Witajcie
Wiele osób ma problem z tym, że przy gwałtownym ruszeniu spod świateł na jedynce pokazuje się lag w okolicy 3500rpm który trwa 1-2s i potem auto wyrywa do przodu. Po bojach z ASO w moim mieście dowiedziałem się, że:
"W trakcie badania examiner stwierdzono zastosowanie w fazie produkcji najnowszego oprogramowania zgodnie z SN 1024.12"
Tzn. "starsza" wersja oprogramowania powodowała gaśnięcie samochodu na wolnych obrotach, fiat wyeliminował gaśnięcie lecz efektem ubocznym jest odcięcie zapłonu przy ruszaniu.
Od razu mówię iż zabawa z czujnikiem sprzęgła nic nie da. Po odłączeniu (bądź wciśnięciu go <symulacja puszczonego sprzęgła>) znika oczywiście lag na jedynce ale pojawia się podbijanie obrotów przy zmianie biegu. Tzn jedziemy na 2 biegu 2500rpm, puszczamy gaz, wciskamy sprzęgło i obroty rosną do 2800rpm. Im większy przebieg na jednym odpaleniu silnika tym wyżej skaczą obroty (nawet o 800rpm). Centralka zaczyna wariować bo nie dostaje sygnału z czujnika wciśnięcia sprzęgła.
Silnik jak i problem występuje w autach: Panda II, Panda III, Punto EVO i Fiat 500.
Pozostaje czekać aż Fiat wypuści nowe oprogramowanie w co w sumie wątpię.
Gdybym wiedział, że auto będzie miało taką wadę to bym go nie kupował.
Pozdrawiam.