Kilka problemów z moją Pandą...
Napisane: So 19:03, 07 lip 2012
Mam kilka problemów natury mechanicznej...
Pierwszy z nich, dość denerwujący, to szarpanie samochodem, które objawia się przeważnie na 1-2 biegu, po spuszczeniu nogi z gazu. Wyczytałem na innym forum, że to może być wina poduszki skrzyni, ale nie wiem, jak to dokładnie zdiagnozować, a później jak ją wymienić. Znalazłem też opinie, że to może być sprzęgło, ale było ono niedawno wymieniane, a szarpanie występowało już przed jego wymianą.
Drugi problem to skrzypienie i stukanie przy kręceniu kierownicą, czy podczas jazdy po nierównościach... Problem zaczął się po wymianie amortyzatorów i łożysk. Dzieje się to tylko, gdy jest ciepło/gorąco. Podjechałem tam gdzie mi to robili, ale pech chciał, że było chłodno i nic nie znaleźli...
Niestety, mechanik jest do 15, a z racji tego, że pracuję, ciężko mi jest wziąć sobie urlop tylko po to, aby mechanik mógł szukać przyczyny problemu...
Trzeci problem, to kierownica, która chodzi strasznie ciężko... Czytałem, że w nasze samochody tak mają, ale u mnie wygląda to tragicznie - na parkingu czy w korku trzeba się sporo nasiłować, aby pokręcić kółkiem... Nie ma możliwości aby w jakiś sposób poprawić komfort kręcenia kierownicą?
Dodam, że samochód mam bez wspomagania, a po podniesieniu samochodu, przez kilka dni kierownica chodzi jakby lżej, a następnie sytuacja wraca do stanu poprzedniego...
Przymierzam się też montażu wspomagania, bez wymiany maglownicy, bo podobno nie ma takiej potrzeby, ale znowu, czy duże opory nie będą po jakimś czasie zabójcze dla silnika wspomagania?
Z góry dzięki za pomoc i wszelkie sugestie
Pierwszy z nich, dość denerwujący, to szarpanie samochodem, które objawia się przeważnie na 1-2 biegu, po spuszczeniu nogi z gazu. Wyczytałem na innym forum, że to może być wina poduszki skrzyni, ale nie wiem, jak to dokładnie zdiagnozować, a później jak ją wymienić. Znalazłem też opinie, że to może być sprzęgło, ale było ono niedawno wymieniane, a szarpanie występowało już przed jego wymianą.
Drugi problem to skrzypienie i stukanie przy kręceniu kierownicą, czy podczas jazdy po nierównościach... Problem zaczął się po wymianie amortyzatorów i łożysk. Dzieje się to tylko, gdy jest ciepło/gorąco. Podjechałem tam gdzie mi to robili, ale pech chciał, że było chłodno i nic nie znaleźli...
Niestety, mechanik jest do 15, a z racji tego, że pracuję, ciężko mi jest wziąć sobie urlop tylko po to, aby mechanik mógł szukać przyczyny problemu...
Trzeci problem, to kierownica, która chodzi strasznie ciężko... Czytałem, że w nasze samochody tak mają, ale u mnie wygląda to tragicznie - na parkingu czy w korku trzeba się sporo nasiłować, aby pokręcić kółkiem... Nie ma możliwości aby w jakiś sposób poprawić komfort kręcenia kierownicą?
Dodam, że samochód mam bez wspomagania, a po podniesieniu samochodu, przez kilka dni kierownica chodzi jakby lżej, a następnie sytuacja wraca do stanu poprzedniego...
Przymierzam się też montażu wspomagania, bez wymiany maglownicy, bo podobno nie ma takiej potrzeby, ale znowu, czy duże opory nie będą po jakimś czasie zabójcze dla silnika wspomagania?
Z góry dzięki za pomoc i wszelkie sugestie