Strona 1 z 3

1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: Pt 16:21, 01 cze 2012
przez Deacon
witam

dzisiaj rano klekot strzelil focha ale po kolei.
warunki: auto stalo 8h pod chmurka od 22-6 (w pracy bylem), rano zaczal padac deszcz, temp. 13st.C, bak w 3/4 zalany ON (na Lotosie), wczesniej zero jakichkolwiek problemow z odpalaniem, akumulatro nowy naladowany, nie ubywa oleju ani plynu chlodniczego

objawy: odpalam, silnik zalapuje na 2sek i gasnie, odpalam znowu - silnik zalapuje na 5 sek i znowu gasnie, powtarzam probe kilkakrotnie i dalej to samo. rozrusznik kreci jak szlony :) nie zapalaja sie zadne inne kontrolki oprocz tych, ktore normalnie sie zapalaja przy odpalaniu.
ide na zywiol - odpalam ponownie i dodaje troche gazu. silnik wchodzi na obroty ale nie rowno i po chwili zaczyna normalnie pracowac.
jednak z rury leci bialy dymek a pod rura mam czarna plame czegos (nie wiem czego bo plama plywa w kaluzy). po przylozeniu reki pod rure nie widac, zeby czyms zygal - reka sucha.
daje mu troche pochodzic i ruszam. dymek znika po nagrzaniu sie silnika do tem wlasciwej. czuc jednak, ze auto ma mniej mocy.
zajechalem do domu i poszedlem spac. teraz go odpalilem to zapalil normalnie i dymku juz nie ma.

pytanie: WTF? :)
1. wilgoc? Multijety sa znane z tego, ze sa wrazliwe na wilgoc ale nigdy nie mialem tak wczesniej.
2. zapchany katalizator? robie bardzo krotkie trasy 2x5km dziennie. czarna plama to mogla byc sadza z kata.
3. EGR?

jakies inne sugestie? co moge sprawdzic i jak?

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: Pt 16:41, 01 cze 2012
przez Jarecki8810
Filtr paliwa mógł zaleźć mazutem.

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: Pt 16:48, 01 cze 2012
przez Szopek
Jarecki8810 napisał(a):Filtr paliwa mógł zaleźć mazutem.

Mało prawdopodobne aby to było przyczyną, mój był prawie całkowicie zapchany a auto chodziło. Zastanawiałbym się nad tą wilgocią, albo może immo w kluczyku Ci wariuje, próbowałeś na zapasowaym?

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: Pt 17:08, 01 cze 2012
przez Jarecki8810
Szopek napisał(a):
Jarecki8810 napisał(a):Filtr paliwa mógł zaleźć mazutem.

Mało prawdopodobne aby to było przyczyną, mój był prawie całkowicie zapchany a auto chodziło. Zastanawiałbym się nad tą wilgocią, albo może immo w kluczyku Ci wariuje, próbowałeś na zapasowaym?


Na pewno powodem niewkręcania i gaśnięcia silnika jest IMMO. Na pewno.

Immo w ogóle nie pozwoli silnikowi się uruchomić. Co więcej zasygnalizuje to kontrolką.

Co do tematu filtra- jest taka możliwość i to, że u Ciebie jeszcze nie gasł to nie znaczy, że wszędzie ma tak samo być. Ja bym mu się przyjrzał.

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: Pt 18:30, 01 cze 2012
przez johnydeep
NIe ma nic gorszego niz sytuacji w której auto niby chodzi a nie chodzi, i jeszcze zadnych błedów nie ma to juz wogole... Wg.mnie szkoda gdybania na forum w takiej sytyacji bo podczas dyskusji każde bedzie wymyslał co mu przyjdzie do głowy :) od różnego rodzaju czujników których w JTD jest od groma, EGR., turbo, kompresja, swiece, itp. oraz oczywiscie nie moze braknać winy paliwa oraz filtrów :)
PS.
Tylko ja wiem co sie zepsuło na 100% :) - Panda sie zepsuła :)

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: Pt 18:45, 01 cze 2012
przez Deacon
olej i wszystkie filtry byly wymieniane ok 2000km temu (Mann) wiec malo prawdopodobne, zeby filtr byl zapchany.
teraz nim jezdzilem - odpala i jezdzi normalnie. :hmm:

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: Pt 19:47, 01 cze 2012
przez t-przemek
Moim zdaniem najbardziej prawdopodobna była twoja teza z zapchanym katalizatorem. Diesel potrzebuje wyższych obrotów, żeby żyć i raczej lubi dłuższe trasy niż miasto a jak sam piszesz najczęściej robisz po 5km, "wyprostuj" mu rurę od czasu do czasu :) (nie mówię żeby go orać czy coś takiego, myślę że wiesz o czym mówię). A jak podpinasz kompa to coś wywala?

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: Pt 20:09, 01 cze 2012
przez Deacon
no ostatnio zrobilem trase na zlot wiec 2x 160km powinno go przedmuchac. chyba, ze wlasnie go ruszylo i cos sie pozatykalo. dzisiaj podepne do FES'a i zoabcze.

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: Pt 21:22, 01 cze 2012
przez Dreamcatcher
Myślę iż jeśli problem się nie powtórzył to nie warto się przejmować: wystarczy obserwować.
Jeśli by EGR lub turbo szwankowało to auto straciło by przede wszystkim na dynamice.
Z ciekawości oczywiście można się podpiąć i zobaczyć czy komp nie zapisał jakiś błędów, ew. zrobić test w czasie jazdy.

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: Pt 22:03, 01 cze 2012
przez OsiemKilo
Ha Ha! Miałem taką samą sutuacje w tamtym roku, bodajże w kwietniu. W nocy padało, rano wsiadłem w pande zagrzałem świece, odpaliłem i po 5 sekundach silnik zgasł, przy drugim podejściu silnik nie zagadał, przy trzecim zapalił na 2 sekundy. Poźniej kręciłem go z gazem wciśnietym to troche paliwa przewalił ale nie zagadał.
Jako, że mi sie wtedy spieszyło to wsiadłem w poczciwą peżocinke (drugie autko) i pojechałem. Tego samego dnia po południu, jak wróciłem, spróbowałem jeszcze raz odpalić zły na pande jak cholera, a ona zagadała od strzała. Nie mam pojęcia co to było, nic z tym nie robiłem, problem nigdy sie już nie powtórzył.
t-przemek napisał(a):Moim zdaniem najbardziej prawdopodobna była twoja teza z zapchanym katalizatorem. Diesel potrzebuje wyższych obrotów, żeby żyć i raczej lubi dłuższe trasy niż miasto a jak sam piszesz najczęściej robisz po 5km, "wyprostuj" mu rurę od czasu do czasu :) (nie mówię żeby go orać czy coś takiego, myślę że wiesz o czym mówię). A jak podpinasz kompa to coś wywala?

Ja swoje auto regularnie przeganiam, więc teza z zapchanym katem nie pasuje. No chyba, że w wydechu sie myszy zagnieźdiły :razz:

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: Pt 22:20, 01 cze 2012
przez Mastertoon
W takim razie zostaje wilgoć :)

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: Pt 22:36, 01 cze 2012
przez JaceK
W późniejszym procesie produkcji silnika pamiętam że zaczęto montować EGR z cewką ( to czarne z wtyczką ) uszczelnione silikonem, bo jak mi się obiło o uszy to woda się dostawała czy wilgoć, do końca juz nie pamiętam...

Montaż był chyba do Idei i do pandy też

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: Pt 23:58, 01 cze 2012
przez Deacon
FES pokazuje tylko blad przeplywki, ktora tez jest do wymiany. czyli jak OsiemKilo pisze, przyczyna jest wilgoc. dziwne bo przeciez misiek nie pierwszy raz spal na deszczu i nigdy potem nie marudzial a tu wczoraj taki foch :)
czyli nie ma sie czym przejmowac :) dzieki wszystkim za pomoc :ok:

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: So 0:01, 02 cze 2012
przez Jarecki8810
Mój dziś rano też przez chwilę popierdywał na gazie. Ale po kilku minutach jazdy, jak wilgoć zniknie od ciepła z silnika, wszystko wraca do normy.

Re: 1.3 Multijet gasnie po odpaleniu

PostNapisane: So 0:49, 02 cze 2012
przez OsiemKilo
Deacon napisał(a):FES pokazuje tylko blad przeplywki, ktora tez jest do wymiany. czyli jak OsiemKilo pisze, przyczyna jest wilgoc. dziwne bo przeciez misiek nie pierwszy raz spal na deszczu i nigdy potem nie marudzial a tu wczoraj taki foch :)
czyli nie ma sie czym przejmowac :) dzieki wszystkim za pomoc :ok:

Mój też cały czas pod chmurką i obstawiam, że tamten deszcz nie róznił sie wiele od innych :P
Faktem jest, że jak jest deszczowa pogoda to czasami czuć spadki mocy :/

JaceK napisał(a):W późniejszym procesie produkcji silnika pamiętam że zaczęto montować EGR z cewką ( to czarne z wtyczką ) uszczelnione silikonem, bo jak mi się obiło o uszy to woda się dostawała czy wilgoć, do końca juz nie pamiętam...

Montaż był chyba do Idei i do pandy też

Czyli winny za takie zachowanie może byc EGR? Hmm, dobrym rozwiązaniem w takiej sutuacji wydaje się być uszczelnienie... tylko czego, cewki czy wtyczki?? JaceK jakbyś sobie przypomniał o co tam chodzi to daj znać.