Ogrzewanie

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Ogrzewanie

Numer postu:#61  Postprzez Majkel_B » So 15:47, 01 gru 2018

1.3 JTD nie jest wiele lepsze pod tym względem. Raz że diesel, wolniej się nagrzewa i szybciej traci nagromadzone ciepło, a dwa żeby wskazówka temperatury osiągnęła poziom optymalny przy temperaturze -14st (jak dziś w nocy miałem) to muszę przejechać jakieś 15-17km.
>>>>> Zapraszam do tematu z moją Bianką <<<<<

Moja Bianka na Motostat:
Obrazek
Majkel_B
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 810
Dołączył(a): N 9:15, 04 cze 2017
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Panda: II 1.3 JTD Dynamic 2011r
Imię: Michał

Re: Ogrzewanie

Numer postu:#62  Postprzez adam1965 » So 19:21, 01 gru 2018

Więc nie dla jaj wielu ludzi powtarza że diesel nadaje się na dłuższe trasy a nie do jazdy po mieście
adam1965
Profesjonalista
 
Posty: 409
Dołączył(a): Pt 7:43, 29 wrz 2017
Lokalizacja: Małopolska
Panda: 1.1
Imię: Adam

Re: Ogrzewanie

Numer postu:#63  Postprzez AdaMs » So 20:00, 01 gru 2018

Majkel_B napisał(a):1.3 JTD nie jest wiele lepsze pod tym względem. Raz że diesel, wolniej się nagrzewa i szybciej traci nagromadzone ciepło, a dwa żeby wskazówka temperatury osiągnęła poziom optymalny przy temperaturze -14st (jak dziś w nocy miałem) to muszę przejechać jakieś 15-17km.


Kurcze somsiad! Ja to mam połowę po 3-4 km w te mrozy w benzynie :P

Z tym że 1.2 gorzej się grzeje to ja muszę się nie zgodzić. W P3 mam 1.2 i grzeje równie dobrze jak 1.1 w P2. Idąc dalej... W rodzinie mam jeszcze P2 z 2004 roku z silnikiem 1.2 60KM - po kupnie prawie wgl nie grzał... ale też wskazówka temperatury silnika nie dochodziła do połowy, klasyczny objaw uwalonego termostatu. Po wymianie - sauna.

Mało kto zwraca uwagę na uszkodzony termostat, niektórzy myślą że tak ma być, bo jak kupili używane auto to tak było...
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 33
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Ogrzewanie

Numer postu:#64  Postprzez morpheus1581 » So 20:24, 01 gru 2018

Bo diesla nie nagrzejesz na wolnych obrotach. Nie ma szans. Diesel aby osiągnął temp roboczą musi jechać.


To byście musieli widzieć jak autobus się nagrzewa przy tak niskich temp. Tam jest nawet 100 litrów płynu w układzie no ale tam mamy webasto :D a i tak ciężko czasem utrzymać temp. przy dużych mrozach
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Ogrzewanie

Numer postu:#65  Postprzez Majkel_B » So 20:35, 01 gru 2018

Marcin, zgadza się. Ja go najpierw odpalam, dając mu czas aby olej rozszedł się po silniku, w tym samym czasie ogarniam szyby w razie potrzeby i po jakichś 2-3 minutach ruszam. Po tych kilkunastu kilometrach silnik już jest nagrzany i mogę przekręcić pokrętło temperatury na max. Po chwili robi się sauna ;-)
>>>>> Zapraszam do tematu z moją Bianką <<<<<

Moja Bianka na Motostat:
Obrazek
Majkel_B
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 810
Dołączył(a): N 9:15, 04 cze 2017
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Panda: II 1.3 JTD Dynamic 2011r
Imię: Michał

Re: Ogrzewanie

Numer postu:#66  Postprzez morpheus1581 » So 23:07, 01 gru 2018

Bardzo mądrze postepujesz. To zdrowe dla turbiny.
A nie jak nieraz widzę sąsiadów pod blokiem, -15 a on diesla odpala i dzida do roboty :/
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron