Strona 3 z 3

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: N 16:52, 09 cze 2019
przez marian1981.02
No właśnie też mi ostatnio puściła śruba z lewej strony i okazało się, że jest zerwany gwint w obudowie silnika.
Dałem nową nieco dłuższą śrubę i na razie trzyma. To jakaś częsta przypadłość w pandach?

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: N 21:29, 09 cze 2019
przez adam1965
Przecież to jest tworzywo.
Wszystko ma swoją wytrzymałość.
Moze ktoś za mocno dokręcił ?

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: N 22:26, 09 cze 2019
przez marian1981.02
Tego nie wiem czy ktoś za mocno dokręcił. Co masz na myśli, że tworzywo? To jest chyba aluminium tam gdzie jest gwint w obudowie silnika.

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: N 22:54, 09 cze 2019
przez adam1965
Demontowałem 2 kolektory w Pandzie i nie widziałem tam aluminium lecz tworzywo .
Natomiast nakrętka jest chyba brązowa w nim zatopiona.
Zniszczenie gwintu może być spowodowane wkręcenim złej śruby ( uszkodzony gwint ) lub pod kątem (krzywo ) oraz zbyt mocno



Obrazek

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: Pn 7:09, 10 cze 2019
przez marian1981.02
Zdjęcie masz mało wyraźne i pokazuje chyba prawą stronę gdy patrzymy na przód auta, a mi chodzi o lewą i dałbym sobie rękę uciąć, że jest to wkręcone do korpusu silnika.


Obrazek

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: Pn 10:10, 10 cze 2019
przez Dominik234
Na zdjęciu Mariusza jest filtr dla 1.2 69KM, stąd może różnica w stosunku do zdjęcia Adama.

Z ciekawości: z tego co widzę rurę dolotową, czy jak ona się tam zwie, masz wyprowadzoną na lewą stronę, u mnie jest po przeciwnej - prawej. Czy w przedniej części obudowy osłony masz logo FIAT? Zastanawiam się, czy były montowane na lewą/prawą, czy też po prostu obudowę masz do góry nogami przykręconą...

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: Pn 11:07, 10 cze 2019
przez marian1981.02
Zdjęcie nie jest moje tylko z internetu. Ja mam po drugiej stronie tą rurkę.

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: Pn 16:53, 10 cze 2019
przez adam1965
Moja pomyłka.
Podałem kolekor do Pandy 1.1 a nie 1.2 :facepalm:

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: Pn 20:53, 10 cze 2019
przez adam1965
Miałem chwilę wolną i trochę pogrzebałem w Eper
I jak widzę 1.2 mają też kolektory jak 1.1 z tworzywa oraz metalowy.
Obrazek
Ale jak trafisz na zdolniachę który uszkodzoną śrubę stalową będzie chciał wkręcić w kolektor ze stopu alu to też uwali gwint.
I nie ma tutaj że te typy tak mają lecz po prostu nieudolny mechanik

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: Wt 17:21, 11 cze 2019
przez marian1981.02
Z tym, że ja nie wiem czy kiedykolwiek to ktoś ruszał. Po prostu otworzyłem teraz w sobotę maskę i śruba leżała obok, a auto mam przeszło dwa lata.

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: Wt 19:10, 11 cze 2019
przez adam1965
No to mogła się odkręcić od wstrząsów silnika.

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: Śr 7:28, 12 cze 2019
przez marian1981.02
W sumie to nie wiem czy przy wymianie filtra mechanik to odkręca? Bo dostęp do trzech śrub od spodu jest chyba kiepski. Muszę mu na to zwrócić uwagę.

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: N 0:38, 11 sie 2019
przez hubi
Podpinam się pod temat. Wyskoczył mi wtyk z gniazda, z lewej strony obudowy filtru powietrza. Takie coś jak na obrazku:
https://zapodaj.net/9c38ea7a0b09a.jpg.html
Po ponownym włożeniu do gniazda (w tworzywie) trzyma się bardzo słabo, jeden próg zwalniający i obudowa znów wyskakuje, także z tej uszczelki o największej średnicy. Moje pytanie - jak fachowo nazywa się ta część (wtyk)? Chciałbym ją wymienić, ale nigdzie nie natknąłem się na coś takiego. Ewentualnie, czy dałoby się może nagwintować to gniazdo i dać tam zwykłą śrubę?

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: N 3:40, 11 sie 2019
przez arnold
Tą tulejkę można przykleić klejem cyjanoakrylowym.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Obudowa filtra powietrza.

PostNapisane: Wt 22:13, 20 sie 2019
przez hubi
Na razie nie fiksowałem tego klejem, a po prostu zdjąłem sprężynkę z obudowy. I jak na razie wszystko się trzyma i nie wypada. Wiadomo, ten wtyk/szpilkę/nie wiem jak to nazwać, można dosyć łatwo wyjąć, ale po każdej jeździe sprawdzam co i jak pod maską i wszystko się w miarę trzyma. Może jeszcze wymienię tę największą uszczelkę.