[diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

[diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#1  Postprzez Dreamcatcher » Wt 11:45, 30 paź 2012

Hej
Mam taką oto zagwozdkę: po odpaleniu auta na zimnym silniku, gdy autko postoi dłużej, silnik nierowno pracuje i obrotomierz skacze w zakresie mniej więcej 850-1350rpm. Po kilku sekundach praca się normuje. Szczegolnie jest to odczuwalne gdy jest zimno na zewnątrz jak dzis (poniżej zera). Latem czasem poprostu obroty są trochę wyższe przez te kilka sekund po odpaleniu. Jest się czym przejmowac?
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2047
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#2  Postprzez djkodi » Wt 16:36, 30 paź 2012

to będzie objaw że cylindry i wtryski są zimne a ON jest gęsta i ciężko jest jej te pierwsze wtryśnięcia dać
i mogąc ci się już pomału świece żarowe kończyć
przejmować się nie ma czym przy dieselach to normalne
djkodi
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): Pt 22:36, 06 kwi 2012
Lokalizacja: Świątniki Górne
Wiek: 32
Panda: 1,1 2004r. VAN => osobowy
Imię: Marcin

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#3  Postprzez Dreamcatcher » Wt 17:24, 30 paź 2012

Może być. Jak za dnia postoi tylko kilka godzin to pali w zasadzie normalnie.
Akurat świece mam nowe. Tzn. roczne.
Zalałem dziś nowe paliwko - zobaczymy co to da. Może akurat mają już zimowe.
Dziś zauważyłem, iż puszka filtra paliwa zaczyna się robić wilgotna. Kiedyś już ładnie ciekło i po paru dokręceniach dałem nowy wkład filta (uszczelka w komplecie). Z tym iż wiosną poszedł nowy wkald filtra i trochę mnie to smuci.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2047
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#4  Postprzez Pawell82 » Wt 19:23, 30 paź 2012

Dreamcatcher napisał(a):Może być. Jak za dnia postoi tylko kilka godzin to pali w zasadzie normalnie.
Akurat świece mam nowe. Tzn. roczne.
Zalałem dziś nowe paliwko - zobaczymy co to da. Może akurat mają już zimowe.
Dziś zauważyłem iż puszka filtra paliwa zaczyna się robić wilgotna. Kiedyś już ładnie ciekło i po paru dokręceniach dałem nowy wkład filta (uszczelka w komplecie). Z tym iż wiosną poszedł nowy wkald filtra i trochę mnie to smuci.
Ale sprawdź świece, bo mogła się spalić jedna i w tedy może kuleje na jednym cylindrze . Więc sprawdź :!:
PCP
Podłączenie pod FiatECUScan , Kasowanie błędów . Procedura Proxi (osiowanie)

Moja Panda : viewtopic.php?f=45&t=2851
Pawell82
Księżycowy Jimm
Avatar użytkownika
 
Posty: 1788
Dołączył(a): N 11:16, 19 lut 2012
Lokalizacja: [KOS] Oświęcim / Chrzanów
Wiek: 42
Panda: PANDA 1.2 8V Classic My Life rok 2011
Imię: Paweł

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#5  Postprzez OsiemKilo » Wt 23:11, 30 paź 2012

A co z ssaniem?
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#6  Postprzez Franek16i » Wt 23:57, 30 paź 2012

lipna ropa i tyle, dzisiaj ciotka wyjezdzila i zostawila na rezerwie ropa jaka:/, 10 litrow super gold? i zalatwilo sprawe, jeszcze maja ta tak jakby letnia rope czy cos, i dlatego problemy, w tamtym roku w zimie gro stacji sprzedawalo jeszcze nieprzystosowana do zimy czy cos i dlatego tez ludzie problemy mieli, jak ropa to przy takich temp tak sie dzieje raczej nie mowie juz przy -20, bo potrafi zamarznac, i wogole nie mowie jak wzbogacaja paliwka:/ tzn. wytraca sie parafina itp., jak lejesz najtansza rope, to np. na 30 litrow ropy wlej litr benzyny i po sprawie, ale zaraz po odpaleniu z 3-5 sekund pochodzi tak dziwnie i sie unormuje:) co do zimowego to bym nie wierzyl:D ze juz maja:)
Ostatnio edytowano Pn 20:18, 05 lis 2012 przez Zwierzak, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Naruszenie punktu 5. i 11. regulaminu forum
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#7  Postprzez Dreamcatcher » Śr 9:18, 31 paź 2012

ha czyli nie ma co wierzyc, że verva to dobre paliwo. Zamiast denaturatu pewnie lepszy będzie uszlachetniacz.

Te może poprostu w baku jest woda (wczoraj rano odpalałem jeszcze na rezerwie) i po wypaleniu baku wystarczy przeczyścić bak?
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2047
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#8  Postprzez Deacon » Śr 11:30, 31 paź 2012

po prostu nie dopuszczac, zeby jezdzic na rezerwie, bo na dnie moze byc rozny syf. w zimie mozesz dolac jakiegos depresatora np: firmy Skyyd.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#9  Postprzez Franek16i » N 21:09, 04 lis 2012

ja nie wierze w takie bajeczki typu uszlachetniacze itp., lepiej dolac troszke benzynki i po sprawie, z tego co doswiadczylem to super gold ze statoil jest chyba bez kitu dobry, no ale w okresie zimowym cena:D jest superancka:D
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#10  Postprzez Szopek » N 23:21, 04 lis 2012

Z tego co wiem to dolewanie benzyny do ropniaka jest po prostu samobójstwem dla silnika ;)
Szopek
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 411
Dołączył(a): Śr 20:51, 15 lut 2012
Lokalizacja: Bychawa/Lublin
Wiek: 35
Panda: 1.3 M-jet (Black&Yellow edition)
Imię: Kamil

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#11  Postprzez bart_tychy » Pn 1:22, 05 lis 2012

też słyszałem o sposobie z benzyną. A co do Twoich obaw, wydaje mi się że nie masz się czym przejmować skoro dzieje się tak na zimnym silniku. Gorzej gdyby się tak działo na ciepłym
bart_tychy
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1058
Dołączył(a): Wt 17:27, 02 lis 2010
Lokalizacja: Tychy
Wiek: 35
Panda: była, ale nie ma :( jest paseratti
Imię: Bartek

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#12  Postprzez Franek16i » Pn 1:37, 05 lis 2012

samobojstwo pewnie tak, ale w jakich ilosciach:) ja mowie na 60 litrow lalem gora litr benzyny:) 160 tys nalatane i nic sie nie dzieje:) wiekszosc ludzi tak robi:)
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#13  Postprzez bart_tychy » Pn 4:23, 05 lis 2012

a w jakim aucie? bo wiesz stare "śmierdziele" wszystko przepalą, nawet mocz (testowane w golfie I) w rodzinie wszyscy mamy diesele i nikt mi tej metody nie podawał. Słyszałem o oleju do dwusuwów. Nawet pewien kolega z forum tak stosuje.
bart_tychy
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1058
Dołączył(a): Wt 17:27, 02 lis 2010
Lokalizacja: Tychy
Wiek: 35
Panda: była, ale nie ma :( jest paseratti
Imię: Bartek

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#14  Postprzez Deacon » Pn 11:54, 05 lis 2012

uszlachetniacz a depresator to roznica. tez pierwszy ma nam polepszyc wlasciwosci paliwa, drugi zapobiega wydzielaniu sie parafiny z ropy przy niskich temperaturach. lanie benzyny do common raila? heh na to bym nie wpadl - no ale co kto woli. ja tam wole nalac jakiegos depresatora i miec spokojna glowe.
co do olej 2T (do dwusuwow) - wlasnie jestem w fazie testowania :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#15  Postprzez Franek16i » Śr 16:47, 07 lis 2012

samochod Z 2007 1.9 tdi ok 140 km , drugi comon rail 2.3 i wlasnie z nim byly problemy z tymi specyfikami czy nawet tym co deacon mowi :/ dlatego po tym troszke benzyny teraz i wogole problemow nie ma:) a lata duze przebiegi rocznie:) ale mowie w rozsadnych ilosciach i tylko przy duzych mrozach powyzej -20;)
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron