w swoich bazach danych (nie wiem gdzie on tam zagląda) :) sprawdził i jakie było moje zdziwienie gdy odpowiedział że
jest w tym silniku regulacja hydrauliczna. upss... ok pomyślałem może czegoś tam nie doczytał, ale głupi nie jest (jednak nikt nie jest idealny) :)

A samo autko zachowuje się tak: odpalam i słychać wyraźnie zaworki, po 10 sek (mniej więcej) jest już ciszej, jak silnik złapie trochę temperatury to ciężko w środku stwierdzić czy silnik jeszcze działa, zawory cichną również gdy po odpaleniu lekko się przegazuje silnikiem, dynamika jest, olej to mobil 5w40. przebieg 118000, panda kupiona od pierwszego właściciela, który nie robił nic z zaworami bo podobnie twierdził że są hydraulicznie regulowane. Objawy są typowe jak w autach z hydrauliką (normalne)
Jest to moja pierwsza panda, ale miałem dwa X seicento 1,1 służbowe i tam płytki były, silniki też jednak zachowywały się inaczej,
na wolnych obrotach i wysokim biegu potrafiły zadzwonić zaworami. Przerobiłem też seja 0,9 tam hydraulika, ale kiepska.

Czy ktoś z szanownych kolegów na własne oczy, mając jednocześnie pojęcie (z całym szacunkiem) widział zdjętą pokrywę od 1,1
z nową górą (korek zakręcany) i może coś powiedzieć na ten temat. (nowego)
saimon500
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 3
Dołączył(a): N 10:56, 10 kwi 2016
Lokalizacja: Tczew
Panda: 1,1 Actual
Imię: Seba

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#138  Postprzez Pentium » Wt 20:13, 24 maja 2016

Drogi Kolego, mam Pandę II rok produkcji 2007 silnik 1.1 ze "słynnym" korkiem wkręcanym (cała zmiana w silniku polegała na zmianie w pokrywie zaworów systemu smarowania łożysk wałka rozrządu - starszy silnik z "korkiem gumowym" posiada magistralę olejową w postaci rurek metalowych zamocowanych do głowicy; silnik nowszy z "korkiem wkręcanym" ma magistralę olejową wewnątrz pokrywy zaworów, stąd minimalna różnica w budowie uszczelki tejże pokrywy), regulowałem w niej zawory i nie tylko w niej - o czym pisałem w tym wątku i kategorycznie twierdzę i powtarzam - silniki 1.1 i 1.2 serii FIRE od początku produkcji z lat 80 do dzisiaj posiadają mechaniczny system regulacji zaworów, zmianę luzu zaworowego realizuje się poprzez wymianę płytek zaworowych po zmierzeniu jej grubości, gdy zostanie wyjęta z popychacza zaworowego. Koniec, kropka, szlus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zmiany w silnikach 1.1 i 1.2 FIRE na przestrzeni lat polegały na m.in. zmianie osprzętu, sposobu zasilania benzyną ,budowy kolektorów ssących i wydechowych, wałków rozrządu i dodanie ostatnio regulatora zmiennych faz rozrządu. I wydaje mi się, że główne elementy silnika, jak tłoki, korbowody, panewki, wał korbowy, pierścienie tłokowe, a nawet zawory nie uległy zmianie w ciągu ostatnich 25 lat.
Znam mechaników, którzy twierdzili, że w silniku 900 Cieniasa i Seja jest pasek rozrządu, gdzie był krótki łańcuch (wałek w bloku silnika) z napinaczem mechanicznym.
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#139  Postprzez saimon500 » Wt 21:47, 24 maja 2016

Dzięki , to jest wyczerpująca odpowiedź. Teraz powstaje pytanie czy już "lecieć" to robić (zawory) czy jeździć dalej ? Odpowiedz jest w zasadzie prosta, robić prawda?
Ale jeśli silnik pracuje aksamitnie wszystko wydaje się być w jak najlepszym porządku to można jeszcze z 10tyś km sobie odpuścić ? Jakie mogą być najdotkliwsze konsekwencje zignorowania regulacji zaworów i czym one się zaczną objawiać (będą stukać na rozgrzanym silniku ?) Może po prostu w niektórych silnikach (egzemplarzach) jest to niepotrzebne, panda to jeden z najpopularniejszych samochodów i tak sobie myślę czy na pewno wszyscy kontrolują zawory?
Jeśli nie byle jacy mechanicy (nikt nie wie wszystkiego) nie wiedzą o tym, pełną wiedzę posiada serwis ale po gwarancji i pandolotem chyba mało kto tam jeździ. Tak czy siak zrobić to będę musiał i już jestem ciekaw tego jak wypadnie ta inspekcja.
Jeszcze raz dzięki.
saimon500
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 3
Dołączył(a): N 10:56, 10 kwi 2016
Lokalizacja: Tczew
Panda: 1,1 Actual
Imię: Seba

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#140  Postprzez arnold » Śr 0:24, 25 maja 2016

Wydaje mi się że najlepiej sam zakup nową uszczelkę pod pokrywę odpowiednią dla twojego silnika i sam zmierz wartość luzu. Ja tak zrobiłem. Temat jest prosty, a w Internecie jest na tyle dużo informacji że stosując się do wskazówek poradzisz sobie bez problemu. Wystarczą podstawowe narzędzia i szczelinomierz za 5 złotych z biedronki.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1370
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#141  Postprzez Vossák » Cz 9:44, 06 paź 2016

narzędzie:

https://www.narzedziowy.com.pl/60271_be ... -fiat.html

FIAT-180mm


Plytki udać wyciągnąć magnetkem teleskopowym

Chyba że nie są one uszkodzone, idą i przełączać się między nimi,aby wywstawal luz zaworow
Vossák
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): Śr 18:18, 05 paź 2016
Lokalizacja: Schlesien
Panda: 4x4 Trekking
Imię: Mira

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#142  Postprzez Albercik » Cz 10:53, 06 paź 2016

nic nie rozumieć ten polski ;)

-----------------------------------

Upomnienie! Regulamin PCP punkt 8, mówi Nam:
"Każdy z użytkowników jest zobowiązany do szanowania innych użytkowników tego forum"

Na przyszłość proszę ironiczne zachowanie zostawić dla siebie i ewentualnie pomóc (tak jak to robisz w innych działach)! Spamu nie tolerujemy :)

AdaMs
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#143  Postprzez Albercik » Cz 22:46, 06 paź 2016

Adam - moja wypowiedź nie miała na celu obrazę/brak szacunku dla kolegi, a raczej była prośbą o napisanie tego "po ludzku" bo kompletnie nic nie zrozumiałem.

Kolega jest z Czech i napisał mi to, co powyżej na PW tylko po czesku i się dogadalismy bez problemu :)

A na przyszłość - postaram się lepiej dobierać słownictwo. Peace ;)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#144  Postprzez Pols » Cz 23:06, 06 paź 2016

Albercik napisał(a):Adam - moja wypowiedź nie miała na celu obrazę/brak szacunku dla kolegi, a raczej była prośbą o napisanie tego "po ludzku" bo kompletnie nic nie zrozumiałem.

Kolega jest z Czech i napisał mi to, co powyżej na PW tylko po czesku i się dogadalismy bez problemu :)

A na przyszłość - postaram się lepiej dobierać słownictwo. Peace ;)



Ja myślę, że MATEUSZOWI chodziło o to, żeby być wyrozumiałym co do ewentualnych błędów językowych naszych Przyjaciół spoza Polski, a nie o obrazę jako taką. Muszę przyznać, że Vossák i tak świetnie sobie radzi z naszym (jakby nie patrzeć) skomplikowanym językiem. Tak czy inaczej w tym temacie tę kwestię zamknijmy, bo robi się niepotrzebny bałagan, a przecież nie chcemy tego ;). Każdy kolejny post nie na temat będę osobiście posyłał do kosza ;).
Obrazek
Pols
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 919
Dołączył(a): N 20:59, 11 sie 2013
Lokalizacja: LU
Wiek: 33
Panda: Active '04
Imię: Marcin

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#145  Postprzez Albercik » Pt 7:49, 07 paź 2016

Ok. Masz rację.

Tymczasem - pytanie moje jest takie (pew nie było w tym temacie, ale 10 stron to niełatwo przekopać) - jak często, Waszym zdaniem, należy przeprowadzić taką regulację? Co jakiś określony przebieg/czas czy jak zaczną klepać zawory jak w dieselu?

Poy tam z ciekawości bo teraz, po planowaniu głowicy i docierania zaworów - warsztat i tak mi (pewnie) to wyreguluje, jednak warto by przypilnować na przyszłość :)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#146  Postprzez Forsaken » Pn 9:32, 10 paź 2016

Powiem tak: Podobno co 60 000 warto je wyregulować.
Ja byłem ostatnio po 80 000 i tylko jeden był do małej korekty.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 38
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#147  Postprzez Albercik » Pn 10:37, 10 paź 2016

hmm,

Co ciekawe - odebrałem auto po robieniu głowicy i tak, jak zawory klepały na zimnym silniku przez kilkanaście sekund, tak klepią dalej, tylko duuuuużo ciszej (ledwo słyszalne). Może tak być, czy jechać ich klepać, że ma być cisza?
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#148  Postprzez AdaMs » Pn 10:55, 10 paź 2016

Może być przecież, jakbyś jeździł na 5w40 to jeszcze mniej byłoby to odczuwalne. I tak zdrowiej dla silnika jest, jak odpalisz i za nim ruszysz poczekasz 3 sekundy. Są przecież misiaki, które nigdy nie miały regulacji i jako tako jeżdżą ;)
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 33
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#149  Postprzez Forsaken » Pn 13:26, 10 paź 2016

Albercik napisał(a):hmm,

Co ciekawe - odebrałem auto po robieniu głowicy i tak, jak zawory klepały na zimnym silniku przez kilkanaście sekund, tak klepią dalej, tylko duuuuużo ciszej (ledwo słyszalne). Może tak być, czy jechać ich klepać, że ma być cisza?


Mnie też klepią po regulacji tylko ciszej.
Po rozruchu ten typ tak ma i nie ma się czym przejmować.
Jak przybędzie ci km efekt ten będzie się nasilał, ale to też nic złego.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 38
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#150  Postprzez grigoriew1 » Wt 11:42, 24 sty 2017

Witam, kolegów z forum :) Temat dosyć stary. Ale widzę, że jeszcze trochę żyje więc dodam aktualną cenę za regulację zaworów. Kupiłem pandę 1.2 2010 z przebiegiem 187000 i zainstalowanym LPG od nowości-instalacja Tartarini. Chciałem zrobić przegląd i diagnosta po podpięciu analizatora spalin stwierdził, że gaz do regulacji. Zadzwoniłem do gazownika z Auto Gaz Mazowsze z Wawy i powiedział, że przed przyjazdem regulacja luzów i wymiana świec obowiązkowe. Auto zostawiłem w Carserwis Łopuszańska Warszawa. Koszt usługi-kontrola luzów 200 PLN, uszczelka pokrywy zaworów 30 PLN i dodatkowo 106 PLN za wymianę 5 płytek czyli w sumie 336,36 PLN. Dodatkowo uzyskałem informację, że przy dwóch zaworach założyli najcieńsze płytki i następnym razem może się okazać niezbędny remont głowicy-robił ktoś ostatnio? Jakie to mogą być koszty?
grigoriew1
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): Cz 17:28, 19 sty 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 2010 1,2 BP+LPG
Imię: Grzegorz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości

cron