Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika.

PostNapisane: Pt 1:31, 15 cze 2012
przez Jarecki8810
Witajcie,

Mam problem. Od kiedy wymieniłem przewody WN, silnik zaczął stroić fochy. Jeśli mamy obroty mniejsze niż 2500rpm i mocniej depniemy gaz to szarpie, jakby się dławił i co jakiś czas strzela w filtr powietrza (gaz fabryczny). Powyżej 3000rpm można deptać do oporu i jedzie normalnie. Problem w tym, że taka jazda sporo kosztuje (ponad 11l LPG/100km) dlatego chciałbym się tej usterki jak najszybciej pozbyć.

FES pokazał coś takiego:

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: km
Stan licznika przy ostatnim programowaniu: km
Ilość ponownych zapisów:
Obciażenie silnika: 6,875 Kg/h
Wyprzedzenie zapłonu: 9,6 °
Ciśnienie atmosferyczne: 985 mBar
Stan silnika: W ruchu
Czas wtrysku: 1,886 ms
Kąt przepustnicy: 0,1 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Wypadające zapłony (uszkodz. katalizatora): Ok
Sonda lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 750 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 2,4 %
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Włączony bieg: 0
Rozruch silnika:
Centralka silnika:
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 1,000 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 1,015 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 1,108 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,966 V
Czas ładowania cewki 1: 2,008 ms
Czas ładowania cewki 2: 1,966 ms
Czas ładowania cewki 3: 0,104 ms
Czas ładowania cewki 4: 0,000 ms
Pozycja pedału przyspieszenia: 0,0 %



Zainteresowały mnie czasy ładowania cewki. Czy to znaczy, że jest uwalona?

Re: Nierówna praca silnika.

PostNapisane: Pt 12:37, 15 cze 2012
przez johnydeep
na to wychodzi, nowe kable nie oznacza dobre, wsadz stare ponownie i problem powinnien zniknać, a nowe oddasz na reklamacje, strzały w kolektorze znacza o tym ze iskra ci lata po kablach, badz masz 1 fajke nie załażona na swiece, badz cewki. innej opcji praktycznie nie ma skoro auto wczesniej chodziło :)

Re: Nierówna praca silnika.

PostNapisane: So 0:44, 16 cze 2012
przez mzungu86
na sto procent kable są nieprawidłowo założone, miałem to samo, ciężko rękami to poprawnie zrobić, ja użyłem fachowych szczypiec którymi nałożyłem fajkę na świece do samego końca aż poczułem kliknięcie dzięki temu wiedziałem że siedzi poprawnie i problem minął, sprawdź u siebie jestem pewny że to pomorze:]

Re: Nierówna praca silnika.

PostNapisane: So 1:41, 16 cze 2012
przez Jarecki8810
pomoże

:mrgreen:


Dobra, dziś się poszarpię z nimi jeszcze trochę. Ale ten, który zaprojektował tak gówniany dostęp do świec powinien do końca życia ludziom za free kable zakładać. :strzela:

Re: Nierówna praca silnika.

PostNapisane: So 10:10, 16 cze 2012
przez mzungu86
"pomoże"
oj tam oj tam, późno już było gdy to pisałem w dodatku pod wpływem ;)

Re: Nierówna praca silnika.

PostNapisane: Pn 21:53, 18 cze 2012
przez oxydian
Te koncowki kabli, ktore ida do cewki wymagaja czasami lekkiego rozgiecia, musza wchodzic z oporem w gniazdka a nie latac luzno. Z reszta widac w danych z FES, ze jedna cewka nie podaje napiecia (czas ladowania - 0,000ms). Tak sie sklada, ze dzis zmienialem kable (NGK) i mialem podobne zjawisko :) Niewykluczone też, ze akurat padła cewka... ale zrob tak jak Ci mowie i raczej problem zniknie.