Strona 1 z 2

Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Pt 17:34, 13 kwi 2012
przez Szopek
Cześć. Czy jest ktoś w stanie podać mi oznaczenie filtra paliwa do multijeta?

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Pt 17:39, 13 kwi 2012
przez Zwierzak
Filtron:

PE 982 lub w wersji EURO5 PP 966/3

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Pt 17:47, 13 kwi 2012
przez Szopek
Tak myślałem. Dzięki wielkie. Czy możliwy jest znaczny (ogromny) spadek mocy przez zapchany filtr paliwa?. Jeżdżę ponad rok z brakiem przyspieszenia i ciągle zastanawiałem się czego to być tego wina.

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Pt 17:49, 13 kwi 2012
przez Zwierzak
Możliwa i zarazem najtańsza opcja braku mocy

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Pt 17:49, 13 kwi 2012
przez kuchar
A jaki przebieg ew ile czasu nie wymieniałeś filtra??

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Pt 17:51, 13 kwi 2012
przez Szopek
230 tyś. Nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany, bo wszyscy mechanicy do tej pory sądzili że filtr jest niewymienny :wink:
Zastanawiam się czy do niego nie zajrzeć, ale nie jestem pewny czy przykręcanie go ponownie będzie dobre

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Pt 17:59, 13 kwi 2012
przez Zwierzak
Filtr nie jest jakoś megadrogi więc najlepiej go wymień :)

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Pt 18:00, 13 kwi 2012
przez Szopek
Zamierzam, ale z ciekawości bym zajrzał do niego teraz, tylko obawiam się, że stara uszczelka może się zniszczyć

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: So 21:18, 14 kwi 2012
przez 2fast
Szopek napisał(a):Zamierzam, ale z ciekawości bym zajrzał do niego teraz, tylko obawiam się, że stara uszczelka może się zniszczyć


Witam kolegę :-)
Kup filtr oryginalny nie jest drogi w sumie. Kupisz zamiennik założysz i będziesz wymieniał co 20tyś. Kupując ordżinalny pojeździsz przynajmniej 60 tyś, mało tego masz w komplecie oring itd... - wystarczy odkręcić zapodać i po robocie. Jeśli chcesz to podaj Vin na zagmar1984@gmail.com napiszę ci dokładny koszt ale pewnie między 70 a 100 zł.


Szopek napisał(a):230 tyś. Nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany, bo wszyscy mechanicy do tej pory sądzili że filtr jest niewymienny :wink:
Zastanawiam się czy do niego nie zajrzeć, ale nie jestem pewny czy przykręcanie go ponownie będzie dobre


Gdzie ty to auto serwisujesz :P Filtr paliwa 1.3 Mj wymiana co 60 tyś .
Jeśli ten filtr wytrzymał 230 tyś to moje gratulacje :jejeje: znaczy że jest dobry :zakrecony:

Piszesz o braq przyśpieszenia - sprawdź zawór EGR może się zacinać nie zawsze komputer będzie sygnalizował usterkę, posprawdzaj przepływkę może być uszkodzona. Ogólnie jak sprawdzisz to co napisałem to napisz mam jeszcze kilka pomysłów :-) .

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Pn 19:09, 16 kwi 2012
przez Szopek
Odkręciłem filtr, było tam jednym słowem czarno. Dowiedziałem się też, że filtr jednak zmieniany był, ale dość dawno :D Niestety co się okazało znajomy przywiózł mi nie ten filtr co trzeba i tutaj uwaga bo są 2 typy Filtron PE 982:

taki, który z tego co wyczytałem pasuje tylko do Opli (wszystko jest indetyczne oprócz gniazda):
Obrazek


oraz taki, który powinien być:
Obrazek

Mam nadzieje, że jutro dostane odpowiedni, zobaczymy czy coś dało. Przy okazji okazało się, że wtyczka przy przepływce nie była do końca wciśnięta, przez co mogła nie łączyć.

PS. Autor tematu nie zaniedbuje auta, czasem po prostu woli wymienić coś co trzeba zrobić najpierw :D

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Cz 11:37, 26 cze 2014
przez XWRJJX
Witam. Postanowiłem dołączyć się do tematu, gdyż dotyczy również filtra paliwa. Panowie czy są jakiekolwiek problemy z odkręceniem filtra paliwa? Czy łatwo jest uszkodzić gniazda od przewodów paliwowych? Macie w tym temacie jakieś doświadczenia? Nie ukrywam, że mechanik troszkę mnie nastraszył, że jeżeli zrobię to nieumiejętnie, to muszę się liczyć z zakupem nowych przewodów paliwowych... Co wy na to??

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Cz 18:33, 26 cze 2014
przez OsiemKilo
Z tymi przewodami to nie kojarzę żadnych problemów ale żeby odkręcić obudowe filtra to była przeprawa jak cholera bo po dobroci nie chciało się odkręcić.

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Cz 22:21, 26 cze 2014
przez XWRJJX
No i dupa... Środkowy przewód nie chciał wyjść po dobroci. :( Mechanior miał rację (w końcu na fiatach zęby zjadł) - przewody zamówione, gdyż brak zamienników samych złączek (też wymyślili). Pozdrawiam i przestrzegam zarazem. Samochód niby czteroletni, ale nie rozpieszcza mnie...

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Pt 6:39, 27 cze 2014
przez Dreamcatcher
Sam dobrze nie pamiętam, a nie mam akurat auta by zobaczyć, ale czy koniecznym było odpinanie przewodów by wkład filtra wymienić? Nie wystarczyłoby odkręcic tylko obudowę i odchylić?

Re: Filtr paliwa 1.3 multijet - jakie oznaczenie?

PostNapisane: Pt 7:01, 27 cze 2014
przez XWRJJX
Podobno dekiel filtra paliwa jest bardzo ciężko odkręcić (gnie się na wszystkie strony). Pomimo posiadania specjalnego klucza trzeba filtr unieruchomić, aby niczego nie połamać. Z tego powodu należałoby odpiąć przewody paliwowe i przystąpić do odkręcania. Najgorsze jest to, że nie można kupić samych końcówek wchodzących do filtra (zamienniki nie występują) - zostaje zakup kompletnego zestawu przewodów paliwowych... koszt minimum 100 zł + przesyłka (za używkę) na znanym portalu aukcyjnym. Poza tym wydaje mi się, że samych końcówek nie można wymienić, gdyż zlane są z plastikową rurką (nie gumową)...