Nierówna praca silnika.
Napisane: Pt 1:31, 15 cze 2012
Witajcie,
Mam problem. Od kiedy wymieniłem przewody WN, silnik zaczął stroić fochy. Jeśli mamy obroty mniejsze niż 2500rpm i mocniej depniemy gaz to szarpie, jakby się dławił i co jakiś czas strzela w filtr powietrza (gaz fabryczny). Powyżej 3000rpm można deptać do oporu i jedzie normalnie. Problem w tym, że taka jazda sporo kosztuje (ponad 11l LPG/100km) dlatego chciałbym się tej usterki jak najszybciej pozbyć.
FES pokazał coś takiego:
Zainteresowały mnie czasy ładowania cewki. Czy to znaczy, że jest uwalona?
Mam problem. Od kiedy wymieniłem przewody WN, silnik zaczął stroić fochy. Jeśli mamy obroty mniejsze niż 2500rpm i mocniej depniemy gaz to szarpie, jakby się dławił i co jakiś czas strzela w filtr powietrza (gaz fabryczny). Powyżej 3000rpm można deptać do oporu i jedzie normalnie. Problem w tym, że taka jazda sporo kosztuje (ponad 11l LPG/100km) dlatego chciałbym się tej usterki jak najszybciej pozbyć.
FES pokazał coś takiego:
ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: km
Ilość ponownych zapisów:
Obciażenie silnika: 6,875 Kg/h
Wyprzedzenie zapłonu: 9,6 °
Ciśnienie atmosferyczne: 985 mBar
Stan silnika: W ruchu
Czas wtrysku: 1,886 ms
Kąt przepustnicy: 0,1 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Wypadające zapłony (uszkodz. katalizatora): Ok
Sonda lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 750 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 2,4 %
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Włączony bieg: 0
Rozruch silnika:
Centralka silnika:
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 1,000 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 1,015 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 1,108 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,966 V
Czas ładowania cewki 1: 2,008 ms
Czas ładowania cewki 2: 1,966 ms
Czas ładowania cewki 3: 0,104 ms
Czas ładowania cewki 4: 0,000 ms
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %
Zainteresowały mnie czasy ładowania cewki. Czy to znaczy, że jest uwalona?