Katalizator

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Katalizator

Numer postu:#1  Postprzez Complit » Cz 11:33, 28 paź 2010

Witam
Pada mi katalizator więc pojawił się pomysł zastąpienia go strumienicą. Technicznie jest to w miarę proste ale co z elektroniką? Co z sondą Lambda? Nigdy tego nie ruszałem stąd moje zapytanie. Proszę o podpowiedzi.
Complit
WOLF HUNTER
Avatar użytkownika
 
Posty: 1094
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Romford
Wiek: 41
Panda: 5.7 HEMI KUNG FU PANDA
Imię: Robert

Numer postu:#2  Postprzez Deacon » Cz 12:36, 28 paź 2010

zastanow sie dobrze nad strumiennica, jesli myslisz o takiej z allegro za 100-200zl.
nic ona nie da a niektorych przypadkach, moze wrecz zaszkodzic. oprocz glosniejszego wydechu nic nie uzyskasz bez jakichkolwiek modyfikacji silnika. poza tym, strumiennice dobiera sie do parametrow danego samochodu. pozadna strumiennica to kilka stowek.
ja juz bym wolal wstawic zwykly kawalek rury.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Numer postu:#3  Postprzez Complit » Cz 12:41, 28 paź 2010

Deacon napisał(a):zastanow sie dobrze nad strumiennica, jesli myslisz o takiej z allegro za 100-200zl.
nic ona nie da a niektorych przypadkach, moze wrecz zaszkodzic. oprocz glosniejszego wydechu nic nie uzyskasz bez jakichkolwiek modyfikacji silnika. poza tym, strumiennice dobiera sie do parametrow danego samochodu. pozadna strumiennica to kilka stowek.
ja juz bym wolal wstawic zwykly kawalek rury.


Nie pisałem jaką strumienicę chce kupić. Może być rura. Pisałem o problemie z oprogramowaniem. Co tam trzeba zmienić.
Complit
WOLF HUNTER
Avatar użytkownika
 
Posty: 1094
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Romford
Wiek: 41
Panda: 5.7 HEMI KUNG FU PANDA
Imię: Robert

Numer postu:#4  Postprzez Deacon » Cz 15:21, 28 paź 2010

sonda jest za czy przed katem? jak przed to z tego co pamietam nic nie musisz robic. jak za to juz jest problemik ale co zrobic to juz sie nie zaglabialem.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Numer postu:#5  Postprzez Wolfi » Cz 17:45, 28 paź 2010

kolektor zaloz z 1.2 MPI 75KM, druga sonde wspawujesz 15cm za pierwsza pod katem 60 stopni wzgledem pierwszej


info od maniaków co wycianaja katy w sc :D
Wolfi
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 980
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 42
Panda: 1.1

Numer postu:#6  Postprzez Vito » Cz 19:25, 28 paź 2010

Słyszałem, że można dać emulator sondy lambdy. Stosuje sie go jak ma sie LPG by ECU nie łapał błędów.
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Numer postu:#7  Postprzez dafi80 » Pt 8:43, 29 paź 2010

Nie zapomnijcie o przeglądach rejestracyjnych auto bez katalizatora możne nie przejść przeglądu, chyba ze to będzie wyglądało jak katalizator. Ta grze zastąpienie kawałkiem rury może odpaść.
Obrazek
dafi80
Wieczny driver
Avatar użytkownika
 
Posty: 337
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bukowno
Wiek: 43
Panda: 1,2 60 KM Dynamic +LPG
Imię: Sławomir

Numer postu:#8  Postprzez Complit » Pt 9:04, 29 paź 2010

Wolfi napisał(a):kolektor zaloz z 1.2 MPI 75KM, druga sonde wspawujesz 15cm za pierwsza pod katem 60 stopni wzgledem pierwszej


info od maniaków co wycianaja katy w sc :D

Wolfi a możesz mi dać jakiś namiar na centka? CO miał z tym do czynienia?
Complit
WOLF HUNTER
Avatar użytkownika
 
Posty: 1094
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Romford
Wiek: 41
Panda: 5.7 HEMI KUNG FU PANDA
Imię: Robert

Numer postu:#9  Postprzez Wolfi » Pt 10:55, 29 paź 2010

Jestes zalogowany przeciez na Autokaciku wiec wdepnij do nich do działu towarzyskiego i poczytaj sobie :)
Wolfi
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 980
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 42
Panda: 1.1

Numer postu:#10  Postprzez wojtassslg » N 18:41, 31 paź 2010

Wrzucam jakby komuś potrzeba było w miare miarodajnych wyników z analizatora spalin dla pandy 1.1 kat. 2007 z LPG 2 gen. Tartarini TEC99EVO z przebiegiem 41 tys. gaz był od 0km
No a pomiar był 3 tyg temu widać, że na benzynie jest git a na gazie widać jak ta instalacja jest ciu**** i cieżko było spisać wyniki bo wszystko PŁYWAŁO, aż strach pomysleć jak to wyglada podczas normalnej jazdy...

Bieg Jałowy Gaz Benzyna
CO% Vol 0,9 (0,49; 0,3) 0,01
HC ppm 92 0
CO2 % 12,7 14,8
O2 % Vol 0,37 0,38
Lambda 0,97 1
Temp. oleju oC 74 75

2000 – 2300 obr/min Gaz Benzyna
CO% Vol 0,07 0,0
HC ppm 43 1
CO2 % 13,1 15,0
O2 % Vol 0,08 0,05
Lambda 0,98 1
Temp. oleju oC 76 78



Bieg jałowy (przy dłuższym nagrzaniu) Gaz
CO% Vol 0,13
HC ppm 7
CO2 % 13,3
O2 % Vol 0,37
Lambda 1
Temp. oleju oC 80[/b]
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 34

Numer postu:#11  Postprzez 12pawel » Pn 12:21, 27 gru 2010

Bez emulatora sondy lambda nie da się wyrzucić katalizatora. Sonda lambda za katalizatorem porównuje skład spalin z przed i za katalizatorem jeśli skład (głównie wszystkie NO) nie ulegnie zmianie to komp od razu wyrzuca błąd katalizatora i po sprawie. Bez oszukania sondy emulatorem nie wyrzucicie katalizatora.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron